Σύνδεση

Audi

AUDI A3 SPORTBACK 1.4 TFSI

audi-a3-14-tfsi-01

Το Audi A3 Sportback δεν είναι μόνο η πεντάθυρη έκδοση του Α3. Είναι παράλληλα και η πιο δημοφιλής, κυρίως γιατί είναι και η πιο πρακτική. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα της νέας γενιάς του έχει επιλεγεί και ένα ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σχέση με το τρίθυρο, προκειμένου και η μεγαλύτερη δυνατή διαφοροποίηση να εξασφαλίζεται και οι ακόμα πιο άνετοι χώροι στο πίσω κάθισμα.

Γεγονός πάντως είναι ότι η επιμήκυνση του μεταξονίου κατά 58 χιλιοστά (και του μήκους κατά 70) κολακεύει και την εικόνα του πεντάθυρου Α3. Το κάνει να δείχνει όντως μεγαλύτερο και πιο οικογενειακό. Κάτι που δεν μένει μόνο ως αίσθηση αλλά αντικατοπτρίζεται και στην πράξη, μιας και στο Sportback κάθεσαι σαφώς πιο άνετα κι αυτό έχει να κάνει τόσο με τον αέρα για τα πόδια όσο και γι αυτόν για τα κεφάλια. Μεγαλύτερος σε σχέση με το τρίθυρο είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει πλέον τα 380 λίτρα (+15), τιμή ιδιαίτερα καλή με βάση τα ισχύοντα στην κλάση των hatchback.

Κατά τα άλλα ο διάκοσμος δεν έχει αλλάξει, οπότε παραμένει μοντέρνος, ποιοτικός και χαρακτηριστικός, όπως άλλωστε και στο τρίθυρο.

Το ίδιο ισχύει και για την οδική συμπεριφορά, στην οποία καθοριστικό ρόλο παίζει το σχετικά μικρό βάρος –απόρροια και της χρήσης του MQB, του νέου πλαισίου του ομίλου VW– που κολακεύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Και τις επιδόσεις (0-100 σε 9,6″, τελική 203) που εξασφαλίζει ο 1.4 TFSI των 122 ίππων, ο οποίος και στην περίπτωση του Sportback δεν δείχνει να πιέζεται ποτέ πάνω από τις δυνατότητές του, είναι ελαστικός από χαμηλά -η μέγιστη ροπή του είναι ήδη διαθέσιμη από τις 1.400 στροφές, σε επίπεδα diesel δηλαδή- και ψυχωμένος, ενώ αν τον λειτουργείς εκεί γύρω στη μεσαία περιοχή του στροφομέτρου αποδεικνύεται και οικονομικός (επίσημα 5,3 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, στην πράξη 7,4). Παράλληλα συνεργάζεται καλά με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το όλο πακέτο ολοκληρώνεται τόσο από τα αποτελεσματικά και ανθεκτικά φρένα όσο και από την πίσω ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους. Η οποία είναι στάνταρ από τη συγκεκριμένη ιπποδύναμη και πάνω, ενώ αποδεικνύεται ιδιαίτερα καλή τόσο σε ότι αφορά τον έλεγχο του αμαξώματος όσο και το επίπεδο άνεσης.

Στάνταρ στην πιο πλούσια έκδοση Ambiente είναι και το σύστημα drive select, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με τις επιθυμίες του, και να προσαρμόσει ανάλογα την απόκριση και τις ρυθμίσεις του κινητήρα καθώς και της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης. Η μόνη παρατήρησή μας έχει να κάνει με την υπερβολικά βαριά αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης στην επιλογή dynamic. Η οποία είναι βαριά ακόμα και σε δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές στους οποίους ζητάς κάτι παραπάνω, τόσο από το πλαίσιο όσο και από τον κινητήρα.

Και τα δύο πάντως ανταποκρίνονται χωρίς θέμα και πρόβλημα, γεγονός που καθιστά το Α3 Sportback και ενδιαφέρον οδηγικά, συμπληρώνοντας έτσι την πιο οικογενειακή διάσταση στο χαρακτήρα και το προφίλ του.

Όσο για τις τιμές του ξεκινούν για την έκδοση των 1.400 κυβικών και των 122 ίππων με το ουσιαστικά πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Attraction Plus από τις 22.240 ευρώ με απόσυρση (23.200 χωρίς), ενώ ως πιο πλούσιο Ambition κοστίζει 24.240 ευρώ (εκτός από το Drive select που προαναφέραμε περιλαμβάνει και το ΜΜΙ με τη βυθιζόμενη οθόνη στο ταμπλό) πάντα με απόσυρση, ενώ το επιπλέον κόστος του πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου S-Tronic με το διπλό συμπλεκτη που συνδυάζεται πολύ καλά με τον 1.4 TFSI των 122 ίππων  είναι σε κάθε περίπτωση 2.400 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

AUDI A3 SPORTBACK 1.4 TFSI (122 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.310×1.785×1.425 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.636 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

350 λίτρα

Βάρος:

1.280 κιλά

Κινητήρας:

1.395 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης

Ισχύς:

122 PS/ 5.000 σ.α.λ.

Ροπή:

200 Nm/ 1.400- 4.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

9,6”, 203 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

7,4 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

123 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

135 €

Τιμή:

από 23.200  €

από 22.240 € με απόσυρση

Φωτογραφίες: Φώτης Ραϊσης

{gallery}photos/34/TEST/Audi-A3-14-TFSi{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup