Σύνδεση

Ford

FORD B-MAX 1.0 ECOBOOST

Θα μπορούσε να είναι ένα απλό σχεδιαστικό τρικ, μια προσπάθεια διαφοροποίησης από την πεπατημένη, αν η απουσία των μεσαίων κολώνων από το καινούργιο μικρό πολυμορφικό της Ford, το BMax, ήταν μια απλή τεχνικά υπόθεση. Δεν είναι όμως. Απεναντίας είναι και σύνθετη και δύσκολη, μιας και η απουσία της κολώνας αδυνατίζει τη δομή του αυτοκινήτου και κατά συνέπεια το επίπεδο ασφάλειας που προσφέρει. Όχι όμως στο B-Max, μιας και οι μηχανικοί της Ford μπορεί να αφαίρεσαν οπτικά τη μεσαία κολώνα, αλλά φρόντισαν να ενσωματώσουν τη δομή της στις πόρτες, τις συμβατικές μπροστά και τις συρόμενες πίσω -που ανοιγοκλείνουν πανεύκολα ακόμα και από μικρό παιδί. Κι αυτό προκειμένου να μη γίνεται καμία παραχώρηση σε ότι αφορά την παθητική ασφάλεια, γεγονός που αποδεικνύουν και τα 5 αστέρια κατά EuroNCAP.

Κατα τα άλλα πάντως η απουσία της μεσαίας κολώνας –το όλο σύστημα ονομάζεται Ford Easy Access Door System– μόνο με θετικά συνδέεται, μιας και στο B-Max μπαίνεις και βγαίνεις πιο εύκολα απ’ ότι σε οποιoδήποτε άλλο αυτοκίνητο, ακόμα και σε προεδρική λιμουζίνα, μιας και το συνολικό άνοιγμα των 150 εκατοστών είναι πραγματικά τεράστιο.

Φυσικά αποδεικνύεται ακόμα πιο χρήσιμο και πρακτικό όταν έχεις να μεταφέρεις μεγάλα και ογκώδη αντικείμενα, κι αυτό λειτουργεί σε κάποιο βαθμό ως αντιστάθμισμα στο σχετικά μικρό πορτμπαγκάζ του των 304 (318 με κιτ επισκευής ελαστικού) λίτρων. Το πορτμπαγκάζ μπορεί να μην ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας, από την άλλη όμως οι χώροι για τους επιβάτες, ακόμα κι αν αυτοί είναι 5, είναι απόλυτα ικανοποιητικοί. Όσο για το διάκοσμο θυμίζει αρκετά αυτόν του Fiesta με το οποίο και μοιράζεται το πλαίσιο, με την κεντρική κονσόλα να έχει και εδώ πολλά κουμπιά και να απαιτεί κάποια μικρή περίοδο προσαρμογής, ενώ κατά τα άλλα η εργονομία δεν θα προβληματίσει. Το ίδιο και η ποιότητα κατασκευής κι εδώ πρέπει να δώσουμε μια εύφημο μνεία στη Ford, καθώς όσο μεγαλύτερα είναι τα ανοίγματα ενός αυτοκινήτου –κι εδώ όπως προαναφέραμε με 1,50 μέτρα είναι πραγματικά τεράστια- τόσο πιο δύσκολο είναι να αποφύγεις θορύβους και τριγμούς.

Φυσικά εξίσου δύσκολο είναι να πετύχεις και την επιθυμητή ακαμψία του αμαξώματος, που πέρα από την παθητική ασφάλειας παίζει καταλυτικό ρόλο και για την οδική συμπεριφορά. Σε ότι αφορά την τελευταία παράμετρο το B-Max ακολουθεί επακριβώς τον κανόνα που θέλει τα σύγχρονα Ford ιδιαίτερα ευχάριστα και άμεσα στο δρόμο. Παράλληλα ικανοποιητικό είναι και το επίπεδο άνεσης, με τον πίσω ημιάκαμπτο να αντιδρά κλασικά για διάταξη του είδους του, δηλαδή απότομα, μόνο στις πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.

Αν η απουσία μεσαίας κολώνας είναι το εμφανές ατού του μικρού MPV της Ford, υπάρχει κι ένα ακόμα, που για να φανεί πρέπει να ανοίξεις το καπό. Πρόκειται βέβαια για τον πολυβραβευμένο 1.0 EcoBoost, ο οποίος και εδώ αποδεικνύει το επιτυχημένο κόνσεπτ του. Πολιτισμένος και ήσυχος –αν δεν σας το πουν δύσκολα θα καταλάβετε την παρουσία 3 μόνο κυλίνδρων- είναι αρκετά ελαστικός από χαμηλά, ενώ στο στοιχείο του βρίσκεται μέχρι και τη μεσαία περιοχή των στροφών λειτουργίας του. Πιο ψηλά φτάνει με άνεση, αλλά εκεί αποκαλύπτει τα μόλις 1.000 κυβικά του και τους 100 ίππους του στην έκδοση της δοκιμής μας. Σε σχέση με την πιο δυνατή του εκδοχή των 120 ίππων η πιο σημαντική διαφορά είναι το κιβώτιο των 5 σχέσεων, που αναγκάζει τον οδηγό να ασχολείται περισσότερο μαζί του. Όσο για την κατανάλωση η Ford μιλά για 4,9 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, ενώ στην καθημερινή χρήση μια τιμή γύρω στα 6,3 λίτρα και είναι πιο ρεαλιστική και έρχεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Όλα τα παραπάνω αποκτούν μεγαλύτερη αξία λαμβάνοντας κανείς υπόψη και την τιμή του B-Max, μιας και η έκδοση των 100 ίππων της δοκιμής μας και στο επίπεδο εξοπλισμού Trend (7 αερόσακοι, ESP, κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.λπ.) κοστίζει, με ώφελος απόσυρσης, από 14.480 ευρώ.

FORD B-MAX 1.0 EcoBoost (100 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.077×1.751×1.604 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.489 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 304- 1.372 λίτρα
Βάρος: 1.365 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 100 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 170 Nm/ 1.400- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,0”, 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 119 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 107 €
Τιμή: από 17.040  €

από 14.480 € με απόσυρση

{gallery}photos/31/test/FORD-B-MAX-100PS{/gallery}


{youtube}2ehSs5Drmb4{/youtube}

Επόμενο:

PEUGEOT 107

Μη χάσεις:

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ FORD FOCUS

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η οδήγηση με σαγιονάρες τιμωρείται με πρόστιμο; Και αν ναι με πόσο;

Featured

Τι σημαίνει το χρώμα του καπνού για τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας; (Video)

Featured

Μακάρι να βλέπαμε ένα νέο Fiat 131 Abarth Rally σαν και αυτό!

Featured

Video-δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup