Σύνδεση

Volkswagen

VW Tiguan 1.6 TDI (115 PS): σταθερή αξία με ακόμα πιο premium χαρακτήρα

Το να βελτιώσεις ένα μοντέλο όπως το Tiguan το οποίο ούτως ή άλλως παραμένει ίσως η πιο ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας του δεν είναι σίγουρα μια εύκολη υπόθεση. Πολύ δε περισσότερο όταν η VW και σ’ αυτή την περίπτωση όπως και σε σχεδόν όλα της τα μοντέλα σοφά ποιώντας επιλέγει να ακολουθήσει μία σίγουρη οδό, και να επέμβει όπου κρίνεται απαραίτητο χωρίς από την άλλη να αλλάξει την γενικότερη φιλοσοφία του μοντέλου.

tiguan-tdi-1

Η νέα γενιά του Tiguan είναι πλέον εδώ, καλούμενη να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική αποδοχή που έτυχε το απερχόμενο μοντέλο σε όλες τις αγορές της Ευρώπης και βεβαίως και στην Ελλάδα με πάνω από 2,8 εκατομμύρια πωλήσεις. Απέναντι σ’ αυτά τα νούμερα είναι προφανές ότι η VW δεν θα μπορούσε παρά να παίξει σε ασφαλή νερά, χωρίς δραματικές αλλαγές στην γενικότερη φιλοσοφία του μοντέλου και με βελτιώσεις σε επιμέρους σημεία που θα το κρατήσουν στην κορυφή της κατηγορίας προσθέτοντας έναν ακόμα πιο premium χαρακτήρα στο μοντέλο.

tiguan-tdi-10

Στο αμάξωμα λοιπόν οι αλλαγές σε σχέση με την πρώτη γενιά που εμφανίστηκε το 2007 (και το ενδιάμεσο face lift του 2011) εστιάζονται κυρίως στην ενσωμάτωση περισσότερων ακμών και γωνιών, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να δείχνει σαφώς πιο σύγχρονο και μοντέρνο. Η μάσκα είναι το πιο ευδιάκριτο σημείο αλλαγής του μοντέλου, με την τυπική πλέον για τα μοντέλα της εταιρίας γρίλια με τις οριζόντιες γραμμές και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα. Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση στο πίσω μέρος, όπου οι αλλαγές στα φωτιστικά σώματα αλλά και στην πιο “τετραγωνισμένη” αισθητική έχουν δημιουργήσει ένα σαφώς πιο ελκυστικό αυτοκίνητο με πολύ πιο έντονη παρουσία στον δρόμο.

tiguan-tdi-11

Από εκεί και πέρα πρόκειται για ένα ακόμα μοντέλο πάνω στην πλατφόρμα ΜQB που επιτρέπει στις εταιρίες του γκρουπ μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων σε ότι αφορά την σχεδίαση του εκάστοτε μοντέλου. Έτσι έχουμε ένα μεγαλύτερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο το οποίο όμως είναι παράλληλα και κατά 53 κιλά ελαφρύτερο.

Η αύξηση των διαστάσεων πάντως γίνεται εμφανής στους χώρους για τους επιβάτες όπου χάρη και στην αύξηση του μεταξονίου κατά 70 χιλιοστά, έχουν μεγαλώσει, τόσο στο πισω κάθισμα όσο και στο πορτμπαγκάζ. Η χωρητικότητα του τελευταίου κυμαίνεται από τα 420 έως τα 1.555 λίτρα, ενώ πολύ πρακτικό είναι το σύστημα που ανοίγει αλλά και κλείνει ηλεκτρικά την 5η πόρτα και ενεργοποιείται με την κίνηση του ποδιού.

tiguan-tdi-37

Μία ακόμα ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη δυνατότητα που υπήρχε στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα μπορούσαν να μετακινηθούν κατά 18 εκατοστά ως προς τον εγκάρσιο άξονα, μεταβάλλοντας έτσι ανάλογα με τις ανάγκες την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ.
Παράλληλα και η δυνατότητα της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού να αναδιπλώνεται πλήρως προς τα εμπρός, δημιουργεί ένα τεράστιο σε μήκος χώρο για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Γενικά το σαλόνι του Tiguan με αυτή την διάταξη μπορεί να υποκαταστήσει άνετα ένα “καθαρόαιμο” πολυμορικό (όπως άλλωστε φαίνεται και στις φωτογραφίες μας), στοιχείο που είναι ένα από τα πιο δυνατά εμπορικά “χαρτιά” του SUV της VW.

tiguan-tdi-35

H εικόνα του σαλονιού είναι και αυτή αλλαγμένη χωρίς βέβαια κάποιες σχεδιαστικές ακρότητες και πάντα με γνώμονα την ποιότητα και την κορυφαία εργονομία. Φυσικά δεν λείπουν ούτε οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, που ελέγχονται από την οθόνη στην κεντρική κονσόλα το μέγεθος της οποίας ποικίλει ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, αλλά ούτε και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

tiguan-tdi-29

Στάνταρ είναι το Front Assist με City Emergency Braking και προστασία πεζών (pedestrian protection) και το Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας), με τα υπόλοιπα να χρεώνονται επιπλέον, ενώ στον εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης Exclusive περιλαμβάνεται τόσο το ενεργό cruise control όσο και ο εντυπωσιακός φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων.

tiguan-tdi-21

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, στην συγκεκριμένη δοκιμή είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων και των 115 ίππων. Ένα μοτέρ που εφοδιάζει αρκετά αυτοκίνητα του γκρουπ, και το οποίο αποδεικνύεται επαρκέστατο ακόμα και στο σχετικά βαρύ αμάξωμα του Tiguan. Σ’ αυτό συμβάλλει και η ελαστικότητά του από χαμηλά που παρά το σχετικά αραιά κλιμακωμένο χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, καταφέρνει να κινεί σβέλτα το Tiguan είτε μέσα στην πόλη είτε στην Εθνική.

tiguan-tdi-38

Και με την κατανάλωση να παραμένει στην περιοχή των 6,5 λίτρων (λίγο πιο πάνω στην πόλη), τιμή ιδιαίτερα ικανοποιητική. Μοναδικές ενστάσεις ως προς τον κινητήρα η κάπως τραχιά λειτουργία του που γίνεται αντιληπτή στις χαμηλές στροφές, αλλά και η τάση του ευαίσθητου start/stop να τον ωθεί στο σβήσιμό του απαιτώντας εξοικείωση από τον οδηγό για να μην βρεθεί σ’ αυτή την περίεργη θέση.

tiguan-tdi-2

Αναφορικά με την οδική του συμπεριφορά απουσιάζουν και εδώ οι εκπλήξεις, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό VW ανεξαρτήτως κατηγορίας, το οποίο καταφέρνει να κάνει πολλά πράγματα μαζί και να τα κάνει όλα σε κορυφαίο επίπεδο. Αυτό που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η απουσία αεροδυναμικών και άλλων θορύβων, κάτι που εξασφαλίζει ένα ιδιαίτερα άνετο ταξίδι με έντονο τον premium χαρακτήρα που θα βρει κανείς σε άλλα μεγαλύτερα και πιο πολυτελή SUV.

tiguan-tdi-6

Πέρα από την απίστευτη κύλιση, η ανάρτηση απορροφά με μοναδικό τρόπο την κάθε ανωμαλία στον δρόμο (βοηθά και η σοφή επιλογή των ελαστικών με 65άρι προφίλ), καθιστώντας το Tiguan ξεκάθαρα την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία του. Παράλληλα η ανάρτηση ελέγχει άψογα το αμάξωμα στις γρήγορες καμπές, και παρά τις ελαφρά αυξημένες κλίσεις, το Tiguan παραμένει πεισματικά σταθερό στην πορεία που έχει προδιαγράψει ο οδηγός. Στα θετικά ως συνήθως σε αυτοκίνητο της VW και η απόδοση των φρένων που είναι αποτελεσματικά αλλά δεν δείχνουν και εύκολα σημάδια κόπωσης.

tiguan-tdi-12

Συνοψίζοντας, η diesel εκδοχή του νέου Τiguan μοιάζει μία ιδανική επιλογή από την πλούσια γκάμα του μοντέλου, γιατί πέραν όλων των άλλων η τιμή των 27.700 ευρώ στην πλούσια έκδοση Advance δίνει μία εξαιρετική σχέση τιμής προς απόδοση (και είναι μόλις 100 ευρώ πάνω από την αντίστοιχη έκδοση με τον 1.4 ΤSI των 125 ίππων). Η επιλογή μοιάζει μονόδρομος για όσους έχουν επιλέξει VW στην κατηγορία και έχουν τους δικούς τους λόγους να επιλέξουν “πετρέλαιο” κόντρα σε φήμες και δοξασίες για το συγκεκριμένο καύσιμο.

tiguan-tdi-5

Από εκεί και πέρα το Tiguan παραμένει η κορυφαία επιλογή της κατηγορίας παρά τον δύσκολο ανταγωνισμό (και εσχάτως μέσα και από το γκρουπ) όντας ένα (ή και περισσότερα) “κλικ” παραπάνω από τους υπόλοιπους σε ότι αφορά αυτόν τον μοναδικό premium “αέρα” που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της εταιρίας, και ο οποίος έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο σ’ αυτήν εδώ τη γενιά του Tiguan.

Διαθέτει τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και ένα συνδυασμό πλαισίου-αναρτήσεων που το καθιστά ένα κορυφαίας άνεσης και ασφάλειας όχημα. Παραμένει η σταθερή -έστω και λίγο πιο ακριβή- αξία της κατηγορίας, μπαίνοντας και στα “χωράφια” μεγαλύτερων και πιο ακριβών κατηγοριών. Και αυτό ήταν που ανέκαθεν -και πολύ περισσότερο τώρα- έφερνε το Tiguan ως την πρώτη επιλογή για ένα κορυφαίο μεσαίο SUV.

Παναγιώτης Τριτάρης

VW TIGUAN 1.6 TDI 115 PS BMT
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.486×1.863×1.646  χιλ.
Μεταξόνιο: 2.681 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 420- 1.555 λίτρα
Βάρος: 1.495 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 115PS/ 2.900-4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 280 Nm/ 1.700- 2.900 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,9”, 185 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 125 γραμμάρια/ χλμ.
Tέλη κυκλοφορίας: 123 ευρω
Τιμή: από 27.700 €

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota