Σύνδεση

Featured

Η Lancia επιστρέφει με τη νέα ηλεκτρική Ypsilon (Video)

Η πολυαναμενόμενη αναβίωση της ιστορικής Lancia ξεκίνησε με το ντεμπούτο του πρώτου ηλεκτρικού της αυτοκινήτου. Η Lancia Ypsilon, που παρουσιάστηκε στο Μιλάνο, με την αποκλειστική έκδοση Limited Edition Cassina, αποτελεί μια κομβική στιγμή για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Αποτίνοντας φόρο τιμής στο έτος ίδρυσης της μάρκας, η Lancia σχεδιάζει να κατασκευάσει 1.906 μονάδες με τις παραγγελίες στην Ιταλία να έχουν ξεκινήσει ήδη.

Ως το πρώτο μοντέλο παραγωγής με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Lancia, η Ypsilon ενσωματώνει διακριτικά στοιχεία όπως η φωτιζόμενη μάσκα «calice» και τα στρογγυλά πίσω φώτα που θυμίζουν την εμβληματική Lancia Stratos και είχαν κάνει την εμφάνισή τους στο πρωτότυπο Pu+Ra HPE.

Αυτά τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά θα είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της μάρκας που θα ακολουθήσουν. Μοντέλα όπως η ναυαρχίδα Gamma που θα παρουσιαστεί το 2026 και θα είναι ένα fastback που θα βασίζεται στο πλαίσιο STLA Medium της Stellantis και η διάδοχος της θρυλικής Delta το 2028.

Εξωτερικά η Ypsilon των 4,08 μέτρων (πλάτος 1,76 μέτρα και ύψος 1,44) διαθέτει πολυγωνικούς προβολείς τοποθετημένους χαμηλά στον εμπός προφυλακτήρα και γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες. 

Στο εσωτερικό η Lancia δίνει προτεραιότητα στα κορυφαία υλικά και τα μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία προκειμένου να υπάρχει μια ατμόσφαιρα ανάλογη με αυτήν ενός ιταλικού σαλονιού, ενώ η συνεργασία με τη μάρκα επίπλων υψηλών προδιαγραφών Cassina τονίζει αυτή την διάσταση.

Με το σύστημα infotainment SALA (Sound Air Light Augmentation), η Ypsilon δημιουργεί ένα προηγούμενο για τα μελλοντικά μοντέλα της Lancia, ενώ το κομψό ταμπλό διαθέτει δύο οθόνες των 10,25 ιντσών αλλά και φυσικούς διακόπτες για γρήγορη πρόσβαση στις λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού. Το οποίο διαθέτει ένα φίλτρο που κατά δήλωση της ιταλικής μάρκας συγκρατεί το 99% των επιβλαβών σωματιδίων.

Από εκεί και πέρα υπάρχει θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone, τρεις θύρες USB-C, ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, ένα ποιοτικό ηχοσύστημα και lounge φωτισμός καμπίνας.

Η βάση της νέας Ypsilon είναι το πλαίσιο eCMP, το βάρος του φτάνει τα 1.584 κιλά και κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται μπροστά και αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 54,0 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 403 χιλιομέτρων κατά WLTP και φορτίζει από το 20 έως το 80% σε μόλις 24 λεπτά σύνδεσης με ταχυφορτιστή.

Στην πορεία θα προστεθεί και μια έκδοση με το υβριδικό σύνολο των 1.200 κυβικών του ομίλου της Stellantis.

Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του η νέα Ypsilon θα είναι διαθέσιμη σε περισσότερους από 70 αντιπροσώπους της μάρκας. Οι πωλήσεις του, πέρα από την Ιταλία, θα ξεκινήσουν στα μέσα της χρονιάς από το Βέλγιο και την Ολλανδία. Θα ακολουθήσουν η Γαλλία και η Ισπανία και στις αρχές του 2025 η Γερμανία. Κάτι που αναμένεται να ισχύσει και για τη χώρα μας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured