Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Πριν από περίπου 15 μέρες, ψηφίστηκε στο ευρωκοινοβούλιο Οδηγία προς τα κράτη μέλη, για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με αυτή, οι κυβερνήσεις οφείλουν να θεσπίσουν μεταξύ άλλων, κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Προφανώς, η ανάγκη για οικονομικότερες, αλλά και οικολογικότερες μετακινήσεις είναι επιτακτική στην Ευρώπη του 21ου αιώνα. Βέβαια, ως προς την οικολογική παράμετρο, υπάρχει ένα θέμα με τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά αυτό πιθανότατα θα μας απασχολήσει σε δεύτερη φάση.

Για την ώρα, οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως μέχρι το 2020, το 2-3% των αυτοκινήτων που θα κινούνται στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα είναι ηλεκτρικά. Στους ευρωπαϊκούς ίσως, αλλά με τους ελληνικούς τι γίνεται; Αν κρίνουμε από τις ενέργειες της εταιρείας Fortisis, που πρόσφατα εγκαινίασε το δίκτυο ηλεκτροκίνησης «ΦΟΡΤΙΖΩ», υπάρχει αισιοδοξία. Αισιοδοξία που στρέφεται κυρίως προς την πλευρά της Πολιτείας, παρά των καταναλωτών και που μέχρι στιγμής, είναι σαφώς μεγαλύτερη από αυτή που η ίδια η Πολιτεία έχει δείξει πως αξίζει.

BMW-i3

Όποιος αμφιβάλλει δεν έχει παρά να σκεφτεί ενδεικτικά, πως την ώρα που η Ευρώπη συνιστά τη λήψη μέτρων για επέκταση της ηλεκτροκίνησης, η Ελλάδα εξαιρεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το κίνητρο της απόσυρσης. Απίστευτο κι όμως ελληνικό. Όχι πως σε διαφορετική περίπτωση οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα σχημάτιζαν ουρές στις εκθέσεις. Άλλωστε αυτή τη στιγμή, με τα Smart electric drive και VW eUp να αναμένονται, μόλις δύο είναι τα ηλεκτρικά μοντέλα που διατίθενται στην ελληνική αγορά (BMW i3 και Opel Ampera) και όπως ίσως θα φαντάζεται κανείς, δεν αποτελούν προσιτές επιλογές.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον λοιπόν, η Fortisis, σε συνεργασία με τα Polis Park, έχει δημιουργήσει ήδη 7 σταθμούς κοινόχρηστης φόρτισης, που μέχρι το τέλος του 2014 θα έχουν γίνει 40 (εντός της Αττικής). Το πλάνο είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο, με δεδομένο πως αυτή τη στιγμή είναι αμφίβολο αν έχουν πουληθεί τόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Μιχαρικόπουλο, διευθύνων σύμβουλο της Fortisis, για να είναι βιώσιμοι οι σταθμοί που θα δημιουργηθούν, θα πρέπει να κυκλοφορούν στους δρόμους περί τα 10-12.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Smart-Electric-03

Είναι σαφές πως με την αγορά να κινείται στα επίπεδα των 60.000 πωλήσεων ετησίως, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί στο άμεσο μέλλον, ακόμη κι αν το τελευταίο διάστημα, η αγορά αρχίζει να δείχνει σημάδια ζωής. Ακόμη και η στατιστική, δεν αποτελεί σύμμαχο των σταθμών φόρτισης, καθώς όπως δείχνει, το 75-80% των ανεφοδιασμών γίνεται οικιακά κατά τις νυχτερινές ώρες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα πλεονεκτήματα του δικτύου «ΦΟΡΤΙΖΩ» είναι σημαντικά, καθώς -τουλάχιστον για την ώρα- αποδεικνύεται οικονομικότερο από την πρίζα του σπιτιού. Στην περίπτωση των Polis Park, οι συνδρομητές χρεώνονται μόνο για τον χρόνο παραμονής τους στο πάρκινγκ και όχι για την φόρτιση, η οποία για να είναι πλήρης, χρειάζονται περίπου 3 ώρες.

Smart-Electric-02

Αξίζει πάντως να σημειωθεί, πως στο Polis Park της οδού Ριζάρη, βρίσκεται ο πρώτος ταχυφορτιστής που εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα και που μέσα σε διάστημα 5 λεπτών, δίνει τη δυνατότητα σε ένα αυτοκίνητο να εφοδιαστεί τόσο, που θα του επιτρέψει να κινηθεί για περίπου 40 χλμ. ενώ σε 20’, μια άδεια μπαταρία επαναφορτίζεται σε ποσοστό 80-85%. Τα υπόλοιπα σημεία στα οποία έχουν ήδη εγκατασταθεί σταθμοί φόρτισης, είναι στα Polis Park στην πλατεία Κάνιγγος, στην πλατεία Αιγύπτου, στο Νοσοκομείο Παίδων, στη Ν. Σμύρνη και στο εκθεσιακό κέντρο ΟΛΠ Πειραιά. Το 7ο σημείο, βρίσκεται στο συνεδριακό κέντρο Metropolitan Expo στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, είναι μάλλον δύσκολο να προεξοφλήσει κανείς αν η ηλεκτροκίνηση είναι το αύριο ή το… μεθαύριο στις αστικές μετακινήσεις. Ο λόγος είναι πως ο βαθμός επέκτασής της, εξαρτάται από μια σειρά παραμέτρων που θα πρέπει να ισχύσουν όλες μαζί. Οι εταιρείες θα χρειαστεί να δώσουν περισσότερες -και πιο προσιτές- επιλογές, το κράτος κίνητρα και κάπου εκεί, θα πρέπει να υπάρξουν και οι απαραίτητες υποδομές στο σύνολο και όχι σε μέρος της επικράτειας. Και φυσικά, προτού μπει στην πρίζα, η αγορά θα πρέπει πρώτα να βγει απ’ την κατάψυξη…

Βαγγέλης Φακατσέλης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz