Η ηλεκτροκίνηση έρχεται να αλώσει και έναν χώρο με αρκετές ιδιαιτερότητες σε σχέση με τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ο λόγος για τα φορτηγά και τις μεταφορές, όπου είναι προφανές ότι θα υπάρξει μία καθυστέρηση στην υιοθέτηση ηλεκτρικών συστημάτων.
Πόσο μικρή θα είναι αυτή η καθυστέρηση. Για την Mercedes-Benz Trucks μάλλον μικρή, καθώς όπως ανακοίνωσαν στελέχη της εταιρίας έχει βάλει πλέον σκοπό να δώσει ένα τέλος στην χρήση diesel στα φορτηγά της.
Σε εκδήλωση που έγινε στην Γερμανία, η Mercedes υποστήριξε ότι όλα τα φορτηγά της που θα κυκλοφορούν ως καινούργια στην Ευρώπη θα είναι είτε ηλεκτρικά είτε με fuell cells.
Σε ένα πιο κοντινό ορίζοντα, το 2030, είναι να έχει στην αγορά πάνω από τα μισά φορτηγά της με αυτές τις νέες τεχνολογίες και μηδενικούς ρύπους.
Τα φορτηγά της θα είναι πλέον αμιγώς ηλεκτρικά για τις αστικές διανομές και τις μικρές αποστάσεις ή με τεχνολογία κυψελών υδρογόνου για εκείνα που κάνουν μεγαλύτερες αποστάσεις.
Ήδη το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό eActros είναι σχεδόν έτοιμο, με δύο εκδόσεις ισχύος στους 400 και 450 ίππους και μία μεγάλη συστοιχία μπαταριών με χωρητικότητα 420 kWh.
To επόμενο στάδιο είναι ένα φορτηγό με υδρογόνο για μεγαλύτερες αποστάσεις με την αυτονομία του να ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.