Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΤΙ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΠΟΥ (Ι)

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν από καιρό ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας που εδρεύουν σε ότι αφορά την παραγωγή των μοντέλων τους. Κι αυτό γιατί πέρα από το όσο το δυνατόν πιο χαμηλό κόστος κατασκευής ψάχνουν και την εξυπηρέτηση μεγάλων αγορών, ή την αποφυγή των μεταφορικών. Έτσι λοιπόν το Made in Japan ή το Made in Germany ή το Made in France έχουν πάψει από καιρό να ισχύουν για όλη τη γκάμα μιας ιαπωνικής ή μιας γερμανικής ή μιας γαλλικής εταιρείας, ενώ ο στόχος όλων των κατασκευαστών είναι να διασφαλίζουν τα ίδια, ει δυνατόν ψηλά στάνταρ ποιότητας, ανεξάρτητα από τον τόπο κατασκευής.

Αυτό κάνει π.χ. η Audi, που κατασκευάζει τα πιο πολλά από τα μοντέλα της στη Γερμανία, όπου έχει εργοστάσια τόσο στην έδρα της το Ingolstadt, όσο και στην πόλη Neckarsulm. To Α1 όμως αποκλειστικά και ένα μέρος της παραγωγής του Α3 Sportback είναι Made in Belgium, ενώ το κορυφαίο SUV της, το Q7 κατασκευάζεται στη Σλοβακία. Πιο συγκεκριμένα στη Bratislava, ενώ στην Ουγγαρία, στην πόλη Gyorin, φτιάχνονται τα ΤΤ (και το κουπέ και το ρόουντστερ) αλλά και το Α3 Cabriolet. Όσο για το Q3, υπεύθυνο για την παραγωγή του είναι το εργοστάσιο της Seat στο Martorell, λίγο έξω από τη Βαρκελώνη.

Στο ισπανικό εργοστάσιο κατασκευάζονται και όλα τα μοντέλα της Seat (Ibiza, Leon, Altea, Exeo), εκτός από το Alhambra που τόπος παραγωγής του είναι το εργοστάσιο του ομίλου VW στην Πορτογαλία.

Η άλλη μάρκα του ομίλου VW, η Skoda, έχει τα βασικά της εργοστάσια φυσικά στην Τσεχία –τόσο στην έδρα της Mlada Boleslav όσο και σε άλλες δύο πόλεις- όπου κατασκευάζονται τα Fabia, Roomster, Rapid, Yeti, Octavia και Superb. Τα δύο τελευταία μαζί με το Fabia φτιάχνονται και στη Βοζνία Ερζεγοβίνη (να που η χώρα αυτή εμφανίζεται και κάπου αλλού εκτός από την Eurovision), παραγωγή του Octavia υπάρχει και στην Σλοβακία (Bratislava), ενώ η μάρκα έχει εργοστάσια και στην Κίνα.

Οι ακριβές μάρκες του ομίλου Volkswagen μένουν σχεδόν καθολικά πιστές στις χώρες προέλευσής τους. Έτσι η Lamborghini κατασκευάζει τα πάντα στη Sant’ Agata κοντά στη Modena, αλλά από την άλλη βάφει τις Huracan στις εγκαταστάσεις της Audi στη Γερμανία, η Bugatti έχει την έδρα της και την παραγωγική της μονάδα στη Γαλλία –πιο συγκεκριμένα στο Molsheim της Αλσατίας- ενώ οι Bentley είναι british (σε ότι αφορά την παραγωγή και όχι την ιδιοκτησία) and proud of it. Το ότι τα πλαίσια της Continental φτιάχνονται στη Γερμανία δεν αλλάζει κάτι σε αυτό.

Φυσικά στον όμιλο της Volkswagen ανήκει και η Porsche, το κεντρικό εργοστάσιο της οποίας βρίσκεται στην έδρα της το Zuffenhausen (προάστειο της Στουτγκάρδης). Εκεί κατασκευάζονται οι 911, Cayman και Boxster και η 918 Spyder. Οι Cayenne και Panamera ολοκληρώνονται στη Λειψία, στο άλλο εργοστάσιο της εταιρείας, μιας και τα πλαίσιά τους παράγονται σε εργοστάσια της Volkswagen στην Σλοβενία και τη Γερμανία αντίστοιχα, ενώ εκεί κατασκευάζεται και το Μacan.

Σαφώς περισσότερους από δύο τόπους παραγωγής έχει η VW. Έτσι λοιπόν σε εργοστάσια σε διάφορες γερμανικές πόλεις κατασκευάζονται όλες οι παραλλαγές του Golf (Plus, κάμπριο) πλην του στέισον, τα Touran και Tiguan, όλα τα Passat (4θυρο, στέισον και CC), καθώς και το Phaeton.

Από κει και πέρα στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στη Σλοβενία, στο εργοστάσιο της Bratislava κατασκευάζονται το Touareg και το Up!, καθώς και οι παραλλαγές του τελευταίου. Όσο για το Polo πατρίδα του είναι η Pablona στην Ισπανία, ενώ στην Ιβηρική χερσόνησο μεν αλλά στην Πορτογαλία δε φτιάχνονται τα Scirocco, Eos και Sharan (μαζί με το Seat Alhambra όπως προαναφέραμε). Τέλος από τη Γηραιά Ήπειρο προέρχονται και τα επαγγελματικά της μοντέλα: τα T5 φτιάχνονται κατά κύριο λόγο στη Γερμανία κι αυτό γιατί για το αντίστοιχο Transporter υπάρχει γραμμή παραγωγής και στην Πολωνία, όπου κατασκευάζεται αποκλειστικά το Caddy.

Αν στο σημείο αυτό αναρωτηθήκατε που φτιάχνεται το Golf Variant, το Golf στέισον δηλαδή, σημειώστε το Μεξικό και την πόλη Puebla, ενώ εκεί κατασκευάζονται και τα Beetle (από την εποχή του διάσημου αρχέτυπου) αλλά και τα Jetta. Λίγο πιο κάτω στη Νότια Αμερική φτιάχνονται τα Fox (Βραζιλία) που συνεχίζει εκεί τουλάχιστον την καριέρα του, καθώς και το πικ-απ Amarok στην Αργεντινή.

Γενικά πάντως στη Λατινική Αμερική δεν κατασκευάζονται πολλά μοντέλα που πωλούνται στην Ευρώπη. Έτσι εκτός από αυτά της VW το Μεξικό είναι ο τόπος παραγωγής και του Fiat FreemontΑυτό είναι βέβαια προϊόν της συνεργασίας της Chrysler με τη Fiat, η οποία έχει την κύρια παραγωγική της δραστηριότητα στην Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα στην Ιταλία, όπου σε διάφορα εργοστάσια ανά τη χώρα φτιάχνονται τα Punto, οι Alfa Romeo Mito και Giulietta, οι Lancia Musa και Delta. Τα σούπερ σπορ μοντέλα κατασκευάζονται στην περιοχή γύρω από τη Modena. Πιο συγκεκριμένα μέσα στη Modena όλες οι Maserati καθώς και η Alfa 4C, ενώ δίπλα στο Maranello όλες οι Ferrari.

To Panda κατασκευάζεται στην Ιταλία, ενώ το παλιό φτιαχνόταν στην Πολωνία, όπου εξακολουθούν να κατασκευάζεται το 500αράκι –παράλληλα με το Ford Ka με το οποίο μοιράζεται το πλαίσιο- και το Lancia Ypsilon.

Η Fiat έχει επενδύσει σε παραγωγικές μονάδες και στην Τουρκία, καθώς στην Προύσα (Bursa στα τούρκικα) φτιάχνονται τα Qubo και Doblo, ενώ στην Ουγγαρία κατασκευάζεται το Sedici.

Τα μοντέλα της Jeep κατασκευάζονται πλέον όλα στις ΗΠΑ.

Αξιοσημείωτο είναι πως μια μάρκα με αμερικάνικη προέλευση όπως η Ford δεν κατασκευάζει κανένα μοντέλο της ευρωπαϊκής της γκάμας στις ΗΠΑ. Έτσι λοιπόν τα Fiesta και Focus που είναι και τα best seller της φτιάχνονται στη Γερμανία αλλά και στην Ισπανία όπου κατασκευάζεται πλέον και το Mondeo, τα C-Max και Kuga είναι αποκλειστικά γερμανικά, από τα εργοστάσια στο Βέλγιο προέρχονται τα Galaxy και S-Max και από αυτά της Τουρκίας τα Transit και Transit Connect, ενώ το B-Max φτιάχνεται στη Ρουμανία.

{gallery}photos/26/news/PRODUCTION-1{/gallery}


Μη χάσεις:

SKODA CITIGO

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup