Σύνδεση

F1

F1: ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ ΣΤΟN V6 ΤΗΣ MERCEDES

Οι V6 turbo των 1.600 κυβικών που χρησιμοποιούνται φέτος στη Φόρμουλα 1 μπορεί να ακούγονται… τζούφιοι στην πραγματικότητα όμως είναι από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες που έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ στη F1. Αυτό οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην υβριδοποίησή τους, με την προσθήκη δύο εξαρτημάτων σε ρόλο γεννήτριας: του MGU-K που ανακτά την ενέργεια που χάνεται κατά την επιβράδυνση ενώ παράλληλα δίνει το boost στην επιτάχυνση, και του MGU-H που βρίσκεται στο turbo.

F1-MERCEDES-TRICK-ENGINE-2

Στο τελευταίο εντοπίζεται και το μεγάλο πλεονέκτημα του V6 της Mercedes. Οι κανονισμοί αναφέρουν πως το MGU-H πρέπει να βρίσκεται ομοαξονικά με το turbo κι ενώ οι Ferrari και Renault το έχουν τοποθετήσει σε σειρά με το τελευταίο, η Mercedes το έχει βάλει παράλληλα, δηλαδή ανάμεσα στον αεριοστρόβιλο και τον στροβιλοσυμπιεστή. Μάλιστα, ο αεριοστρόβιλος που περιστρέφεται από τα καυτά καυσαέρια βρίσκεται από την εξωτερική πλευρά και έτσι η απόσταση που δημιουργεί το MGU-H επιτρέπει στο στροβιλοσυμπιεστή να μη ζεσταίνεται τόσο, όσο στα σύνολα των Ferrari και Renault, όπου το turbo είναι «κολλητό», όπως ένα συμβατικό. Φυσικά, υπάρχει θερμομόνωση αλλά δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο η παράλληλη διάταξη της Mercedes.

F1-MERCEDES-TRICK-ENGINE-3-RENAULT

Επιπρόσθετα, το μάζεμα του MGU-H στο turbo προσφέρει πιο κόμπακτ κατασκευή για τον V6 της Mercedes, που αναπνέει και καλύτερα με πιο δροσερό αέρα, και με μικρότερο intercooler. Με απλά λόγια, δροσερός αέρας σημαίνει καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη ισχύ, ενώ από την άλλη το MGU-H λειτουργεί πιο αποδοτικά, παράγοντας περισσότερη ενέργεια που μπορεί να τροφοδοτείται κατευθείαν στο MGU-K. Επιπλέον όποτε δεν υπάρχουν αρκετά καυσαέρια για να γυρίσουν τον αεριοστρόβιλο το MGU-H δίνει επιπλέον ώθηση για να συμπιεστεί περισσότερος αέρας στους κυλίνδρους.

F1-MERCEDES-TRICK-ENGINE-4-FERRARI

Σίγουρα κάπου εδώ θα σκέφτεστε πως κάτι τέτοιο παρα-είναι απλό για να μην το σκέφτηκαν οι Ferrari και Renault. Κάπως, έτσι όμως δεν κυριάρχησε και η Red Bull χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο το φαινόμενο Κοάντα και στη συνέχεια την αεροδυναμική της;

Γιάννης Σκουφής

Με τη συνεργασία του www.caroto.gr

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured

Δείτε πόσο κοστίζει το νέο Peugeot 2008 στη Γερμανία

Featured

Πόσο κοστίζουν τα Scala και Kamiq της Skoda που καταναλώνουν το φτηνό φυσικό αέριο;

Featured

Η BMW “μαγείρευε” τις πωλήσεις της στην αγορά των ΗΠΑ(;)

BMW




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup