Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

SIBAL, ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΡΕΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΜΑΞΩΜΑ ΑΠΟ ΒΑΡΕΛΙΑ!

Η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία σημειώνει σημαντική άνοδο και πρόοδο τα τελευταία χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως ένας παγκόσμιος παίκτης σε έναν από τους μεγαλύτερους και πιο απαιτητικούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας. Έχετε όμως αναρωτηθεί ποτέ πως ξεκίνησε αυτή η πορεία;

Ο χρόνος έναρξης είναι λίγο πολύ δεδομένος: με τη λήξη του εμφύλιου πολέμου που χώρισε τη χώρα στα δύο η Νότια Κορέα ξεκίνησε δειλά δειλά τα βήματα ανόρθωσής της και ο Choi Mu-Seong με τα δύο αδέλφια του την κατασκευή του Sibal. To Sibal είναι αυτό το τιρκουάζ όχημα που φέρνει σε τζιπ των φωτογραφιών μας (το αρχικό χρώμα του πρέπει να ήταν μπλε και να ξέβαψε σταδιακά, καθώς το τιρκουάζ αυτό καθ’ αυτό είναι ακόμα και σήμερα μια αντικομφορμιστική επιλογή) και είναι το πρώτο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ στην Κορέα. Η βάση του –είμαι βέβαιος πως την φαντάζεστε- ήταν το πλαίσιο του Jeep Willys, από τα υπολείμματα του αμερικάνικου στρατού, ο κινητήρας του πρέπει να ήταν ένας τετρακύλινδρος βενζίνης (κανείς δεν ξέρει πλέον ακριβώς) με πολλές κορεάτικες πατέντες, ενώ το αμάξωμα είχε προκύψει απευθείας πάνω στο πλαίσιο με τη διαμόρφωση στο χέρι με σφυριά άδειων βαρελιών από λιπαντικά.

Η ζήτηση για αυτοκίνητα τότε στη Νότιο Κορέα ήταν εξαιρετικά μικρή, παρόλα αυτά όμως οι αδελφοί Mu-Seong και παρά την κυβερνητική πολιτική που δεν λειτουργούσε υποστηρικτικά (τι μας θυμίζει…) κατόρθωσαν από το 1955 έως το 1959 να κατασκευάσουν συνολικά 3.000 Sibal, τα περισσότερα από τα οποία ήταν ταξί.

Ο επόμενος σταθμός στην ιστορία της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν το 1962, με το νόμο που απαγόρευε την εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων από ξένες εταιρείες εκτός κι αν υπήρχε επιχειρηματική συνεργασία με κάποια κορεάτικη. Τα πρώτα χρόνια η μάρκα που πρωτοστάτησε ήταν η Kia, που κατασκεύαζε ποδήλατα από το 1944 –μάλιστα τα ποδήλατά της ήταν το πρώτο εξαγώγιμο προϊόν της Νότιας Κορέας- που αρχικά συνεργάστηκε με τη Honda για την επί τόπου παραγωγή μιας –το φαντάζεστε σίγουρα- μιας παραλλαγής του παπιού με κινητήρα 100 κυβικών, ενώ ακολούθησε ένα τρίκυκλο με κινητήρα 360 κυβικών. Στα αυτοκίνητα η Kia συνεργάστηκε αρχικά με τη Mazda, ενώ μετά την κατάρρευση των «οικονομιών των τίγρεων της Ασίας» στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 πέρασε κάτω από την ομπρέλα της Hyundai, το πρώτο μοντέλο της οποίας γνωρίσαμε και στην Ευρώπη ήταν το Pony.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota