Σύνδεση

Featured

Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AllGrip

Μεγάλο πράγμα το όνομα και η παράδοση ενός αυτοκινήτου. Και το διαπιστώνεις ένα μεσημέρι στις άγνωστες πλαγιές του Παναχαϊκού, όταν έχεις πάρει όλα τα ρίσκα στις διασταυρώσεις, βγαίνεις από την πεπατημένη και βρίσκεσαι κρεμασμένος σε μία ανηφόρα μέσα στα κατσάβραχα. Εκεί που ξαφνικά συνειδητοποιείς ότι απέχεις ελάχιστα από την καταστροφή ή την ανάσυρση με Σινούκ. Και όμως, όση ώρα έκανα όλες αυτές τις υπερβολές, όσο χωνόμουν όλο και πιο βαθιά στα δύσβατα μονοπάτια, ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου ότι το αυτοκίνητο δεν θα τα έβγαζε πέρα.

Και είναι εκεί που συνειδητοποιώ ότι όλη αυτή η μακρά πορεία του Vitara στο συλλογικό αγοραστικό υποσυνείδητο του Έλληνα μαζί με την καλή τετρακίνηση και την “δεν σπάω δεν χαλάω” ιαπωνική μενταλιτέ, με γέμισαν με εμπιστοσύνη και πείσμα. Και με οδήγησαν σε μία διαδρομή που όλα τα υπόλοιπα SUV της κατηγορίας του, με τα γυαλιστερά προσπέκτους και τις μαρκετινίστικες τυμπανοκρουσίες μόνο από το Google Maps θα μπορούσαν να δουν.

Αυτή η ταραχώδης -και με αίσιο τέλος- προσωπική εμπειρία έχει κατατάξει οριστικά και αμετάκλητα το Vitara σε μία δική του ξεχωριστή θέση. Ίσως δεν είναι ότι πιο flashy σε τεχνολογίες και ψηφιακά μπιχλιμπίδια. Ίσως έχει κάτι από old fashioned σχεδιαστικές μανιέρες. Μπορεί να είναι και το ότι παραμένει ανένταχτο και αυτόνομο σε μια εποχή που η αγορά έχει θεοποιήσει την ομοιομορφία και τις οικονομίες κλίμακας σε πλαίσια και μηχανικά μέρη μέσα στα δυο-τρια μεγάλα γκρουπ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Είναι όλα αυτά και κάποια ακόμα. Είναι όμως πάνω από όλα αυτή η σχέση που αναπτύσσει με τον οδηγό του, μια σχέση γεμάτη από “καθαρές κουβέντες” και εμπιστοσύνη ότι όταν θα χρειαστεί θα κάνει αυτό που πρέπει με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί να το κάνει.

Aυτή την σχέση εμπιστοσύνης και μιας σταθερότητας στην συμπεριφορά του συντηρεί εδώ και αρκετά χρόνια η Suzuki με την πιο πρόσφατη γενιά του να έχει κάποιες μικρές αισθητικές βελτιώσεις και έναν συγκρατημένο εκσυγχρονισμό σε ό,τι αφορά τα μηχανικά του μέρη.

Το βασικό μοτίβο της σχεδίασης παραμένει αναλλοίωτο, με το μήκος των 4,715 μέτρων και το μεταξόνιο των 2,5 μέτρων να δημιουργούν ένα αυτοκίνητο που μοιάζει κομμένο και ραμμένο για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο αισθητικός εκσυγχρονισμός στη μάσκα και τα φώτα το έχουν κάνει λίγο πιο μοντέρνο και ελκυστικό, ενώ και οι διαρκείς βελτιώσεις στο σαλόνι συντηρούν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που δείχνει καλοφτιαγμένο και ικανό να αντέξει πολλές κακουχίες.

Παράλληλα είναι και επαρκώς ευρύχωρο, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, με το κανονικού σχήματος πορτ-μπαγκάζ των 375 λίτρων. Εξίσου προσεγμένο είναι και σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό του, ο οποίος κλιμακώνεται έξυπνα ανά έκδοση, με την πιο πλούσια GLX να περιλαμβάνει όλα όσα έχει να προσφέρει και ο ανταγωνισμός σε συστήματα άνεσης και υποβοήθησης.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται περισσότερο στο mild υβριδικό σύστημα το οποίο αποτελείται από τον 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1,4 λίτρων με απόδοση στους 129 ίππους και 235 Nm ροπής. Συνεργάζεται με μία γεννήτρια η οποία λειτουργεί και ως ηλεκτροκινητήρας, παίρνοντας ενέργεια από μία 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,38 kWh και χρησιμεύει είτε για να ενισχύει το τράβηγμα του κινητήρα για καλύτερη απόκριση είτε για να υποστηρίξει περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.

Πέρα από την mild υβριδική τεχνολογία, το Vitara έχει ένα ακόμα χαρακτηριστικό που τείνει να εκλείψει στα μικρά SUV, την τετρακίνηση. Το σύστημα της Suzuki ονομάζεται AllGrip και διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, Auto, Sport, Snow και Lock με το τελευταίο να είναι και το πιο σημαντικό σε επίπεδο off road δυνατοτήτων μαζί με την επαρκέστατη απόσταση από το έδαφος των 18,5 εκατοστών.

Πως μεταφράζονται όλα αυτά στον δρόμο; Η πρώτη εντύπωση ήταν και παραμένει ότι έχεις να να κάνεις με ένα ευκολοοδήγητο αυτοκίνητο, ευέλικτο και άμεσο στις αντιδράσεις του.

Το σωστό μέγεθος το βοηθά αρκετά σε αυτό ενώ και η υβριδική τεχνολογία, έχει προσθέσει ένα πιο άμεσο χαρακτήρα στις αντιδράσεις του κινητήρα, έτσι ώστε οι επιταχύνσεις και γενικά ο τρόπος που αντιδρά στις εντολές του οδηγού είναι πιο άμεσος.

Η απόδοση του κινητήρα, παρά τους 11 λιγότερους ίππους από την προγενέστερη μη υβριδική έκδοση είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένη, εστιάζοντας κυρίως στην απόδοση στις μεσαίες στροφές, στον πιο πολιτισμένο χαρακτήρα αλλά και στην πολύ καλή οικονομία σε καύσιμο η οποία κατά μέσο όρο στην διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Γενικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προσαρμόζεται γρήγορα σε ότι του ζητήσεις, είναι ευχάριστο και άνετο για τα δεδομένα της κατηγορίας και καταφέρνει να κρύβει επαρκώς τα κάμποσα χρόνια που έχει στην πλάτη του σε αρκετούς τομείς (όχι πάντως στα λίγο αυξημένα επίπεδα θορύβου που κάνει στις ταχύτητες ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο).

Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι ένα προβλέψιμο αυτοκίνητο στα οδηγικά του χαρακτηριστικά, επαρκώς άνετο και με αρκετό γκάζι ώστε να ανταποκριθεί σε κάθε είδους αποστολή επί ελληνικού εδάφους, ιδίως με το πολύ καλό σε κλιμάκωση εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Εκεί πάντως που ξεχωρίζει είναι ότι διατηρεί την “φανέλα” της μεγάλης off road παράδοσης της εταιρίας, όντας ένα από τα ελάχιστα σύγχρονα SUV το οποίο μπορείς να εμπιστευτείς και σε δύσκολες καταστάσεις και όχι απλά σε έναν βατό χωματόδρομο. Αν ο οδηγός προσέξει τα ασφάλτινα ελαστικά και έχει και λίγο παραπάνω το νου του να αποφεύγει τις πολύ extreme καταστάσεις, τότε το τετρακίνητο Vitara θα τον εκπλήξει με το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει σε μία σκληρή διαδρομή εκτός ασφάλτου.

Συνοψίζοντας, αυτό που μένει είναι ότι το Vitara παραμένει η ξεχωριστή περίπτωση το τοπίο των σύγχρονων SUV, διατηρώντας όσο επιτρέπει η εποχή τα στοιχεία που το καταξίωσαν ως όνομα στην συνείδηση του μέσου Έλληνα αγοραστή και έχοντας εξελιχθεί εκεί που απαιτούν τα νέα δεδομένα.

Η υβριδική τεχνολογία φέρνει ευπρόσδεκτα στοιχεία στον χαρακτήρα και την οικονομία του κινητήρα, η ποιότητα και η αντοχή στο χρόνο είναι δεδομένη, ενώ και η τετρακίνηση στην τιμή των 22.170 ευρώ με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό είναι το απόλυτο value for money για όποιον θέλει κάτι πιο σοβαρό από τα “εύθραυστα” δικίνητα SUV που κυριαρχούν στην αγορά.

Το Vitara παραμένει μία υπόθεση εγνωσμένης αξίας, ένα αυτοκίνητο που θα βασιστείς πάνω του για τα δύσκολα. Κάτι που επιβεβαιώνεις για άλλη μια φορά ένα καλοκαιριάτικο μεσημέρι, στην απίστευτης κλίσης “μπρος-γκρεμός-και-πίσω-ρέμα” ανηφόρα του Παναχαϊκού, λίγο πριν χρειαστεί να σε μαζέψει η ΕΜΑΚ, βάζεις την πρώτη, σημαδεύεις σωστά και συνεχίζεις. Σχέση εμπιστοσύνης με το αυτοκίνητο, αξία ανεκτίμητη! Και το Vitara την τιμά στο έπακρο.

 

Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AllGrip ΜΤ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.175 x 1.775 x 1.610 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.500 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 375λίτρα
Βάρος: 1.245 κιλά
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 1.373 κ.εκ., Diesel
Ισχύς: 129 PS/5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,2”, 190 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα
Εκπομπές CO2 111 γρ/100 χιλιόμετρα
Τέλη: 0 €
Τιμή από 22.170 €
   

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

[ngg src=”galleries” ids=”5578″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

3s Σχόλια

1 Σχόλιο

  1. αχ τι τραβαμε

    06/02/2022 στις 18:54

    22.170;! Βάλε μια χήνα ακόμη και τα “περιφερειακά”, για να μην απογοητευτείς κράτα 24 για να είσαι εντάξει. Για GL+, γιατί για GLX πάει αλλού! Καλά λέει ο άλλος, άμα έχεις αυτοκίνητο είσαι πλούσιος! Τελικά δίκιο έχει! Το έχουν τερματίσει 10% αύξηση κάθε χρόνο.

  2. αχ τι τραβαμε

    21/05/2022 στις 18:51

    Ενημέρωση: Από 3 Απριλίου 24130 σύν μεταφορικά τέλη κλπ, με μονόχρωμο μεταλλικό, 25200 περίπου!

  3. αχ τι τραβαμε

    21/05/2022 στις 20:46

    Ενημέρωση: Από 3 Απριλίου 24130 σύν μεταφορικά τέλη κλπ, με μονόχρωμο μεταλλικό, 25200 περίπου! για την έκδοση GL+ allgrip.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo