Σύνδεση

Ford

FORD C-MAX 1.6 ECOBOOST

fordcmax-1.6t-1

Τα πολυμορφικά στη χώρα μας μοιάζουν λίγο-πολύ με τα μικρά κόμματα στις δημοσκοπήσεις: αν τις πιστέψεις τότε οι σύντροφοι τσολιάδες και ο Άγνωστος Στρατιώτης θα πρέπει να μετακομίσουν στον Περισσό (τώρα που αποκαταστήσαμε και τον Στάλιν) ενώ οι «Οικολόγοι-Πρασινοι-Ποδηλάτες-με ολίγη από Συνιστώσες» θα έστηναν αυτοδύναμη κυβέρνηση με 301 βουλευτές. Η κάλπη όμως, ως έγκυος, άλλα βούλεται, και άλλους τίκτει βουλευτές.

Κάτι αντίστοιχο συνέβαινε και με τα MPV όλα αυτά τα χρόνια. Και λέω συνέβαινε γιατί όπως έχουν πια τα πράγματα με την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου να περνά πολύ δύσκολες μέρες, τα πολυμορφικά δεν έχουν πια ούτε τις δημοσκοπήσεις με το μέρος τους. Και είναι πραγματικά κρίμα, γιατί αυτό εδώ το αυτοκίνητο είναι ότι καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο έχει παρουσιαστεί στην εν λόγω κατηγορία (και όχι μόνο σ’ αυτή…).

Το νέο Ford C-Max, με τους εξαιρετικούς EcoΒoost, τη γεμάτη σχεδιαστική τεστοστερόνη εμφάνιση και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ουσιαστικά επικαιροποιεί το λήμμα «πολυμορφικά» στο λεξικό της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, προσθέτοντας νέα και αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία.

Τι έχουμε εδώ; Με λίγα λόγια μία από τις πιο σε βάθος μελετημένες και ουσιαστικά επίκαιρες κινήσεις της Ford. Έχουμε ένα νέο «παγκόσμιο» πλαίσιο (πάνω στο οποίο «χτίζεται» ήδη το Focus και θα ακολουθήσουν και άλλα) που τιμά την μέχρι τώρα πορεία και παίζει στα ίσια την VW.

Έχουμε μια γκάμα κινητήρων, τους EcoΒoost στα 1.600 κυβικά, που –επιτέλους!- φέρνουν την Ford από την εποχή των ατμοσφαιρικών παγετώνων κατευθείαν στο σωτήριο έτος i-Pad2 μ.Χ.

Έχουμε επίσης ένα αμάξωμα που φεύγει από την λογική του …μονομορφικού πολυμορφικού μοιάζοντας περισσότερο με ένα σπορ χάτσμπακ που απλά κάποιος είχε την έμπνευση να τραβήξει λίγο με το mouse την οροφή προς τα πάνω. Και, τέλος, έχουμε ένα σαλόνι που χωρίς να φθάνει σε ακρότητες και εξεζητημένες επιλογές, είναι πρακτικό, όμορφο και πάνω απ’ όλα ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο.

Αυτό που διαφοροποιεί το C-Max από τα υπόλοιπα πολυμορφικά της κατηγορίας του είναι ότι η εμπρός αριστερά θέση είναι η καλύτερη να βρίσκεται κανείς. Ενώ όλα τα υπόλοιπα βαραίνονται από το προπατορικό αμάρτημα «άνετα για επιβάτες, βαρετά για τον οδηγό», το C-Max έχει το χάρισμα να σε κάνει να βλέπεις σε 3D την ίδια διαδρομή που οι άλλοι βλέπουν σε «μπαμπά ξεχάσαμε τα σωσίβια» ταινιούλα.

Και είναι μάλλον η πρώτη φορά, που τo highlight ενός πολυμορφικού δεν είναι το «πήγαινε-έλα» των καθισμάτων και η μπακαλική των λίτρων του μπορτ-μπαγκάζ (τα έχει και αυτά, μην ανησυχείτε…), αλλά ο τρόπος που πατάει στον δρόμο, το πως στρίβει και το πως επιταχύνει.

Ξεκινώντας λοιπόν από το τελευταίο, θα ρισκάρω να υποστηρίξω ότι οι EcoΒoost είναι αυτή την στιγμή ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην πιάτσα των 1.400 έως 1.600 κυβικών. Η τουλάχιστον στο ίδιο ύψος με τον μέχρι σήμερα πήχη της κατηγορίας, τους TSi. Και πιστέψτε με δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο κομπλιμέντο από αυτό. Κάθε επιμέρους χαρακτηριστικό τους είναι κορυφαίο: τράβηγμα αβίαστο και δυνατό από πολύ χαμηλά, χορταστικές μεσαίες, καθαρές υψηλές χωρίς λαχανιάσματα και ξεφούσκωμα, σωστός ήχος, παντελής απουσία κραδασμών, τα πάντα όλα και παντού. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με μία κατανάλωση που δικαιολογεί το downsizing (βλέπεις και κάτω από 8,0 λίτρα σε χαλαρό ταξίδι).

Ιδίως αν δεν την «πατήσεις» με το εθιστικό γκάζι, και αφήσεις τις κοντρίτσες στα φανάρια κλεισμένες καλά στο νεανικό σου οδηγικό άλμπουμ (δεν θα κρατηθείς, το ξέρω…).

Όσο για το ερώτημα μεταξύ 150 και 180 ίππων είναι στην πράξη μάλλον ρητορικό, αφού οι όποιες διαφορές θα χρειαστούν όργανα μέτρησης για να διαπιστωθούν. Μια ελαφριά ευχέρεια του πιο δυνατού ψηλά αλλά και ένα ταμείο ζωής με πολλά βαρέα οικογενεικά ένσημα πιθανόν να γέρνουν την πλάστιγγα προς τον 180άρη. Στην καθημερινή χρήση πάντως οι διαφορές είναι ουσιαστικά αμελητέες.

Πέρα από τους κινητήρες, το δεύτερο και εξίσου σημαντικό στοιχείο της γενικότερης παρουσία του C-Max είναι η οδική του συμπεριφορά. Δεν θα μακρυγορήσω: αν δεν το έχεις δει απέξω, και αν ξεχάσεις την ψηλή θέση οδήγησης, τότε νομίζεις ότι βρίσκεσαι σ’ ένα πολύ καλό σπορτίφ χάτσμπακ, που στρίβει όπως και με όσα έρχεται. Το σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων-τιμονιού-φρένων λειτουργεί σε τέτοια Full HD οδηγικά επίπεδα που οτιδήποτε άλλο αντίστοιχης λογικής μοιάζει μπροστά του με ταινία του Αγγελόπουλου σε αναλογικό σήμα από κεραία στραμμένη σε λάθος κατεύθυνση. Σε συνδυασμό δε με τον καταιγιστικό κινητήρα και το εξαιρετικό σε κλιμάκωση και αίσθηση 6άρι κιβώτιο, το C-Max κλείνει το μάτι σε GTi κατασκευές, με σαφή κλίση όχι στις κλίσεις (του αμαξώματος ) αλλά στις κλήσεις (της Τροχαίας).

Από εκεί και πέρα, και σε ότι έχει να κάνει με το πολυμορφικό του υπόβαθρο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό. Έχει τους απαιτούμενους για την περίσταση χώρους (ίσως όχι οι μεγαλύτεροι της κατηγορίας, αλλά επαρκέστατοι), έχει μεγάλο πορτμπαγκάζ, διαθέτει  σύστημα μετατόπισης των πίσω καθισμάτων προς διάφορες κατευθύνσεις, και τέλος προσφέρει όλες τις παροχές και τις ανέσεις που περιμένεις κανείς σ’ ένα σύγχρονο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Όσοι ζητάνει το κάτι παραπάνω σε χώρους και ψήνονται με τις 7 θέσεις, υπάρχει και η έκδοση Grand C-Max, στην οποία θ’ αναφερθούμε σε ξεχωριστό post (μιας και διαθέτει κάποιες σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες αλλά και μια ελαφρά διαφοροποίηση στο οδηγικό προφίλ). Όσο για το ταμπλό και την αισθητική του σαλονιού, ακολουθεί πιστά την γενικότερη σχεδιαστική γλώσσα του μοντέλου, όντας πιο ευφάνταστη και αλέγκρα από τον τυπικό ομογενοποιημένο οικογενειακό μεταφορέα αυτής της τάξης αυτοκινήτων. Υπάρχουν κάποιες ενστάσεις που σχετίζονται με την εργονομία των διακοπτών αλλά και τους λίγους χώρους για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα, όμως είναι λεπτομέρειες με τις οποίες εύκολα συμβιβάζεσαι και σε καμιά περίπτωση δεν αλλάζουν την εντύπωση ενός αυτοκινήτου που αγγίζει κορυφαία επίπεδα ποιότητας.

Συνοψίζοντας, το νέο C-Max είναι αυτή τη  στιγμή με διαφορά το πιο χαρισματικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Κυρίως επειδή καταφέρνει να την εκφράζει στο μέγιστο βαθμό (πολυμορφικές δυνατότητες, χώροι κ.λπ) αλλά ταυτόχρονα και να την ξεπερνά και να της ανοίγει νέους δρόμους (οδική συμπεριφορά, επιδόσεις).

Δυστυχώς το timing της άφιξής του στο εγχώριο αυτοκινητικό οικοσύστημα δεν είναι το ιδανικότερο, παρά το γεγονός ότι η τιμή είναι λογική (με δεδομένο το μοναδικό value σε επίπεδο οδηγικής απόλαυσης) και ο εξοπλισμός υπερπλήρης.

Σε ότι με αφορά πάντως, και αδιαφορώντας για τις δημοσκοπήσεις, δεν έχω την παραμικρή αναστολή να ψηφίσω C-Max δαγκωτό. Αν όχι για τη Βουλή των οικογενειαρχών, τουλάχιστον για τα νυχτερινά Λιμανάκια των κοψοχέρηδων πρώην παντρεμένων.

FORD C-MAX 1.6 ECOBOOST (150PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.380×1.828×1.625 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.648 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 432 λίτρα
Βάρος: 1.385 κιλά
Κινητήρας: 1.596 κ.εκ., 4 κύλ., turbo
Ισχύς: 150 PS/ 5.700 σ.α.λ.
Ροπή: 240 Nm/ 1.600 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,1”, 204 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 8,6 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 154 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 231 €
Τιμή: από 21.075 € με προσφορά

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/FORD-CMAX-1.6T{/gallery}


Επόμενο:

ALFA GIULIETTA 1.4 170 PS

Μη χάσεις:

CHEVROLET ORLANDO 1.8

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota