Σύνδεση

Mazda

Mazda R360 Coupe: το πρώτο μοντέλο της Mazda ήταν ιδιαίτερα εξελιγμένο

Επιστρέφοντας πίσω στην ιστορία της Mazda ανακαλύπτουμε μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πτυχή της ιαπωνικής εταιρίας, η οποία ξεκίνησε να παράγει αυτοκίνητα το 1960, 40 ολόκληρα χρόνια μετά την ίδρυσή της.

Το πρώτο της αυτοκίνητο ήταν και ιδιαίτερα πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής για πολλούς λόγους. Ο κινητήρας που χρησιμοποιούσε ήταν ένας τετράχρονος των 360 κ.εκ. σε αντίθεση με όλο τον ανταγωνισμό που χρησιμοποιούσε δίχρονους κινητήρες.

 

Η απόδοσή του έφθανε στους 16 ίππους οι οποίοι ήταν υπεραρκετοί για το πανάλαφρο αμάξωμα των 380 κιλών, που του επέτρεπε να φθάνει σε τελική ταχύτητα τα 90 χλμ/ώρα, τιμή αρκετά υψηλή για τα δεδομένα των δρόμων της μεταπολεμικής Ιαπωνίας.

Για το μικρό βάρος η Mazda είχε κάνει εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως το αλουμίνιο που χρησιμοποιούσε για την κεφαλή του κινητήρα ή κράμα αλουμινίου για την μετάδοση και το κέλυφος του κάρτερ. Το αλουμίνιο το χρησιμοποιούσε και στην κατασκευή του εμπρός καπό και σε μέρη του αυτοφερόμενου πλαισίου, ενώ τα τζάμια ήταν από plexiglass.

H μετάδοση της κίνησης γινόταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 4 σχέσεων ενώ υπήρχε και η επιλογή για ημιαυτόματο κιβώτιο. Η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς έτσι ώστε να είναι πιο άνετο και με καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά το έκαναν άμεση επιτυχία, καθώς μόλις στην πρώτη ημέρα της παρουσίασής του πωλήθηκαν 4.500 αυτοκίνητα. Στη συνέχεια κατάφερε να αποσπάσει τα 2/3 της κατηγορίας του ενώ έφθασε να αντιπροσωπεύει και το 15% του συνόλου της ιαπωνικής αγοράς αυτοκινήτου.

Η τιμή του εκείνη την εποχή στην Ιαπωνία ήταν στα 830 δολάρια, κάτι που με σημερινές τιμές αντιστοιχεί σε περίπου 7.500 δολάρια. Όπως και να έχει πάντως το R360 έβαλε τα θεμέλια για την εμφάνιση της Mazda στην αγορά αυτοκινήτου ενώ από τότε φάνηκε η σπίθα της εταιρίας να κάνει τα πράγματα διαφορετικά από τους άλλους.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Tο νέο μικρό και πιο φτηνό SUV της Toyota, που θα βασίζεται στο Yaris, θα είναι υβριδικό και τετρακίνητο

Featured

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Το καινούργιο VW Golf των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων καλύπτει σχεδόν όλες τις απαιτήσεις

Featured

Πόσο πιστεύετε ότι κοστίζει το Toyota GR Yaris των 261 ίππων;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup