Σύνδεση

Hyundai

HYUNDAI i30 1.4 CRDi

Μερικές φορές τα κλισέ έχουν την αξία τους και τη σημασία τους. Έτσι αυτό που είναι μια συνηθισμένη επωδός για τα μοντέλα της Hyundai, πως «το καινούργιο δεν έχει σχέση με το προηγούμενο», στην περίπτωση του νέου i30 ισχύει απόλυτα.

Δεν χρειάζεται μάλιστα να το ψάξει κανείς πολύ. Είναι εμφανές με την πρώτη ματιά: εκεί που η 1η γενιά του μικρο-μεσαίου Hyundaiyunds ήταν ένα συμβατικό και μάλλον αδιάφορο αυτοκίνητο που το πίσω μέρος του παρέπεμπε και στη σειρά 1 της BMW, η καινούργια 2η έχει στυλ και προσωπικότητα.

Ο λόγος πρέπει να αναζητηθεί στη σχεδιαστική φιλοσοφία του «fluidic design» που εφαρμόζει στα τελευταία της μοντέλα η κορεάτικη εταιρεία και η οποία εδώ υπάρχει στην καλύτερη μέχρι στιγμής εφαρμογή της. Το νέο i30 είναι όπως είπαμε αναγνωρίσιμο, χάρη και στην καινούργια εξαγωνική μάσκα με τα LED φώτα ημέρας, δείχνει και είναι σύγχρονο και τέλος έχει αρκετά επιμέρους ιδιαίτερα στοιχεία, όπως το έντονο ανάγλυφο στο προφίλ του αλλά και τα τονισμένα πίσω φτερά. Παράλληλα κατορθώνει να κρύβει αρκετά καλά τις διαστάσεις του (μήκος 4,30 μέτρα), γεγονός που κολακεύει την όλη του εικόνα.

Παραπλήσια, καθότι λίγο πιο συγκρατημένη, προσέγγιση και στο εσωτερικό, με μοντέρνο σχεδιασμό, εργονομία χωρίς προβλήματα και θέματα, ποιότητα σε ιδιαίτερα καλά επίπεδα και κυρίως μεγάλους και άνετους χώρους, γεγονός που έχει το δικό του ειδικό βάρος, ειδικά στη συγκεκριμένη περίοδο όπου οι πάντες ζητούν από το (καινούργιο) αυτοκίνητό τους να καλύπτει τα πάντα.

Το καινούργιο i30 πάντως, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιό του των 2.650 χιλιοστών, έχει πολύ αέρα στο πίσω κάθισμα τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια των επιβατών του, μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς ουσιαστικό θέμα ακόμα και 5 ενήλικες και συνολικά διεκδικεί μια από τις κορυφαίες θέσεις στο συγκεκριμένο τομέα στη μικρή-μεσαία κατηγορία. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το χώρο αποσκευών του, που πέρα από χωρητικότητα 378 λίτρων, που είναι μια από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας, έχει πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα, χαμηλό κατώφλι και βέβαια την εύκολη δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Αν οι χώροι είναι το ένα ζητούμενο σήμερα το άλλο και σίγουρα πιο επιτακτικό είναι η οικονομία καυσίμου. Εδώ αυτό εξασφαλίζεται από το βασικό κινητήρα πετρελαίου των 1.400 κυβικών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Ο τετρακύλινδρος turbo diesel αποδίδει 90 ίππους και κυρίως 220 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 2.750 στροφές, αποδεικνύεται στην πράξη αρκούντως πολιτισμένος και ελαστικός, μιας και η απόκρισή του στο γκάζι είναι ιδιαίτερα καλή σχεδόν από το ρελαντί.

Ειδικά αν με τη βοήθεια του καλά κλιμακωμένου και αρκετά εύχρηστου κιβωτίου των 6 σχέσεων (καμία σχέση ο επιλογέας και κυρίως ο συμπλέκτης και η στιβαρή αίσθηση που σου δίνει με προηγούμενα μοντέλα της εταιρείας) τον διατηρείς στη μεσαία περιοχή στροφών του, όπου λειτουργεί καλύτερα, αποζημιώνεσαι τόσο με ένα χαμηλό επίπεδο θορύβου (πιο ψηλά αυξάνεται αισθητά και δεν υπάρχει κανένας μα κανένας λόγος να τον πιέσεις προς τα εκεί) όσο και με μια πολύ λογική κατανάλωση. Η επίσημη τιμή που ανακοινώνει η Hyundai είναι 4,1 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, η πράξη λέει γύρω στα 5,5 χωρίς ο οδηγός να καταβάλει κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια, οπότε μιλάμε για μια αυτονομία σχεδόν 1.000 χιλιομέτρων με ένα ρεζερβουάρ.

Στην εξοικονόμηση καυσίμου πάντως συμβάλλει μέχρι ενός σημείου και η ισορροπημένη οδική συμπεριφορά του νέου Hyundai i30. Βασιζόμενο κατ΄αρχήν στο άκαμπτο πλαίσιό του και στη σωστά ρυθμισμένη ανάρτησή του (γόνατα μπροστά, άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω), δεν θα προβληματίσει, δεν θα αιφνιδιάσει, δεν θα ταλαιπωρήσει τους επιβάτες ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα, μπορεί να επιδείξει αρκετά μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και να πετύχει αρκετά υψηλές μέσες ωριαίες ακόμα και σε στενούς δρόμους με διαδοχικές στροφές. Εδώ ίσως ένα σύστημα διεύθυνσης με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια να προσέθετε κάτι στην αίσθηση, αλλά για να καταφύγουμε και πάλι στο γνωστό κλισέ: καμία σχέση με το παρελθόν. Ειδικά από τη στιγμή που το στάνταρ Flex Steering παρέχει και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 προγραμμάτων λειτουργίας (Normal, Sport και Comfort).

Αυτό που εξακολουθεί να έχει σχέση με το παρελθόν είναι η καλή σχέση τιμής- απόδοσης, μιας και το κόστος αγοράς του νέου Hyundai i30 1.4 CRDi ξεκινούν από τις 14.990 ευρώ με απόσυρση (15.950 χωρίς), με το επίπεδο εξοπλισμού Classic, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ESP, κλιματισμό και 6 αερόσακους. Εμείς πάντως θα προτιμήσουμε την αμέσως επόμενη έκδοση εξοπλισμού την Comfort που με μια προσαύξηση της τάξης των 550 ευρώ διαθέτει επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, τηλεχειρισμό για της κλειδαριές με συναγερμό κ.λπ.

Γιάννης Σκουφής

HYUNDAI i30 1.4 CRDi

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.300×1.780×1.470 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.650 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

378- 1.316 λίτρα

Βάρος:

1.365 κιλά

Κινητήρας:

1.396 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel

Ισχύς:

90 PS/ 4.000 σ.α.λ.

Ροπή:

220 Nm/ 1.500- 2.750 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

13,5”, 170 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

5,5 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

109 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

98 €

Τιμή:

από 15.950  €

από 14.990 € με απόσυρση

Φωτογραφίες: Φ. Ραΐσης

{gallery}photos/31/test/Hyundai-i30-Diesel{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota