Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται όλο και περισσότερο στα υβριδικά οχήματα για να επεκτείνουν την παρουσία τους στην Ευρώπη και να αντιμετωπίσουν τους νέους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η ΕΕ έβαλε δασμούς έως και 45,3% στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στα τέλη Οκτωβρίου 2024 για να προστατεύσει την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία της.
Ωστόσο, οι δασμοί αυτοί δεν ισχύουν για τα υβριδικά οχήματα, γεγονός που έχει ενθαρρύνει μεγάλες κινεζικές μάρκες όπως η BYD να επικεντρωθούν περισσότερο στις εξαγωγές υβριδικών οχημάτων.
Η στροφή προς τα υβριδικά οφείλεται στους δασμολογικούς περιορισμούς της ΕΕ για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον της αγοράς όπου τα υβριδικά, τα οποία συνδυάζουν βενζίνη και ηλεκτρική ενέργεια, θεωρούνται ως μια προσιτή επιλογή για τους καταναλωτές.
Από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο του 2024, οι εξαγωγές υβριδικών αυτοκινήτων από την Κίνα προς την Ευρώπη τριπλασιάστηκαν, αντιστρέφοντας μια προηγούμενη πτώση.
Μέχρι το τρίτο τρίμηνο, τα υβριδικά αντιπροσώπευαν το 18% των συνολικών εξαγωγών οχημάτων της Κίνας προς την Ευρώπη, σε σύγκριση με μόλις 9% νωρίτερα μέσα στο έτος.
Η BYD, η κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία EV της Κίνας, έχει ήδη παρουσιάσει το πρώτο της plug-in υβριδικό μοντέλο, το Seal U DM-i, στην ευρωπαϊκή αγορά, με τιμή χαμηλότερη από τα ανταγωνιστικά μοντέλα της Volkswagen και της Toyota.
Άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των SAIC και Geely, σχεδιάζουν επίσης να φέρουν περισσότερες υβριδικές επιλογές στην Ευρώπη, με στόχο να επωφεληθούν από τη ζήτηση για προσιτά, αποδοτικά οχήματα.
Αυτή η έξαρση των εξαγωγών υβριδικών αυτοκινήτων αναμένεται να προκαλέσει τις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, ιδίως καθώς ο πληθωρισμός οδηγεί τους καταναλωτές στην αναζήτηση φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων.