Σύνδεση

Mercedes-Benz

Mercedes: οι υβριδικές Α250e hatchback & Sedan ξεκινούν από 43.600 και 44.195 ευρώ με μηδενικό εταιρικό φόρο χρήσης

Στην compact κατηγορία, η Mercedes-Benz προσφέρει ήδη από μία έκδοση plug-in hybrid στα μοντέλα της A-Class, A-Class Saloon, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake and GLA. Λειτουργώντας μαζί, ο τετρακύλινδρος 1.33 λίτρων βενζινοκινητήρας και ο 75 kW ηλεκτροκινητήρας προσφέρουν συνδυαστική απόδοση 160 kW (218 PS) και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm. Το κύριο χαρακτηριστικό του ηλεκτροκινητήρα, δηλ. η μέγιστη ροπή από στάση, κάνει τα compact plug-in hybrid μοντέλα να ανταποκρίνονται άμεσα, όπως απεικονίζεται και στις επιδόσεις τους.

Για παράδειγμα, η A 250e (μεικτή κατανάλωση καυσίμου 1,0- 1,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 συνδ. 22– 30 γραμμάρια το χιλιόμετρα) ολοκληρώνει το κλασικό σπριντ 0–100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,6 δεύτερα. Ακόμη και με τη αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να φτάσει έως και τα 140 χλμ./ ώρα -περισσότερο από αρκετό για να σημειώσει καλές επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο εντός των ορίων ταχύτητας των περισσότερων χωρών χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα πρώτα compact αυτοκίνητα με EQ power, οι A250e & A250e Sedan βρίσκονται ήδη στη χώρα μας και είναι διαθέσιμα  στις Εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων Mercedes-Benz EQ για μια δοκιμαστική οδήγηση. Με μηδενική φορολόγηση για τον εταιρικό χρήστη, πλούσιο εξοπλισμό και το γνωστό για την ποιότητα και αξιοπιστία «αστέρι» στο καπό, είναι σίγουρο ότι δεν θα αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο.

Τα highlights των A250e & A250e Sedan

  • Η συνδυαστική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την υψηλή ροπή του κιβωτίου ταχυτήτων 8F-DCT 400 H, ο οποίος έχει «υβριδοποιηθεί» με την προσθήκη μίας υβριδικής κεφαλής έλξης. Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων έχουν τοποθετηθεί και στο τιμόνι.
  • Ήχος προειδοποίησης πεζών σε κίνηση έως 30 km/h με δύο γεννήτριες ήχου (εμπρός/πίσω) για την προστασία των πεζών και των ποδηλατών (εξαιτίας της αθόρυβης λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα). Ο ήχος αλλάζει ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και μπορεί να οριστεί διαφορετικά, ανάλογα με το αν το όχημα επιταχύνει ή επιβραδύνει. Σε ταχύτητες πάνω από 30 km/h το σύστημα απενεργοποιείται εξαιτίας των αεροδυναμικών θορύβων από τον αέρα και τα ελαστικά.
  • Για ένα ευχάριστο κλίμα κατά την επιβίβαση στο αυτοκίνητο, ο οδηγός μπορεί να καθορίσει την ώρα και τη θερμοκρασία εκ των προτέρων, είτε μέσω της εφαρμογής Mercedes me είτε μέσω του συστήματος κλιματισμού. Εάν η καμπίνα επιβατών ψυχθεί ή θερμανθεί κατά τη διάρκεια της φόρτισης του αυτοκινήτου, η απόδοση της μπαταρίας δεν επιβαρύνεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η λειτουργία προ-κλιματισμού της καμπίνας επιβατών μπορεί να γίνει είτε από το κλειδί του οχήματος, είτε με εκ των προτέρων προγραμματισμό της ώρας αναχώρησης από την οθόνη πολυμέσων είτε από την εφαρμογή Mercedes me.
  • Διατίθενται έξι διαφορετικά στιλ οδήγησης που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα με τις επιθυμίες του: Individual, Sport, Comfort, Electric, Battery Level, ECO
  • Individual: ξεχωριστές επιλογές για το στιλ οδήγησης με επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης, τις αναρτήσεις, το ESP®
  • Sport: σπορτιφ στιλ οδήγησης με τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και ενισχυμένη αίσθηση boost.
  • Comfort: ρύθμιση για άνετη και οικονομική οδήγηση. Η επιλογή του κατάλληλου συστήματος οδήγησης (υβριδικού/συμβατικού) γίνεται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.
  • Electric: η οδήγηση σε αυτό το στιλ είναι δυνατή μόνο σε ταχύτητες έως 140 km/h. Προσφέρει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας και προσαρμογή του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC. Περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που έχει θέσει ο οδηγός για τα συστήματα TEMPOMAT, Limiter & Active Distance Assist DISTRONIC στη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα οδήγησης σε ηλεκτρικό στιλ, ενώ η ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα γίνεται με το πάτημα του απτικού πεντάλ γκαζιού (haptic gas pedal) πέρα από το σημείο πίεσης.
  • Battery Level: δίνει προτεραιότητα στη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. για αστικές διαδρομές / ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων. Η επιλογή του ανάλογου στιλ οδήγησης από το υβριδικό σύστημα εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.
  • ECO: προσαρμογή των χαρακτηριστικών κύλισης του οχήματος ανάλογα με την κυκλοφορία, με την πλήρη εκμετάλλευση όλων των έξυπνων υβριδικών λειτουργιών. Η επιλογή του κατάλληλου στιλ οδήγησης από το υβριδικό σύστημα εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.

