Σύνδεση

BMW

BMW 114i: ΤΟ ΒΑΣΙΚΗ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ

H καινούργια βασική έκδοση της σειράς 1, η 114i, είναι η πιο προσιτή BMW, καθότι ως 3θυρη και με απόσυρση κοστίζει οριακά πάνω από τις 20.000 ευρώ κι αυτό από μόνο του αρκεί για να κινήσει το ενδιαφέρον. Ταυτόχρονα είναι όμως και η πιο αδύναμη έκδοση όχι μόνο στην τρέχουσα γκάμα της γερμανικής εταιρείας, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια. Πιο συγκεκριμένα από την εποχή της 3άρας Compact, που ναι, είχε και την ίδια ιπποδύναμη: 102 ίππους.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως οι 102 ίπποι δεν αποδίδονται από κάποιο μικρότερο κινητήρα σε σχέση με αυτούς που είχε μέχρι πρότινος στη γκάμα της 1 η γερμανική εταιρεία. Απλά πρόκειται για τη βασική εκδοχή του γνωστού τετρακύλινδρου turbo των 1.600 κυβικών, που στην 114i αποδίδει όπως είπαμε 102 ίππους, στην 116i 136 και στην 118i 170Η κατάσταση μπλέκεται ακόμα περισσότερο διαπιστώνοντας από τα τεχνικά δεδομένα ότι η 114i με την 116i έχουν ακριβώς την ίδια επίσημη κατανάλωση και βέβαια τις ίδιες εκπομπές ρύπων.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Σε ότι αφορά τα γενικά χαρακτηριστικά της 114i, όπως είναι η ποιότητα της κατασκευής αλλά και της κύλισης, οι χώροι, ο εξοπλισμός και το οδηγικό της προφίλ ότι και η βασική πλέον σειρά 1 πείθει με την στιβαρότητα και την ακαμψία του πλαισίου της, είναι πολύ καλά στημένη και με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης που δύσκολα σπάνε από τους μόλις 102 ίππους της. Παράλληλα το εσωτερικό της αποπνέει πέρα από προσοχή στη λεπτομέρεια και μια αίσθηση πολυτέλειας, ενώ οι τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους θα μετακινηθούν χωρίς να στριμωχθούν και να πιεστούν, κάτι που ισχύει και για τις αποσκευές τους.

Παράλληλα το 6άρι κιβώτιο πείθει και εδώ με την ακρίβεια του επιλογέα του αλλά και με αυτήν την αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει και η οποία σου δημιουργεί τη βεβαιότητα πως όσο και να το κακομεταχειριστείς δεν θα πάθει τίποτα.

Όπως καταλάβατε το θέμα της 114i είναι ο κινητήρας και εδώ παίζει καθοριστικό ρόλο τι περιμένει κανείς από αυτήν. Αν το ζητούμενο είναι η καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη ή τα σχετικά χαλαρά ταξίδια έξω από αυτήν τότε ο 1.600 turbo των 102 ίππων στις μόλις 4.000 στροφές τα καταφέρνει πολύ καλά: είναι ελαστικός από το ρελαντί (η μέγιστη ροπή των 180 Nm εμφανίζεται στις 1.100 σ.α.λ., πιο χαμηλά κι από diesel), αποκρίνεται άμεσα στο γκάζι και γενικά δεν δείχνει να πιέζεται.

Πιέζεται όταν αρχίσει και ο οδηγός να πιέζει. Να ανεβάζει τις στροφές του τετρακύλινδρου πιο ψηλά για να αλλάξει σχέση, προκειμένου να κινηθεί πιο σβέλτα και πιο σπορτίφ –κάτι άλλωστε που είναι και το δυνατό σημείο της σειράς 1 που είναι και πάλι το μοναδικό πισωκίνητο της μικρής-μεσαίας κατηγορίας συνολικά και όχι μόνο του premium τμήματός της. Στις περιπτώσεις αυτές λοιπόν ο 1.6 της 114i θα κάνει σαφές ότι δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός του. Δείχνει φιμωμένος, όσο πιο ψηλά τον ανεβάζεις τόσο αυξάνεται και ο θόρυβος και η κατανάλωσή του κι έτσι αναπόφευκτα δεν επιμένεις και προσαρμόζεσαι εσύ στις δυνατότητές του.

Αναπόφευκτη είναι όμως και σύγκριση με την 116i των 136 ίππων, ειδικά από τη στιγμή που δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε ότι αφορά τα λειτουργικά έξοδα (ίδιος κυβισμός άρα ίδια ασφάλιστρα, ίδια κατανάλωση που ενίοτε είναι εις βάρος της 114i, ίδια τέλη, ίδια τεκμήρια) και η διαφορά στην τιμή αγοράς είναι 2.000 ευρώ.

Έτσι το συμπέρασμα της σύγκρισης έχει άμεση σχέση με την προσέγγιση: Αν απλά θέλεις το στυλ και το κύρος της σειράς 1, τότε η 114i σε καλύπτει απόλυτα, επιδεικνύοντας ταυτόχρονα και μια ελκυστική τιμή αγοράςΑν όμως ενδιαφέρεσαι και για τη σπορτίφ πλευρά του χαρακτήρα της σειράς 1 –που κατά την άποψή μας αποτελεί βασικό του συστατικό– τότε είναι πιο σωστό να διαθέσετε τα επιπλέον 2.000 ευρώ και να πάρετε την 116i, που είναι μια σαφώς πιο ολοκληρωμένη πρόταση.

Γιάννης Σκουφής 

BMW 114i
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.324×1.765×1.421 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.690 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 360- 1.200 λίτρα
Βάρος: 1.290 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 102 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 180 Nm/ 1.100 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,2”, 195 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 132 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 145 €
Τιμή: από 21.900  €από 20.817 € με απόσυρση

 

 

{gallery}photos/31/test/BMW-114i{/gallery}


Επόμενο:

BMW i3 COUPE

Μη χάσεις:

HYUNDAI i30 1.4 CRDi

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup