Σύνδεση

Renault

RENAULT CLIO SPORT TOURER 1.5 DCI (90 PS): ΠΟΛΥΤΑΛΑΝΤΟ!

Με πάνω από 13 εκατομμύρια πωλήσεις και 26 συναπτά έτη πρωταγωνιστικής παρουσίας στα τεκταινόμενα της Ευρωπαϊκής αγοράς (και όχι μόνο), το Renault Clio είναι ένα αυτοκίνητο για το οποίο περιττεύουν οι όποιες συστάσεις. Η διαρκής και σταθερή παρουσία του στο βάθρο των πωλήσεων αλλά και η συνεχής φροντίδα της εταιρίας να το διατηρεί στην πρώτη γραμμή του πυρός στην κατηγορία του, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν μία μοναδική δυναστεία στα υπερ μίνι που στην τέταρτη πλέον γενιά της έχει φθάσει σε ένα εξαιρετικό επίπεδο ωριμότητας και αυτοπεποίθησης.

clio-5

Πριν λίγους μήνες, αυτή η τέταρτη γενιά πέρασε από ένα μικρό face lift, από αυτά τυπικά “φρεσκαρίσματα” ενός μοντέλου στο μέσον της ζωής του, με περιορισμένες -αλλά χαρακτηριστικές- αλλαγές στο αμάξωμα και ενίσχυση ακόμα περισσότερο του τεχνολογικού και ηλεκτρονικού “πακέτου” με το οποίο εξοπλίζεται το αυτοκίνητο. Στην διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε μία από τις πιο “ιδιαίτερες” εκδόσεις του, την Sport Tourer. Την -ας την πούμε- station wagon εκδοχή του Clio η οποία προσπαθεί να συνδυάσει -με αρκετή επιτυχία μάλιστα- τον χαρακτήρα ενός υπερ μίνι με τους χώρους -ιδίως στις αποσκευές- ενός αυτοκινήτου της αμέσως μεγαλύτερες κατηγορίας.

SAMSUNG CSC

Σχεδιαστικά, η εικόνα του ανανεωμένου Clio τονίζει ακόμα περισσότερο τις ούτως ή άλλως ενδιαφέρουσες γραμμές της 4ης γενιάς, με τα νέα φωτιστικά σώματα τα οποία διαθέτουν τεχνολογία Full Led να δίνουν έναν πιο μοντέρνο τόνο στο όλο αμάξωμα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν μικρές αλλαγές στα πίσω φώτα αλλά και κάποιες μικρές στυλιστικές λεπτομέρειες, όπως ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα που δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό την λογική ενός facelift αυτής της τάξης.

Στην περίπτωση του Sport Tourer το αυτοκίνητο από την μέση και πίσω αλλάζει σημαντικά χαρακτήρα, με την προσθήκη ενός τρίτου όγκου για την δημιουργία του μεγάλου και πρακτικού χώρου αποσκευών. Η ενσωμάτωση αυτού του νέου τμήματος στο αμάξωμα γίνεται με ιδιαίτερα αρμονικό τρόπο, ενώ κάποιες λεπτομέρειες (όπως το χαμήλωμα της γραμμής της οροφής προς τα πίσω, ή οι κρυμμένες χειρολαβές) δίνουν υπό κάποιες γωνίες και μια σπορτίφ νότα στο όλο σχέδιο. Σε σχέση με το απλό Clio είναι κατά 20,5 εκατοστά μεγαλύτερο, φθάνοντας σε μήκος τα 4,267 μέτρα.

SAMSUNG CSC

Ο τρίτος όγκος εξασφαλίζει όπως είναι προφανές έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, που φθάνει στα 443 λίτρα, 143 περισσότερα από τα 300 της κανονικής έκδοσης. Ο χώρος αυτός διαθέτει ιδιαίτερα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης (με μικρό “χείλος” από το αμάξωμα), έχει διπλό πάτωμα, ενώ είναι και ιδιαίτερα κανονικός σε σχήμα για την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Μάλιστα με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο χώρος αυτός φθάνει στα 1380 λίτρα ενώ αν πέσει και το κάθισμα του συνοδηγού, το μήκος των αντικειμένων που μπορούν να φορτωθούν αγγίζει τα 2,48 μέτρα.

clio-30

Αν ο πάντως ο χώρος αποσκευών δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για τους επιβάτες, οι οποίοι “προσγειώνονται” στην πραγματικότητα ενός σουπερμίνι. Ενός τυπικού Clio δηλαδή της υπόλοιπης γκάμας, το οποίο έχει επαρκή -αλλά όχι κορυφαίο για την κατηγορία- χώρο για τα γόνατα των επιβατών, ενώ και ο “αέρας” πάνω από τα κεφάλια, λόγω της σχεδίασης που προαναφέραμε, δεν είναι αυτός που περιμένει κανείς κρίνοντας από την αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο κοιτάζοντάς το από έξω.

clio-21

Στο εσωτερικό έχει γίνει εμφανής προσπάθεια να αναβαθμιστεί η ποιότητα κατασκευής, στοιχείο που ήταν πάντα ένα από τα δυνατά σημεία του Clio. Η θέση οδήγησης είναι κορυφαία, τα καθίσματα άνετα, ενώ έχουν προστεθεί στοιχεία-όπως η μεγάλη οθόνη αφής για την χρήση του infotainment- που ανεβάζουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας του Clio. Παράλληλα στην πλούσια έκδοση Dynamic που είχαμε στην διάθεσή μας διατίθενται και αρκετά επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα Easy Park Assist, αλλά και ένα πολύ καλό ηχοσύστημα με εξαιρετικής ποιότητας ηχεία.

clio-19

Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη το ενδιαφέρον όπως είναι προφανές εστιάζεται στον κινητήρα 1.5 dCi που στην συγκεκριμένη έκδοση που δοκιμάσαμε απέδιδε 90 ίππους, και προδιαγραφών Euro 6. Συνδυάζεται με ένα κιβώτιο 5 σχέσεων το οποίο έχει πιο μακριές σχέσεις απ’ ότι στο παρελθόν, που σε συνδυασμό με την ακόμα πιο μακριά τελική σχέση, κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει μάλλον ράθυμο στην κίνησή του και απαιτεί αρκετή δουλειά από τον οδηγό με τον επιλογέα ώστε να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς. Μάλιστα το θέμα αυτό επιτείνεται ακόμα περισσότερο στην λειτουργία “Eco” όπου χωρίς υπερβολή έχεις την αίσθηση ότι δουλεύεις με ένα αυτοκίνητο “φιμωμένο” και χωρίς την διάθεση να επιταχύνει ή να ανεβάσει στροφές στον κινητήρα.

clio-28

Πάντως στις μεσαίες στροφές -και χωρίς το “Eco Mode”- ο κινητήρας διατηρεί τα πλούσια χαρακτηριστικά ροπής στις μεσαίες στροφές, κάτι που κάνει το αυτοκίνητο αρκετά ευχάριστο μέσα στην πόλη αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο, όπου λόγω μεγέθους βρίσκεται στο στοιχείο του. Αν μάλιστα εξοικειωθεί κανείς με το μακρύ κιβώτιο και την εκμετάλλευση της ροπής, θα διαπιστώσει ότι μπορεί να κινηθεί και άκρως οικονομικά, καθώς σε ταξίδι που κάλυψε σχεδόν όλη την Πελοπόννησο δεν είδαμε πουθενά πάνω από 5 λίτρα (στη μάνικα) ενώ αγγίξαμε και τα 4,4 στον -αξιόπιστο- μετρητή του αυτοκινήτου. Στην πόλη πάντως που ίσως χρειαστεί να πιεστεί λίγο παραπάνω, τα 5,5 λίτρα είναι η οροφή που μόνο σε ακραίες περιστάσεις και δίχως λόγο υπερβολές θα ξεπεράσει κανείς.

clio-6

Από εκεί και πέρα, έχουμε να κάνουμε με ένα κλασικό Clio όπως το γνωρίζουμε εδώ και καιρό στην 4η γενιά του. Κορυφαίος συνδυασμός άνεσης και ακρίβειας στην οδική του συμπεριφορά, διαθέτει ένα εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι (μάλλον το καλύτερο της κατηγορίας, μαζί με το Fiesta), και φρένα που εντυπωσιάζουν με την αμεσότητά τους. Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα ταξιδέψει με σιγουριά στην Εθνική, θα στρίψει σαν κλασικό μικρό Renault στα στροφιλίκια, ενώ και μέσα στην πόλη διαθέτει την ευχρηστία και το απαραίτητο τσαγανό ώστε να κάνει τις μετακινήσεις πραγματικό παιχνιδάκι. Μοναδική παρατήρηση οι κάπως αυξημένες αντιδράσεις της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, κάτι που μάλλον οφείλεται  σε ένα διαφορετικό σετάρισμα της πίσω ανάρτησης ώστε να αντέχει τα μεγαλύτερα φορτία που μπορούν να χωρέσουν στο πορτ-μπαγκάζ.

clio-8

Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Renault Clio παραμένει ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής της κατηγορίας, διαθέτοντας ποιότητα, χαρακτήρα και εξαιρετική οδική συμπεριφορά σε τέτοιες ποσότητες που όμοιες δύσκολα βρίσκεις σε προτάσεις του ανταγωνισμού. Η έκδοση Sport Tourer που δοκιμάζουμε εδώ, προσθέτει σε όλη την συνταγή και τον έξτρα χώρο αποσκευών, δημιουργώντας ένα σύνολο ιδανικό για νεαρές οικογένειες που δεν θέλουν να φθάσουν σε μεγαλύτερη κατηγορία.

Το κόστος βέβαια δεν είναι αμελητέο, ξεκινώντας από τα 16.310 ευρώ στην έκδοση Expression (με ESC, ABS, 6 αερόσακους, κλιματισμό, start/stop, Hill Assist κ.λπ.) ή τα 17.635 της έκδοσης Dynamic της δοκιμής μας. Παράλληλα όλες οι εκδόσεις (Clio & Clio Sport Tourer) του νέου μοντέλου είναι διαθέσιμες με ένα νέο, ιδιαίτερα ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που επιτρέπει την απόκτηση του Clio ακόμα και χωρίς προκαταβολή, με προνομιακό επιτόκιο 6,5% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες. Μάλιστα χάρη σ’ αυτό το νέο πρόγραμμα, το Clio μπορεί να αποκτηθεί με μηνιαία δόση μόλις 88 ευρώ, τιμή που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική ακόμα και για τα μέτρα μικρότερων κατηγοριών.

SAMSUNG CSC

Όπως και να έχει το Sport Tourer διατηρεί το πλεονέκτημα της ευελιξίας, του μικρού μεγέθους και -γιατί όχι;- μιας ξεχωριστής σχεδιαστικής πρότασης, καταφέρνοντας να ενσωματώσει σε ένα σχετικά μαζεμένο αμάξωμα χώρους και πρακτικότητα μιας μεγαλύτερης κατηγορίας. Στις μέρες που ζούμε, όπου προσπαθούμε να συνδυάσουμε τα… ασυνδύαστα, αυτή η πολυσυλλεκτική διάσταση του Clio Sport Tourer είναι αναμφίβολα ένα χαρακτηριστικό που πρέπει να εκτιμηθεί δεόντως από τους επίδοξους καταναλωτές σ’ αυτή την κατηγορία χρημάτων.

Παναγιώτης Τριτάρης

RENAULT CLIO SPORT TOURER 1.5 DCI (90PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.267×1.732×1.445 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.589 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 443- 1.380 λίτρα
Βάρος: 1.121 κιλά
Κινητήρας: 1.461 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 90 PS/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 220 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12”, 181 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 3,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 85 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη:
Τιμή: από 16.310 €

 

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup