Η NAMCO, η εταιρεία που κατασκεύαζε το Pony, το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο, ανάρτησε στο YouTube ένα βίντεο που δείχνει τη γραμμή συναρμολόγησης της νέας γενιάς του αυτοκινήτου και η οποία θα ξεκινήσει την άνοιξη… Αυτό τουλάχιστον λέει ο πρόεδρος της NAMCO Πέτρος- Τζανέτος Κοντογούρης, που έχει καταφέρει να τραβήξει την προσοχή με τις δηλώσεις του σχετικά με την έναρξη παραγωγής της 4ης γενιάς του Pony. Η οποία θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, θα έχει μήκος 3,80 μέτρα, μεταξόνιο 2,40 και βάρος 840 κιλών, οπότε ο κινητήρας των 1.500 κυβικών που θα συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων προφανώς δεν θα πιέζεται, όπως είχε δηλώσει ο πρόεδρος της NAMCO πριν από μέρες στο Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Η εταιρεία προγραμματίζει την κατασκευή 24 Pony την ημέρα, με στόχο τα επόμενα χρόνια η παραγωγή αυτή να πενταπλασιαστεί, ενώ τα αυτοκίνητα θα εξάγονται και θα πωλούνται σε χώρες όπως η Αίγυπτος, το Μαρόκο, η Τυνησία και η Αλγερία.
Όσο καλή πίστη και αν έχει κανείς δημιουργείται ένα εύλογο ερώτημα: γιατί κάποιος να αποφασίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα -και όχι μόνο- σε μια χώρα με υπέρμετρη φορολόγηση και σχεδόν κανένα βιομηχανικό κίνητρο για «τριτοκοσμικές» χώρες; Για ποιο λόγο να μην στηνόταν π.χ. στο Μαρόκο ένα εργοστάσιο με φτηνότερα εργατικά χέρια;
Επίσης όσο κυνικό και «ανθελληνικό» κι αν ακούγεται αυτήν την περίοδο δεν υφίσταται κανένας μα κανένας λόγος να υπάρχει αυτοκίνητο ελληνικής κατασκευής. Πέρα από όλα τα άλλα η εσωτερική αγορά, στην οποία καταρχήν βασίζεται ένα τέτοιο εγχείρημα, είναι υπερβολικά μικρή (πάντα ήταν) για να μπορέσει να λειτουργήσει ως βάση για ένα τέτοιο εγχείρημα…
Γιάννης Σκουφής