H Toyota είναι από τις εταιρείες που ποντάρουν για το μέλλον στο υδρογόνο, και μάλιστα και με έναν ακόμα τρόπο πέρα από τις ενεργειακές κυψέλες που το καταναλώνουν και παράγουν ηλεκτρική ενέργεια.
Ο τρόπος αυτός είναι η απευθείας χρήση υδρογόνου σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην πράξη η τεχνολογία αυτή δοκιμάστηκε στους αγώνες, καθώς μια Corolla Sport με τον τρικύλινδρο των 1.600 κυβικών του GR Yaris να καταναλώνει υδρογόνο μετείχε στο πρωτάθλημα Super Taikyu.
Η καύση υδρογόνου δεν εκπέμπει καθόλου CO2 και άκαυστους υδρογονάνθρακες παρά μόνο οξείδια του αζώτου (ΝΟx) αλλά σε πολύ πιο μικρές ποσότητες σε σχέση με έναν αντίστοιχο κινητήρα που καταναλώνει βενζίνη η πετρέλαιο.
Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε υγρή μορφή στην εντυπωσιακή θερμοκρασία των -253 βαθμών Κελσίου. Οποιαδήποτε αύξηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του ρεζερβουάρ οδηγεί σε ατμοποίηση του υδρογόνου, με τοιυς ατμούς να απελευθερώνονται στοι περιβάλλον μέσω μιας βαλβίδας εκτόνωσης.
Αυτό σημαίνει πως αν το αυτοκίνητο μείνει σταθμευμένο για αρκετό χρονικό διάστημα το ρεζερβουάρ θα αδειάσει χωρίς να έχει διανυθεί ούτε μέτρο.
Η παρέμβαση της Toyota είναι ότι συλλέγει το αέριο υδρογόνο που προκύπτει προκειμένου να μην χάνεται και τροφοδοτεί με αυτό τον κινητήρα αυξάνοντας την πίεση τροφοδοσίας του τελευταίου με τη βοήθεια αντλίας από 2 έως 4 φορές.
Ενδιαφέρον και ενθαρρυντικό ως προς το μέλλον του υδρογόνου ως καύσιμο είναι η υψηλή του ενεργειακή πυκνότητα σε υγρή μορφή.