Σύνδεση

Volkswagen

VW GOLF 1.2 TSI (85 PS)

Η εικόνα είναι αναμφίβολα γνώριμη: είτε από μακριά είτε από κοντά, η νέα,  η 7η κατά σειρά γενιά του best seller της Volkswagen είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Golf. Κι αυτό γιατί διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν καθιερώσει αυτό το γνώριμο look, με βασικό τη φαρδιά πίσω κολώνα και δημιουργούν μια αλληλουχία μεταξύ των γενεών.

Μια πιο προσεκτική θεώρηση αποκαλύπτει τις διαφορές και αποδεικνύει ότι δεν κάνεις λάθος με το να πιστεύεις ότι φαίνεται πιο δυναμικό απ’ ότι στο παρελθόν. O λόγος δεν είναι άλλος από το μικρότερο –κατά σχεδόν 3 εκατοστά- ύψος του. Αντίστοιχα (κατά 2 εκατοστά) έχει μεγαλώσει και το μήκος του, ενώ η πιο σημαντική αύξηση είναι αυτή του μεταξονίου που φτάνει σχεδόν τα 60 χιλιοστά.

Το τελευταίο συμβάλλει με τη σειρά του στο πιο σπορτίφ στυλ, μιας και οι τροχοί έχουν ακροβολιστεί ακόμα περισσότερο, αλλά αυτό που κατά κύριο λόγο εξασφαλίζει είναι οι πιο άνετοι χώροι. Τόσο για τους επιβάτες, μιας και στο πίσω κάθισμα ο τυχόν 3ος κάθεται πλέον πιο άνετα σε σχέση με το Golf VΙ, παρόλο που το κεντρικό τούνελ εξακολουθεί να είναι ογκώδες και να ενοχλεί, όσο και για τις αποσκευές. Με χωρητικότητα πλέον 380 λίτρων το πορτμπαγκάζ του Golf είναι από το πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, ενώ επιπλέον διαθέτει κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Σε ότι αφορά το διάκοσμο συμβαίνει ότι ισχύει και για την εξωτερική εμφάνιση: δείχνει γνώριμος, αλλά έχει πολλές αλλαγές. Έτσι η κονσόλα, που αποτελεί πλέον ένα πιο εμφατικό ενιαίο σύνολο με τον (ευανάγνωστο) πίνακα οργάνων, είναι πλέον στραμμένη έστω και ελάχιστα προς τον οδηγό, ο σχεδιασμός φλερτάρει με το στυλ μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ τονισμένη είναι και η αίσθηση της ποιότητας αλλά και την πολυτέλειας.

Evolution λοιπόν μέχρι εδώ αντί για revolution κατά τη συνηθισμένη και ομολογουμένως επιτυχημένη τακτική που εφαρμόζει η Volkswagen για όλα της τα μοντέλα, αλλά κυρίως για το blue chip της. Κάτω όμως από την επιφάνεια που προσδιορίζει την εικόνα και την υπόστασή του συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: revolution αντί για evolution.

Κι αυτό για το πλαίσιο του Golf VΙΙ δεν έχει καμία μα καμία σχέση με αυτό του VI. Πρόκειται για το νέο MQB του ομίλου, με τις πολλές μεταβλητές και τη μια μόνο σταθερά που εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία ως προς την κατασκευή μοντέλων με διαφορετικές διαστάσεις και χαρακτήρα. Η μόνη προϋπόθεση είναι ο εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας, όπως στο νέο Golf της δοκιμής μας, ενώ το πλεονέκτημα που για την περίσταση γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι το μειωμένο συνολικό βάρος.

Το τελευταίο επηρεάζει θετικά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα το καινούργιο Golf να εμφανίζεται στο δρόμο ιδιαίτερα άμεσο και ακριβές, πέρα από σταθερό, άνετο και ασφαλές. Το ωραίο εδώ είναι πως αυτό το πολύ καλό επίπεδο άνεσης εξασφαλίζεται με έναν ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Όχι δεν κάνουμε λάθος, ναι έχετε δίκιο και το GolfV και το VI είχαν άξονα πολλαπλών συνδέσμων, αλλά για το VΙΙ η VW επανήλθε στον ημιάκαμπτο για τις εκδόσεις με ισχύ μικρότερη των 122 ίππων.

Όπως αυτή της δοκιμής μας, που είναι η βασική βενζίνης με το 1.200 TSI στην έκδοσή του των 85 ίππων. Κάπου εδώ θα πιστεύει κανείς πως πρόκειται για το γνωστό και από την προηγούμενη γενιά σύνολο. Κατ΄ όνομα ναι, αλλά στην ουσία πρόκειται γα άλλο κινητήρα, με πολλές επιμέρους αλλαγές και βελτιώσεις και κυρίως με 16 συνολικά βαλβίδες αντί για 8.

Στην πράξη ο 1.2 TSI τα καταφέρνει ιδιαίτερα καλά παρά το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιό του, μιας και είναι ελαστικός από χαμηλά. Λογικά είναι και αυτός που ευνοείται περισσότερο από τη μείωση του βάρους λόγω της χρήσης του MQB που προαναφέραμε κι αυτό είναι κάτι που αποτυπώνεται τόσο στα χαρτιά (0-100 σε 12,3 δεύτερα, τελική σχεδόν 180) όσο και στο δρόμο σαν αίσθηση.

Έτσι λοιπόν ο βασικός τετρακύλινδρος του Golf δεν δείχνει να πιέζεται ιδιαίτερα και μόνο ψηλά κάνει σαφές δεν έχει περισσότερα από 1.197 κυβικά, καθώς αρχίζει να μην εμφανίζει αποθέματα ισχύος.

Η πίεση όμως κοντά στα κόκκινα του στροφομέτρου μάλλον όμως δεν συμβαδίζει με το status του βασικού συνόλου, αφήστε που αυξάνει δυσανάλογα την κατανάλωση, η επίσημη τιμή της οποίας είναι τα 4,9 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα και η εφικτή χωρίς ιδιαίτερη πίεση τα 6,8.

Γενικά πάντως το νέο Golf δείχνει ότι ακόμα και στη βασική –μήπως καλύτερα μνημονιακή;- έκδοσή του είναι εκ των κορυφαίων της μικρο-μεσαίας κατηγορίας, του premium τμήματος αυτής συμπεριλαμβανομένου, καθώς αποδεικνύεται πολιτισμένο, συνολικά άνετο, ποιοτικό και οικονομικό. Όσο για την τιμή του με 5 πόρτες και με τον 1.2 TSI των 85 ίππων, ξεκινά από τις 15.890 ευρώ με απόσυρση (16.850 χωρίς), ενώ το τρίθυρο είναι 900 ευρώ πιο φτηνό.  

Οι τιμές αυτές αντιστοιχούν στο επίπεδο εξοπλισμού Design, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ESP με στάνταρ το ηλεκτρονικό ελεγχόμενο διαφορικό XDS (στην προηγούμενη γενιά ήταν διαθέσιμο μόνο στο GTI), 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα με οθόνη αφής (έγχρωμη) 5 ιντσών, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα καθώς και καθρέφτες, αλλά και το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi Collision Brake System) που φρενάρει αυτόματα, υποβοηθά τον οδηγό όταν αυτός π.χ. δεν είναι απόλυτα συγκεντρωμένος και συμβάλλει στην αποφυγή τυχόν σύγκρουσης. Στάνταρ είναι και το Pre Crash, που προετοιμάζει σε ανάλογη διάγνωση κινδύνου τα συστήματα ασφαλείας του Golf, προκειμένου να παρέχουν τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία.

Γιάννης Σκουφής

VW GOLF 1.2 TSI (85 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.255×1.790×1.452 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.637 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

380- 1.270 λίτρα

Βάρος:

1.205 κιλά

Κινητήρας:

1.368 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης

Ισχύς:

85 PS/ 4.300- 5.300 σ.α.λ.

Ροπή:

160 Nm/ 1.400- 3.500 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11.9”, 179 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

6,8 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

113 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

102 €

Τιμή:

από 15.950  €

από 14.990 € με απόσυρση

 

 

{gallery}photos/30/test/VW-GOLF-12-TSI-85PS{/gallery}


Επόμενο:

FORD B-MAX 1.0 ECOBOOST

Μη χάσεις:

TO VW ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured