Σύνδεση

Featured

Νέο Renault Clio: ακόμα πιο κομψό, high tech, με νέους κινητήρες και ανταγωνιστικές τιμές

Ταξιδέψαμε μέχρι την Πορτογαλία και την γραφική Έβορα για να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του νέου Clio, που καλείται να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του. Του δημοφιλέστερου μοντέλου της κατηγορίας του στην Ευρώπη, με 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2013 και 451.000 κατά το 2018. Και γιατί όχι καθώς και αυτή η γενιά προικίζεται με το δυναμικό ντιζάιν τόσο εκτός όσο και εντός.

Μάλιστα το καινούργιο Clio θα διατίθεται για πρώτη φορά με το πακέτο RS, που περιλαμβάνει πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, σπορ απόληξη, 17άρες ζάντες, δέρμα στο εσωτερικό, αλουμινένια πεντάλ κ.λπ. Εννοείται πως υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί εξατομίκευσης με επιλογές ανάμεσα σε οκτώ μοτίβα στο εσωτερικό, 11 νέα χρώματα με τρία custom πακέτα, διαφορετικοί φωτισμοί καμπίνας κ.ά.

Το νέο Clio είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B -το πλαίσιο είναι ελαφρύτερο κατά 22 κιλά, ενώ συνολικά η εξοικονόμηση βάρους φτάνει τα 50 κιλά- και το χαρακτηρίζει ένα παράδοξο: ενώ οι εξωτερικές του διαστάσεις έχουν μικρύνει, το εσωτερικό του είναι πιο ευρύχωρο. Συγκεκριμένα, το μήκος είναι 4,05 μέτρα (μόλις 12 χιλιοστά πιο μικρό), με το μεταξόνιο μαζεμένο κατά 6 χιλιοστά, συνολικά στα 2,583 μέτρα και το ύψος μικρότερο κατά 30 χιλιοστά.

Και αν το αμάξωμα του νέου Clio σας μοιάζει σαν φυσική εξέλιξη του απερχόμενου, άλλωστε ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, το ταμπλό είναι εντελώς νέο και διαφορετικό. Χαρακτηριστικό είναι πως η παρουσίαση των Γάλλων ξεκίνησε από το εσωτερικό. Καταρχήν, ξεχάστε τα σκληρά πλαστικά, τουλάχιστον στις πλούσιες εκδόσεις που οδηγήσαμε στην Πορτογαλία με τις μεγάλες οθόνες. Η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμά τους είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει σε μοντέλο της εταιρείας,μέχρι και στα πάνελ των θυρών αποτυπώνεται η βελτίωση, ενώ την παράσταση κλέβει η μεγάλη όρθια οθόνη αφής με διαγώνιο 9,3 ιντσών, που είναι και η μεγαλύτερη που έχει μπει μέχρι στιγμής σε Renault. Ακόμη και οι πιο βασικές εκδόσεις έχουν οθόνη 7,0 ιντσών, ενώ υπάρχει και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (με διαγώνιο από 7,0 έως 10,0 ίντσες) με πολύ όμορφες θεματικές ενότητες.

Πράγματι, στο νέο Clio βολεύτηκα πιο άνετα απ’ ό,τι στο τωρινό μοντέλο, κάτι που οφείλεται στην καλύτερη χωροταξική εκμετάλλευση και φυσικά στα πιο λεπτά του καθίσματα. Στις πίσω θέσεις ο χώρος είναι ικανοποιητικός για τα γόνατα και τα κεφάλια χωρίς να είναι κορυφαίος μιας και κυμαίνεται στο μέσο όρο, ενώ αυτός του πορτμπαγκάζ με το πιο στρογγυλεμένο άνοιγμα (με τον κρυφό υποδαπέδιο χώρο) είναι πλέον 391 λίτρα (από 330). Παράλληλα, οι αποθηκευτικοί χώροι στην κεντρική κονσόλα έχουν αυξηθεί από τα 22 στα 26 λίτρα (επιτέλους με βαθιές ποτηροθήκες!) και στις πόρτες από τα 4 στα 6,6 λίτρα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού υπάρχει μεγάλο εύρος εξατομίκευσης και στην κορυφαία ηχοσύστημα της Bose με 9 ηχεία.

Το νέο Clio διαθέτει μια ευρεία γκάμα κινητήρων με ισχύ από 65 έως 130 ίππους (μέχρι να δούμε και τις πιο σπορ εκδόσεις). Στη βάση των turbo βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.0 TCe με 100 ίππους και 160 Nm και συνδυάζεται με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ή αυτόματο CVT. Επίσης, θα υπάρξει και εργοστασιακή έκδοση LPG (υγραερίου). Στη βάση υπάρχει και η ατμοσφαιρική έκδοση SCe 75 για περισσότερη οικονομία στην πόλη.

Ο 1.3 TCe αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής (στάνταρ με διπλόδισκο EDC-7) και φυσικά απευθύνεται σε όσους θέλουν κάτι παραπάνω από πλευράς επιδόσεις. Στον αντίποδα υπάρχουν οι οικονομικοί diesel (θα ακολουθήσουν προς το τέλος της χρονιάς), με τον 1.5 Blue dCi να αποδίδει 85 ίππους και 220 Νm ή 115 ίππους και 260 Nm, και να συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο.

Οδηγώντας στην ευρύτερη περιοχή της Έβορα το νέο Clio στην έκδοση TCe 100 με του χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων η πρώτη εντύπωση είναι πως κληρονομεί όλα τα θετικά του προηγούμενου μοντέλου και τα εξελίσσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τρόπο. Από τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό το μεγαλύτερο βάθος της ανάρτησης, που διασφαλίζει καλύτερα επίπεδα άνεσης και εξαιρετική ποιότητα κύλισης παραπέμποντας σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το νέο Clio δεν είναι ένα «μπόσικο» σε setup supermini αλλά ένα με σχετικά σφιχτό συνδυασμό ώστε να μην απαρνείται τον fun to drive χαρακτήρα του. Παράλληλα, το κάπως ελαφρύ σε αίσθηση αλλά ακριβές τιμόνι και ο ευχάριστος επιλογέας ταχυτήτων συντελούν στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.O ΤCe με τους 130 ίππους συνδυάζεται με το διπλόδισκο κιβώτιο EDC και πραγματικά πρόκειται για έναν κορυφαίο συνδυασμό για όσους δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση και στις επιδόσεις.

Πέρα από τα καλύτερα επίπεδα NVH που διασφαλίζει η πλατφόρμα CMF-B, πάντοτε κατά τους Γάλλους, υπάρχει πλήρης υποστήριξη για τα συστήματα υποβοήθησης και αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 (στάνταρ η λειτουργία αποφυγής σύγκρουσης), καθώς και της υποδοχής της νέας υβριδικής τεχνολογίας E-Tech που θα παρουσιαστεί το 2020. Εδώ προτεραιότητα έχει η οικονομία καυσίμου, γι’ αυτό και επιλέχθηκε ένας ολοκαίνουριος ατμοσφαιρικός βενζίνης 1.600 τον οποία θα υποβοηθούν δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στο κιβώτιο ταχυτήτων και αντλούν ενέργεια από μπαταρία 1,2 kWh.

Πολύ μεγάλη εντύπωση μου έκανε το σύστημα μετάδοσης που δεν έχει μετατροπέα ροπής η συμπλέκτη αλλά τον βασικό ηλεκτροκινητήρα που συγχρονίζει τις σχέσεις. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε το Σεπτέμβριο όταν το νέο Clio θα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά και μάλιστα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.

[ngg src=”galleries” ids=”4720″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured