Σύνδεση

Mercedes-Benz

MERCEDES CLA 200

Η Mercedes απ’ ότι φαίνεται πέτυχε διάνα με τη CLA, καθώς μετά από αρκετό καιρό πρόσθεσε ένα πραγματικό μοντέλο μαγνήτη στη γκάμα της, που δεν περνά απαρατήρητο και κεντρίζει το ενδιαφέρον των περισσότερων.  Ανεξαρτήτως ηλικίας ή οικονομικής κατάστασης, μιας και πέρα από όλα τα άλλα έχει ένα μεγάλο προσόν: δείχνει πολύ πιο ακριβή και exclusive απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα, στοιχείο που αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στις μέρες που ζούμε.

Η CLA πάντως τον παράγοντα αυτόν τον εκμεταλλεύεται στο μέγιστο, προβάλλοντας κατ΄ αρχήν το δυναμικό, αλά κουπέ, προφίλ της με το έντονο συνολικά ανάγλυφο, που στην έκδοση AMG Sport της δοκιμής μας τονίζεται ακόμα περισσότερο. Μάλιστα αυτό γίνεται χωρίς να αποκρύπτει τη συγγένειά της με την A-Class, η οποία ειδικά από μπροστά και παρά τις όποιες αισθητικές διαφοροποιήσεις έχουν γίνει για την περίσταση, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.

Κι αν η Α επιτρέπει κάποιες δεύτερες σκέψεις σχετικά με την εικόνα της, ειδικά από την 3η κολόνα και πίσω, εδώ η μόνη σκέψη είναι πως οι χυτές γραμμές είναι αρμονικές και γίνονται άμεσα αποδεκτές, ενώ η κλίση της οροφής και συμβάλλει στη δημιουργία ενός κομψού συνόλου και αποτελεί ένα στοιχείο άμεσης αναγνώρισης. Το οποίο έχει βέβαια και κάποια παράπλευρες απώλειες. Όπως το ότι η είσοδος- έξοδος στο πίσω κάθισμα προϋποθέτει μια ευελιξία, μιας και πρέπει να σκύψεις αρκετά για να μη βρεις με το κεφάλι στην πίσω κολόνα.

Βέβαια εδώ ισχύει το κλισέ ρητό «μπρος στα κάλη τι είναι ο πόνος», αλλά παράλληλα ισχύει και το ότι η CLA δεν είναι η κλασική μικρή limo της Mercedes. Αυτό το ρόλο καλείται να τον παίξει –και ομολογουμένως τον παίζει με επιτυχία- η C-Class, ενώ η CLA έχει αυτόν της πιο fashion, πιο νεανικής και γιατί όχι και πιο δυναμικής πρότασης. Το αν υπάρχει χώρος και για τις δύο η απάντηση είναι το παράδειγμα της S-Class και της CLS, που διάγουν με επιτυχία βίους παράλληλους.

Ο προσανατολισμός της CLΑ φαίνεται και στον εσωτερικό της διάκοσμο, ο οποίος ακολουθεί επακριβώς το μοτίβο των A και B-Class, με την οθόνη αλά iPad να κυριαρχεί οπτικά (το μεγάλο περίγραμμά της πάντως στην στάνταρ εκδοχή της δεν την κάνει να φαίνεται ιδιαίτερα classy) και το στυλ να είναι σύγχρονο και νεανικό. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις, ειδικά αν όσοι κάθονται πίσω δεν ξεπερνούν κατά πολύ το μέσο όρο μιας και το εσωτερικό ύψος είναι περιορισμένο. Ικανοποιητικό είναι και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ (470 λίτρα) με μόνο το μείον το στενό άνοιγμά του, που θα δυσκολέψει αν τα αντικείμενα είναι πιο μεγάλα και ογκώδη.

Όπως προαναφέραμε όμως η CLA δεν είναι μια κλασική λιμουζίνα, έστω και μικρή. Είναι ένα (επίσης) μικρό τετράθυρο κουπέ με έντονα lifestyle στοιχεία και χαρακτηριστικά. Παράλληλα είναι και η πρώτη τετράθυρη Mercedes με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Βέβαια από τη στιγμή που βασίζεται στο πλαίσιο και στα μηχανικά μέρη των Α και Β-Class τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά. Έτσι και απόλυτα ασφαλής είναι, ακόμα και χωρίς τη βοήθεια των πολλών ηλεκτρονικών συστημάτων με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης έχει και σπορτίφ προσανατολισμό. Ο τελευταίος αποτυπώνεται και στον τρόπο που περνά πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων, ειδικά τις εγκάρσιες, μιας και δεν απορροφώνται πλήρως και γίνονται αντιληπτές από τους επιβαίνοντες. Ακόμα περισσότερο φυσικά στην έκδοση AMG Sport με τις 18άρες ζάντες και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ, αλλά όπως επίσης προαναφέραμε ισχύει και εδώ το «μπρος στα κάλη…».

Το πιο σπορτίφ AMG look υποστηρίζεται πάντως με επιτυχία από τον κινητήρα των 1.600 κυβικών και των 156 ίππων της CLA 200, που συνδυάζεται ιδιαίτερα καλά με το (εξτρά) αυτόματο κιβώτιο με το διπλό συμπλέκτη. Που όπως και στα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας έχει τον επιλογέα στην κολώνα του τιμονιού. Κατά τα άλλα ο τετρακύλινδρος turbo αποκρίνεται καλά στο γκάζι, εμφανίζεται πολιτισμένος, άμεσος και ελαστικός από χαμηλά, ανεβάζει χωρίς πρόβλημα στροφές μέχρι τον κόφτη αν και δεν υπάρχει κανένας μα κανένας λόγος να πιεστεί μέχρι εκεί, ενώ αποδεικνύεται και ιδιαίτερα προσεκτικός με τη διαχείριση της αμόλυβδης (κατανάλωση test 7,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.).

Αυτά όμως ήταν λίγο πολύ αναμενόμενα ειδικά από τη στιγμή που υπάρχει η πολύ καλή βάση της Α-Class, ενώ το σημαντικό είναι ότι συνδυάζονται με ένα όμορφο, χαρακτηριστικό και εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα (ο συντελεστής οπισθέλκουσας κατεβαίνει μέχρι το 0,23 που είναι παγκόσμιο ρεκόρ), που συμβάλλει με τη σειρά του τόσο στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων όσο και στο πολιτισμένο προφίλ. Όσο για τις τιμές αυτές ξεκινούν από τις 27.734 ευρώ για τη βασική CLA 180, ενώ η CLA 200 κοστίζει από 30.623, πάντα με απόσυρση.

Γιάννης Σκουφής

MERCEDES CLA 200

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.630×1.777×1.432 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.699 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

470 λίτρα

Βάρος:

1.395 κιλά

Κινητήρας:

1.595 κ.εκ., 4 κύλ., turbo

Ισχύς:

156 PS/ 5.300 σ.α.λ.

Ροπή:

250 Nm/ 1.250- 4.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

8,1”, 230 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

7,8 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

126 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

139 €

Τιμή:

από 31.900  €

από 30.623 € με απόσυρση

Φωτογραφίες: Φώτης Ραϊσης

{gallery}photos/35/TEST/Mercedes-CLA-200{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured