Σύνδεση

Chevrolet

CHEVROLET SPARK 1.0 LPG

chevrolet-spark-10lpg-1

Αυτό που έχει κανείς στο νου του για τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν εκ μετατροπής υγραέριο είναι ότι πρόκειται για μεγάλα μοντέλα με υψηλή κατανάλωση, που οι ιδιοκτήτες τους θέλησαν να συμπιέσουν το λειτουργικό κόστος επιλέγοντας ένα εμφανώς πιο φτηνό καύσιμο.

Λογικό; Απόλυτα, αν και εδώ μπροστά μας έχουμε το Chevrolet Spark ένα μίνι, μήκους μόλις 3,60 και κάτι μέτρων, με ένα κινητηράκι 1.000 κυβικών που καταναλώνει επίσης υγραέριο. Λογικό; Eλαφρά την καρδία, λες «όχι», ειδικά από τη στιγμή που έτσι κι αλλιώς η κατανάλωση του συμβατικού, βενζινοκίνητου Spark 1.0 κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα (περί τα 6,6 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα).

Αν όμως το δεις πιο ψύχραιμα, βάλεις όλα τα δεδομένα κάτω και κάνεις και καλά τα μαθηματικά σου, είσαι αρχικά στο «γιατί όχι» και στη συνέχεια στο «ναι». Το σημαντικό για να καταλήξεις σε αυτό το «ναι» είναι ότι η προσθήκη του όλου συστήματος της υγραεριοκίνησης δεν έχει παράπλευρες απώλειες. Ή καλύτερα η μόνη παράπλευρη απώλεια είναι αυτή της ρεζέρβας, μιας και στη θέση της τοποθετείται η δεξαμενή του υγραερίου.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται ουσιαστικά ο χώρος αποσκευών των 170 λίτρων του Spark, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, μιας και σε ένα μίνι το πορτμπαγκάζ είναι εξ ορισμού μικρό και οποιαδήποτε μείωσή του μόνο θετική δεν είναι. Ειδικά από τη στιγμή που το Spark μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα και έξω από τον αστικό ιστό.

Βέβαια τα περισσότερα χιλιόμετρα θα τα διανύσει έχοντας σα φόντο πολυκατοικίες και εδώ, από τη στιγμή που οι μέσες ταχύτητες είναι εξαιρετικά χαμηλές, τα ζητούμενα είναι το αυτοκίνητό σου τουλάχιστον να μη σου χαλάει το κέφι –το ακόμα καλύτερο είναι με κάποιο τρόπο να σου το φτιάχνει- και να μη σου αδειάζει το πορτοφόλι. Τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση.

Για το πρώτο το μικρό Chevrolet ποντάρει στη σύγχρονη αισθητική του με τις moto αναφορές στον πίνακα οργάνων που ενισχύουν τη μοντέρνα εικόνα, καθώς και στους χώρους που είναι ικανοποιητικοί και για τους πίσω. Προσθέστε στα παραπάνω και το ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού και θα έχετε μια συνολική εικόνα.

Για το δεύτερο, το μη άδειασμα του πορτοφολιού δηλαδή, το Spark γενικά και το Spark LPG ειδικά έχει να επιδείξει μια ελκυστική τιμή αγοράς (+1.300 € για το υγραέριο) και στη χαμηλή όπως είπαμε κατανάλωση αμόλυβδης. Σε ότι αφορά το υγραέριο η κατανάλωση μπορεί να μεγαλώνει –αναμενόμενο, από τη στιγμή που το ενεργειακό του περιεχόμενο είναι πιο φτωχό σε σχέση με τη βενζίνη- αλλά η διαφορά στο κόστος του λίτρου είναι τόσο μεγάλη (1,65 € μια νορμάλ τιμή για την αμόλυβδη, 0,80 € για το υγραέριο) που συμπιέζει δραστικά τα λειτουργικά έξοδα ανά χιλιόμετρο.

Αυτό που σχεδόν διπλασιάζεται είναι η αυτονομία, μιας και το ρεζερβουάρ βενζίνης διατηρείται και το Spark λειτουργεί κανονικότατα και με αμόλυβδη. Άλλωστε η εκκίνηση του μικρού τετρακύλινδρου με τα 1.000 κυβικά γίνεται πάντα με βενζίνη, για να εμπλακεί στη συνέχεια το υγραέριο. Αυτή την αλλαγή του καυσίμου ο οδηγός δεν την καταλαβαίνει καν, κάτι που ισχύει και για τη συνέχεια, μιας και η λειτουργία του χιλιάρη είναι η ίδια και η αυτή, είτε στους θαλάμους καύσης του φτάνει υγραέριο είτε αμόλυβδη. Έτσι το μίνι Chevrolet κινείται σε κάθε περίπτωση άνετα, χωρίς κομπιάσματα και αδυναμίες, ενώ αν ο οδηγός έχει κάποιο δικό του λόγο να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να φτάνει στον κινητήρα του μπορεί να παρακάμψει την αυτόματη διαδικασία και να το διαλέξει από το αντίστοιχο μπουτόν με την επιγραφή Tartarini –μην πάει ο νους σας στο κακό (τάρταρα…), η επωνυμία της ιταλικής εταιρείας που κατασκευάζει το κύκλωμα τροφοδοσία με υγραέριο είναι- που βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι.  

Υπό κανονικές συνθήκες πάντως δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος γι αυτό κι αν αδειάσει η δεξαμενή του υγραερίου των συνολικά 34 λίτρων -που για λόγους ασφαλείας δεν γεμίζει ποτέ πάνω από το 80%– το Spark θα συνεχίσει να κινείται απλά καταναλώνοντας αμόλυβδη και αντίστροφα.

Έτσι λοιπόν ο κινητήρας του μικρού Chevrolet σε κάθε περίπτωση και περίσταση εμφανίζεται ζωντανός και γρήγορος στην απόκρισή του στο γκάζι, με δεδομένα πάντα τα 1.000 κυβικά του, ενώ δείχνει τον καλύτερο εαυτό του αν ο οδηγός αποφασίσει να ασχοληθεί λίγο με το 5άρι κιβώτιο.

Φυσικά η παρουσία του δεξαμενής αλλά και της εγκατάστασης του υγραερίου δεν προσθέτει τόσα κιλά που να επηρεαστούν ούτε οι επιδόσεις (0-100 σε 15,5”, τελική 154), αλλά ούτε και η οδική συμπεριφορά.

Έτσι λοιπόν αν πραγματικά σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε το Spark ως «εργαλείο» διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα σε μηνιαία βάση προκειμένου να αποσβέσετε σε εύθετο χρονικό διάστημα το επιπλέον κόστος της εγκατάστασης του υγραερίου δεν έχετε κανένα λόγο να μην το πράξετε, κουρεύοντας τα έξοδα μετακίνησής σας. Χωρίς μάλιστα να υπάρχουν παράπλευρες απώλειες όπως στο κούρεμα του χρέους.

Αν τις τελευταίες τις ξέρει κανείς με βεβαιότητα καλό θα είναι να τις πει και σε μας, τους υπόλοιπους. Από τα χείλη του θα κρεμόμαστε… Επειδή όμως είναι μάλλον δύσκολο αυτό σημειώστε κάτι σαφώς πιο εύκολο και ξεκάθαρο, τις τιμές του Spark 1.0 LPG, οι οποίες ξεκινούν από 9.090 ευρώ με απόσυρση (9.690 χωρίς) για την έκδοση S. Η έκδοση πάντως που εμείς προτείνουμε είναι η L με ESP που για το LPG πάντα κοστίζει 9.960 ευρώ με απόσυρση και 10.800 χωρίς.

CHEVROLET SPARK 1.0 LPG

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

3.640×1.597×1.552 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.375 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

170- 568 λίτρα

Βάρος:

939 κιλά

Κινητήρας:

995 κ.εκ., 4 κύλ., βενζίνη+ LPG

Ισχύς:

68 PS/ 6.400 σ.α.λ.

Ροπή:

95 Nm/ 4.800 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

15,5”, 154 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

6,6 λίτρα/ 100 χλμ. βενζίνη

8,0 λίτρα/ 100 χλμ. LPG

CO2:

119 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

95 €

Τιμή:

από 10.800  €

από 9.960 € με απόσυρση

φωτογραφία: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/CHEVROLET-SPARK-LPG{/gallery}


Επόμενο:

SKODA YETI

Μη χάσεις:

ΝΕΟ CHEVROLET TRAILBLAZER

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το Ford Fiesta ST των 1.500 κυβικών και των 200 ίππων είναι φονέας γιγάντων

Featured

Αυτό είναι το νέο πιο μικρό και προσιτό SUV της Hyundai, το Venue

Featured

Το συλλεκτικό Kia Stinger GTS έχει 370 ίππους και drift mode

Featured

Η Mustang με τον κινητήρα του Ford Focus RS, 335 ίππους και 0-100 κάτω από 5,0 δεύτερα

Ford




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup