Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι, Προεπισκόπηση: Ποιος θα πάρει τον τίτλο των κατασκευαστών;

Η τελική μάχη στο Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι για τον τίτλο των κατασκευαστών συγκεντρώνει όλη την ένταση και τη στρατηγική της σεζόν της Formula 1. Η Ferrari βρίσκεται 21 βαθμούς πίσω από τη McLaren και χρειάζεται σχεδόν ένα θαύμα για να ανατρέψει την κατάσταση. Ας δούμε αναλυτικά τα δεδομένα.

Η πίστα του Yas Marina, αν και εντυπωσιακή, έχει δεχθεί συχνά κριτική για τη δυσκολία στις προσπεράσεις, παρά τις αλλαγές που έγιναν το 2021, ενώ οι μεγάλες ευθείες και οι ομαλές στροφές δεν διευκολύνουν ιδιαίτερα τις στρατηγικές κινήσεις. Παράλληλα, η επιφάνεια της πίστας είναι αρκετά λεία, με αποτέλεσμα οι ομάδες να μπορούν να ρυθμίσουν τα μονοθέσια χαμηλά για καλύτερη ευστάθεια. Το μεγάλο στοίχημα παραμένει η διαχείριση των ελαστικών, καθώς η Pirelli φέρνει τις πιο μαλακές γόμες της, C3, C4 και C5, με την πλειοψηφία των ομάδων να προτιμά στρατηγική ενός pit-stop.

Ένας άλλος παράγοντας που προσθέτει ένταση στον αγώνα είναι οι αλλαγές στις ομάδες. Ο Lewis Hamilton αποχωρεί από τη Mercedes μετά από 12 χρόνια και 246 αγώνες, με προορισμό τη Ferrari, γεγονός που οδηγεί τον Carlos Sainz στη Williams. Παράλληλα, ο Esteban Ocon έχει ήδη αντικατασταθεί από τον Jack Doohan στην Alpine, ενώ οι Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Kevin Magnussen και Franco Colapinto αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να παραμείνουν χωρίς ομάδα για την επόμενη σεζόν.

Παράλληλα, η κατάσταση στη Red Bull παραμένει αβέβαιη. Αν και ο Max Verstappen είναι το αδιαμφισβήτητο φαβορί, οι φήμες για πιθανή αποχώρηση του Sergio Perez μετά τον αγώνα έχουν φουντώσει. Οι οδηγοί της AlphaTauri, Liam Lawson και Yuki Tsunoda, έχουν την τελευταία τους ευκαιρία να εντυπωσιάσουν και να εξασφαλίσουν θέση για την επόμενη σεζόν, ενώ η Haas, η Alpine και η Toro Rosso παλεύουν για την έκτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η πρόκληση της Ferrari

Η Scuderia έχει ένα δύσκολο έργο μπροστά της. Η πίστα της Yas Marina, με τις δύο μεγάλες ευθείες και τις αργές στροφές, φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο στις SF-24. Η Ferrari μπορεί να αξιοποιήσει την καλή της πρόσφυση στις αργές εξόδους, αλλά και τον σταθερό ρυθμό στις στροφές. Ωστόσο, ακόμη και αν οι Charles Leclerc και Carlos Sainz κερδίσουν τον αγώνα, η McLaren μπορεί να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία αν εξασφαλίσει την τρίτη και τέταρτη θέση.

Η Ferrari θα χρειαστεί να ποντάρει σε καλή στρατηγική, σε ένα πιθανό λάθος της McLaren ή σε εξωτερικούς παράγοντες, όπως ένας αναπάντεχος αγώνας από τις υπόλοιπες ομάδες. Οι αναβαθμίσεις στα μονοθέσια έχουν πλέον παγώσει, οπότε όλα εξαρτώνται από τη διαχείριση των ελαστικών και το καθαρό οδηγικό ταλέντο.

Η McLaren στα πρόθυρα του θριάμβου

Η McLaren φέτος έχει παρουσιάσει ένα εξαιρετικά σταθερό μονοθέσιο, ιδιαίτερα σε συνθήκες υψηλής ταχύτητας και μειωμένου αεροδυναμικού φορτίου. Στον Yas Marina, η ομάδα του Woking ενδέχεται να μην είναι τόσο ανταγωνιστική όσο στο Κατάρ, όπου οι γρήγορες στροφές την ευνόησαν. Παρ’ όλα αυτά, το μονοθέσιο της McLaren έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσαρμόζεται, με τους Lando Norris και Oscar Piastri να έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τη διαφορά ασφαλείας.

Η McLaren γνωρίζει ότι μια συντηρητική στρατηγική που θα εξασφαλίσει θέσεις στις πρώτες τέσσερις είναι αρκετή για να στεφθεί πρωταθλήτρια. Αυτό όμως σημαίνει πως οι οδηγοί της πρέπει να αποφύγουν κάθε ρίσκο, καθώς και να προστατευθούν από απρόοπτες καταστάσεις, όπως συγκρούσεις ή κακή διαχείριση των ελαστικών.

Ο παράγοντας Max Verstappen

Ο Max Verstappen έχει κερδίσει τους τελευταίους τέσσερις αγώνες στο Άμπου Ντάμπι και παραμένει απειλή για κάθε στρατηγικό πλάνο. Ο Ολλανδός πιλότος, παρότι έχει ήδη εξασφαλίσει το πρωτάθλημα οδηγών, δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Η Red Bull RB20 είναι ικανή να κυνηγήσει τη νίκη ακόμη και σε πίστες που δεν ευνοούν πλήρως το μονοθέσιο. Η παρουσία του Verstappen σημαίνει ότι οι θέσεις στο βάθρο είναι ακόμη πιο δύσκολες για τη Ferrari και τη McLaren.

Mercedes και Red Bull

Η Mercedes έχει δείξει μια περίεργη αστάθεια στους τελευταίους αγώνες. Αν η ομάδα καταφέρει να βρει το σωστό σετάρισμα, μπορεί να παίξει ρόλο «ρυθμιστή», επηρεάζοντας τη μάχη για τον τίτλο. Από την άλλη, η Red Bull, με μόνο τον Verstappen ανταγωνιστικό, δείχνει λιγότερο ικανή να επηρεάσει άμεσα τα πράγματα, αν και η απόδοση του Sergio Perez θα είναι υπό στενή παρακολούθηση λόγω φημών για πιθανή αποχώρησή του.

Η μάχη του μέσου πεδίου

Η Alpine, η Haas και η Toro Rosso παλεύουν για την έκτη θέση στους κατασκευαστές, με τη Sauber να έχει ανεβεί θεαματικά τις τελευταίες εβδομάδες. Αυτή η μάχη ενδέχεται να παίξει ρόλο στη στρατηγική, καθώς τα μονοθέσια του μέσου πεδίου μπορούν να καθυστερήσουν ή να δυσκολέψουν την πρόοδο της Ferrari ή της McLaren.

Η στρατηγική στα ελαστικά

Η Pirelli έχει φέρει τις πιο μαλακές γόμες (C3, C4, C5) για τον αγώνα. Ο Yas Marina Circuit, με την ομαλή του άσφαλτο και τον χαμηλό φθορά των ελαστικών, ευνοεί στρατηγικές μίας αλλαγής. Οι ομάδες θα πρέπει να προσαρμοστούν στη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ απογευματινών δοκιμαστικών και νυχτερινού αγώνα, καθώς η πτώση της θερμοκρασίας μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των μονοθεσίων.

Οι καλύτερες στρατηγικές θα βασιστούν στην εκκίνηση με τη μεσαία γόμα, ακολουθούμενη από αλλαγή στη σκληρή, ή αντίστροφα για καλύτερο ρυθμό στα τελευταία στάδια του αγώνα.

Νέο Suzuki S-CROSS: Το υβριδικό αυτοκίνητο που τα έχει όλα και συμφέρει

Featured

Το νέο Audi Q5 έγινε και Sportback

Audi

Νέα εργοστάσια BMW και BYD στην Ουγγαρία – Τι γίνεται στην Ελλάδα;

BMW

Το νέο Hyundai Staria στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Featured