Ανάκτηση ενέργειας

Με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, η ενέργεια από το φρενάρισμα του οχήματος  χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που φορτίζει τον ηλεκτροκινητήρα. Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται από ένα σύστημα ραντάρ που αναγνωρίζει ένα πιο αργά κινούμενο, προπορευόμενο όχημα. Επιπλέον, το σύστημα ECO Assist παρακολουθεί εάν υπάρχει συγκεκριμένο όριο ταχύτητας ή κλίση στο οδόστρωμα και προτείνει στον οδηγό να βγάλει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού. Ανάλογα με την κατάσταση, το όχημα ανακτά ενέργεια ή ρολάρει.

Σύστημα καθορισμού στρατηγικής του τρόπου οδήγησης ανάλογα με τη διαδρομή: με τη βοήθεια του συστήματος πλοήγησης και εκτεταμένα δεδομένα όσον αφορά στην αναμενόμενη διαδρομή. Προσδιορίζεται μια ποικιλία από πληροφορίες που αποτελούν τη βάση για μια δυναμική στρατηγική λειτουργίας. Αυτές οι πληροφορίες περιλαμβάνουν την εξωτερική θερμοκρασία, τα δεδομένα σχετικά με επικείμενες ανηφόρες ή κατηφόρες, τη θέση του πεντάλ γκαζιού ή την οδηγική κατάσταση. Οι πληροφορίες αυτές λαμβάνονται κυρίως από τους αισθητήρες ραντάρ, τις κάμερες, το σύστημα πλοήγησης και ακόμη και τα μηνύματα με τις πληροφορίες κυκλοφορίας.

Στην οθόνη πολυμέσων εμφανίζονται επιπλέον πληροφορίες  όπως η οθόνη ροής ενέργειας ή η φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Για τη χρήση της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας θα πρέπει να έχουν επιλεχθεί τα στιλ οδήγησης Eco, Comfort ή Battery Level. Με το στιλ Electric, μπορεί να επιλεχθεί ξεχωριστά η ένταση της ανάκτησης ενέργειας, μέσω των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Φόρτιση

Η εμβέλεια του ηλεκτροκινητήρα υπερβαίνει τα 70 km (WLTP). Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 15,6 kWh μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On-Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC.

Τεχνικά στοιχεία

  A 250 e hatchback A 250 e Sedan
Κυβισμός (cc) 1332 1332
Διάταξη κυλίνδρων L4 L4
Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα (kW/hp) 118/160 118/160
στις σ.α.λ. 5500 5500
Ονομαστική Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kW/hp) 75/102 75/102
Μεγ. συνδυαστική ισχύς (kW/hp) 160/218 160/218
Μέγ. Συνδυαστική ροπή στρέψης (Nm) 450 450
Επιτάχυνση  0-100 km/h (s) 6,6 6,7
Μεγ. Τελική ταχύτητα (km/h) 235 240
Μεγ. Ηλεκτρική ταχύτητα (km/h) 140 140
Εκπομπές CO2 – συνδυασμένος κύκλος WLTP (gr/km) 30-22 29-21
Κατανάλωση καυσίμου – συνδυασμένος κύκλος WLTP (l/100km 1,3-1,0 1,3-0,9
Ηλεκτρική Αυτονομία WLTP (EAER) (km)* 65-74 66-76
Χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ lt (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) 310 (586) 345

Ο βασικός εξοπλισμός των A250e & A250e Sedan στην Ελλάδα

  • Active Brake Assist
  • AUTOTRONIC – Αυτόματο κιβώτιο 8G-DCT 400 Η συνεχών μεταβλητών σχέσεων
  • CRUISE CONTROL – Σύστημα ρύθμισης ταχύτητας
  • DYNAMIC SELECT
  • MBUX σύστημα πολυμέσων
  • Speed Limit Assist
  • THERMATIC – σύστημα κλιματισμού / συμπ. Pre-entry climate control
  • Touchpad
  • Αερόσακος γονάτων οδηγού
  • Αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα
  • Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
  • Ζάντες αλουμινίου [17”] 43.2 cm, σχεδιασμός 5 διπλών ακτίνων
  • Γεννήτρια για ήχο προειδοποίησης πεζών
  • Καθίσματα άνεσης από συνθετικό δέρμα ARTICO μαύρο / ύφασμα “Bertrix” μαύρο
  • Καλώδιο φόρτισης 5m, για walbox και δημόσιους σταθμούς φόρτισης type 2
  • Καλώδιο φόρτισης 5m, για οικιακή πρίζα type E/F
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών σε δέρμα
  • Πακέτο άνεσης καθισμάτων
  • Πακέτο φωτισμού και ορατότητας
  • Προβολείς LED
  • Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
  • Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι
Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota