Σύνδεση

Featured

H επιτυχία της Skoda προβληματίζει την “μαμά” VW!

Είναι κοινό μυστικό και κάτι που διαπιστώνουμε τακτικά στις δοκιμές των τελευταίων ετών ότι η Skoda έχει κάνει τεράστια βήματα εξέλιξης, τόσο στην ποιότητα και την τεχνολογία των αυτοκινήτων της όσο και στην επέκταση της γκάμας της σε νέες και πολύ ανταγωνιστικές κατηγορίες. Το θέμα όπως φαίνεται απασχολεί και την ίδια την VW η οποία βλέπει ότι η Skoda εξελίσσεται σε δυνατό ανταγωνιστή των μοντέλων της “μαμάς” εταιρίας, και όπως φαίνεται ψάχνει τρόπο να εξαλείψει το φαινόμενο αυτό.

Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο χαμηλό κόστος εργασίας στα εργοστάσια της Τσεχίας, το οποίο είναι αρκετά χαμηλότερο από εκείνο των εργοστασίων της Γερμανίας. Η VW λοιπόν, ευρισκόμενη μπροστά σ’ αυτή την παράδοξη θέση, θέλει από την μία να κρατήσει την κερδοφορία της Skoda (η οποία δουλεύει με πολύ υψηλότερα περιθώρια κέρδους από τα γερμανικά μοντέλα) αλλά την ίδια στιγμή επιθυμεί να περιορίσει την εξάπλωσή της εις βάρος των μοντέλων της εταιρίας που παράγονται στην Γερμανία.

Τα φθηνότερα εργατικά είναι όπως φαίνεται η πηγή του κακού, καθώς το μέσο ημερομίσθιο στην Τσεχία είναι 10,10 ευρώ την ώρα όταν στην Γερμανία το αντίστοιχο ποσό είναι 38,70 ευρώ την ώρα. Οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Γερμανίας βλέπουν ως λύση την μεταφορά μέρους της παραγωγής της Skoda στην Γερμανία σε κάποιες γραμμές παραγωγής που υπολειτουργούν, έτσι ώστε να μην χαθούν θέσεις εργασίας, και τα αυτοκίνητα των Τσέχων να γίνουν πιο ακριβά και λιγότερο ανταγωνιστικά προς την VW.

Το θέμα έχουν ανακινήσει σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το πρακτορείο Reuters τα συνδικάτα της VW τα οποία εκτός των άλλων “παραπονούνται” ότι παρέχεται υψηλή τεχνολογία της VW σε χαμηλές τιμές στην Skoda για να δημιουργεί προϊόντα άμεσα ανταγωνιστικά στα δικά τους. Το πρόβλημα είναι ότι η VW θέλει να μειώσει το ανθρώπινο δυναμικό της στην Γερμανία σε μία γενικότερη προσπάθεια συμμαζέματος των οικονομικών μεγεθών μετά το dieselgate κάτι που όπως είναι προφανές δημιουργεί όλες αυτές τις εσωτερικές γκρίνιες μεταξύ των μελών του γκρουπ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα λειτουργικά κέρδη της Skoda έχουν διπλασιαστεί τα τρία τελευταία χρόνια, στα 1,2 δισεκατομύρια ευρώ για το 2016, με την εταιρία να έχει περιθώριο κέρδους 8,7%, το δεύτερο μεγαλύτερο μετά την Porsche μέσα στο γκρουπ VW. Ενδεικτικά, το περιθώριο κέρδους της VW βρίσκεται στο 1,8% και παρά το γεγονός ότι είναι πρώτη σε πωλήσεις, η αναιμική ανάπτυξή της και η χαμηλή απορρόφηση κάποιων μοντέλων την φέρνουν σε δυσχερή θέση.

Η λύση που προτείνεται είναι να μεταφερθεί μέρος της παραγωγής της Skoda στην Γερμανία καθώς και η αύξηση των “δικαιωμάτων” που πληρώνει η Τσέχικη εταιρία για την τεχνολογία που παίρνει από την VW. To πρόβλημα μάλιστα αναμένεται να ενταθεί ακόμα περισσότερο όσο πιο πολύ μπαίνουμε στην ηλεκτροκίνηση, καθώς το ακριβό κόστος της εξέλιξης των νέων τεχνολογιών θα το επωμιστεί η VW με την Skoda να απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα με χαμηλό κόστος.

Ο προβληματισμός για το μέλλον είναι ιδιαίτερα μεγάλος και έχει φθάσει στα ανώτερα κλιμάκια, τα οποία προτείνουν ως λύση την μεγαλύτερη διαφοροποίηση των μοντέλων (κυρίως εν όψει της ηλεκτροκίνησης), και τον πιο ξεκάθαρο προσανατολισμό των δύο εταιριών. Από την πλευρά της στελέχη της Skoda επισημαίνουν ότι απευθύνονται σε ένα διαφορετικό κοινό από αυτό της VW και αυτό όπως φαίνεται και από την επιτυχία τους το κάνουν καλά.

Όπως και να έχει πάντως, το “success story” της Skoda έχει αναμφισβήτητα και τα μικρά ή μεγάλα προβλήματά του. Η επιτυχία της Τσέχικης εταιρίας είναι δίκοπο μαχαίρι -ιδίως για τους εργαζόμενους στην Γερμανία- όμως από την άλλη, κανείς μέσα στην VW δεν θα ήθελε αυτή την στιγμή να ανατρέψει το momentum μιας εταιρίας που έχει βρει τον τρόπο να φέρνει λεφτά στα ταμεία και να ανοίγεται σε νέες αγορές με αυτοκίνητα όπως το Κodiaq και το Karoq. Δύσκολες αποφάσεις για ένα γκρουπ που καλείται μέσα σε λίγα χρόνια να αντιμετωπίσει την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του αλλά και την μετάβαση σε μία εντελώς νέα εποχή στην αυτοκίνηση.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured