Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

IN MEMORIAM TOIVONEN- CRESTO

Στη σύγχρονη μυθολογία του μηχανοκίνητου αθλητισμού οι πρώτες μέρες του Μαϊου είναι ιδιαίτερα φορτισμένες: Πρωτομαγιά σκοτώθηκε ο μεγάλος Ayrton Senna, ενώ την αμέσως επομένη, 2 Μαϊου, υπάρχει μια άλλη τραγική επέτειος. Αυτή του θανάτου των Henri Toivonen και Sergio Cresto, στο Ράλι της Κορσικής του 1986, που καθόρισε τη μετέπειτα πορεία του Παγκόμιου Πρωταθλήματος Ράλι.

Κι αυτό γιατί ο χαμός του φινλανδού οδηγού με τις 40 συμμετοχές και τις 3 νίκες σε αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και του συνοδηγού του, είχε σαν αποτέλεσμα την απόσυρση των θηρίων του γκρουπ Β.

Θηρίων κυριολεκτικά, μιας και ο ίδιος ο Toivonen έλεγε για την S4 που είχε καθυστερήσει να παρουσιαστεί και την οδήγησε για πρώτη φορά στο ράλι RAC το 1985 πως «υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα: Το αυτοκίνητο δεν πήγαινε ποτέ ευθεία. Τραβούσε είτε από τη μια πλευρά, είτε από την άλλη, ενώ κάθε φορά που έβαζα 4η στην ευθεία παρουσίαζε την τάση να φύγει από το δρόμο». Τα παραπάνω βέβαια δεν τον είχαν εμποδίσει να κερδίσει τον αγώνα, ειδικά από τη στιγμή που ο ομόσταβλός του Markku Alen είχε τεθεί εκτός μάχης.

Γεγονός είναι ότι ακόμα και σήμερα τα πραγματικά αίτια του δυστυχήματος στην Κορσική παραμένουν άγνωστα: Στη μοιραία στροφή δεν υπήρχαν σημάδια για κάτι ασυνήθιστο ή ξαφνικό που είχε συμβεί, ενώ εκείνη την εποχή η τηλεμετρία, που φυσικά θα μπορούσε να δώσει απαντήσεις, ήταν ακόμα επιστημονική φαντασία.

Κάποιες φήμες αναφέρουν ότι ο Henri Τoivonen ήταν κρυωμένος και το ιατρικό επιτελείο της Lancia του είχε χορηγήσει κάποια φάρμακα που ενδεχομένως τον είχαν επηρεάσει, κάποιοι άλλοι ισχυρίζονται πως υπέφερε από στιγμιαία blackout, ενώ γίνεται λόγος πως η Lancia Martini S4 δεν είχε στο συγκεκριμένο αγώνα τα προστατευτικά για το ρεζερβουάρ βενζίνης της. ‘Ισως αυτός να ήταν ο λόγος που κάηκε ολοσχερώς σε παρακείμενο λιβάδι μετά την έξοδό της από τη μοιραία στροφή, με το πλήρωμά της να μην έχει προλάβει να κάνει το οτιδήποτε. Ίσως πάλι όχι…

Αυτή τη φορά πάντως –και λέμε αυτή γιατί στον ίδια αγώνα την προηγούμενη χρονιά είχε χάσει τη ζωή του o Attilio Bettega, όταν η Lancia 037 του προσέκρουσε σε δέντρο (μάλιστα ο Cresto ήταν εκείνη τη σαιζόν συνοδηγός του σε δύο άλλους αγώνες)- η αντίδραση της διεθνούς ομοσπονδίας FISA ήταν άμεση, καταργώντας όπως είπαμε τα γκρουπ Β. Μάλιστα οι Audi και Ford αποσύρθηκαν αμέσως, ενώ οι Lancia και Peugeot παρέμειναν μέχρι τη λήξη της σαιζόν. Μιας σαιζόν που είχε ξεκινήσει με τους Toivonen και Cresto ως τα μεγάλα φαβορί για τον τίτλο

Στην ιστορία των Ράλι πάντως τόσο ο φινλανδός οδηγός όσο και ο ιταλο- αμερικανός συνοδηγός του κατέχουν σημαντική θέση. Αφενός γιατί ο θάνατός τους πριν από 25 χρόνια έβαλε τέλος σε μια άνευ προηγουμένων και μάλλον χωρίς νόημα κόντρα των εμπλεκόμενων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών για την παρουσίαση του πιο δυνατού και φυσικά πιο δύσκολου στον έλεγχο rally car.

Αφετέρου γιατί ο Henri -λόγω του πατέρα του Pauli Toivonen που ήταν επίσης οδηγός αγώνων και είχε κερδίσει και αυτός στο Monte Carlo είχε κυριολεκτικά μεγαλώσει μέσα στα ράλι- αποτέλεσε τον προπομπό μιας νέας γενιάς οδηγών που πρωταγωνίστησε τα επόμενα χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

{gallery}photos/25/NEWS/TOIVONEN-CRESTO{/gallery}


Μη χάσεις:

PORSCHE 911 GT3 RS 4.0

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured