Σύνδεση

Toyota

TOYOTA iQ 1.0 MULTIDRIVE

Όταν εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο και ειδικά ένα τόσο σημαντικό, τόσο έξυπνο και τόσο ριζοσπαστικό όσο το Toyota iQ κυριαρχεί αυτό που οι Αγγλοσάξωνες ονομάζουν wow factor. Ο παράγοντας εντυπωσιασμού δηλαδή, που επισκιάζει ολα τα υπόλοιπα.

Όσο περνάει ο χρόνος και το iQ π.χ. γίνεται μια συνηθισμένη εικόνα στους δρόμους –έχετε παρατηρήσει πόσα κυκλοφορούν;- τότε αυτός ο παράγοντας φθίνει και έρχονται στο προσκήνιο τα χαρακτηριστικά που αξίζουν ουσιαστικά. Αυτά που κάνουν ένα μοντέλο επιτυχημένο ή όχι, αυτά που το καθιστούν πραγματικά ξεχωριστό και έξυπνο.

Το iQ λοιπόν εξακολουθεί να είναι ένα πραγματικά ιδιαίτερο αυτοκίνητο, κάτι που αντιλαμβάνεσαι αν τύχει και βρίσκεται μπροστά σου και παρατηρήσεις την απόσταση μεταξύ των δύο εμπρός επιβατών του. Ναι είναι φαρδύ και γίνεται αναλογικά ακόμα πιο φαρδύ αν αναλογιστεί κανείς ότι τα σχεδόν 1,70 μέτρα πλάτους αντιστοιχούν σε κάτω από 3 μέτρα μήκους. Και σε 1,50 ύψους, γεγονός που με λίγη φαντασία σου επιτρέπει να το παραμοιάσεις με «κύβο», όπου οι άλλες δύο διαστάσεις κατορθώνουν να αντισταθμίσουν το περιορισμένο μήκος σε ότι αφορά τους χώρους.

Έτσι δύο θα μετακινηθούν βασιλικά, τρίτος ικανοποιητικά (το κάθισμα του συνοδηγού πάει πολύ μπροστά χάρη και στη στοχευμένη σχεδίαση του ταμπλό, με αποτέλεσμα να βολεύεται μια χαρά ο από πίσω) και τυχόν αποφασισμένος 4ος ανεκτά για κάμποσα χιλιόμετρα.

Και μιλάμε για ενήλικες και όχι για παιδιά. Ενήλικες χωρίς αποσκευές βέβαια, αλλά ακόμα και έτσι το iQ εξακολουθεί να είναι θαύμα χώρων. Τόσο που στην προσπάθεια να μπουν μέσα όλοι αυτοί οι νοματαίοι βάζεις σχεδόν κάθε φορά νοερά στοίχημα ότι είναι αδύνατο.

Τελικά στις περισσότερες περιπτώσεις αποδεικνύεται δυνατό, ενώ το μόνο που σε ξενίζει όταν κάθεσαι πίσω είναι η υπερβολικά μικρή απόσταση του τριχωτού της κεφαλής σου από το παρμπρίζ. Για λόγους ασφαλείας πάντως υπάρχει καλού κακού κι ένας αερόσακος –αχρειάστος να είναι –αυξάνοντας το σύνολο στους 9. Και ένας χώρος αποσκευών που υπάρχει για να υπάρχει, μιας και σακούλα σούπερ μάρκετ π.χ. χωράει μόνο αν το περιεχόμενό της είναι τετραγωνισμένο και στενό. Κάτι σαν συσκευασία για corn flakes δηλαδή. Μια συσκευασία…

Αν πάντως έχεις κι άλλα να μεταφέρεις ρίχνεις απλά το ένα κομμάτι της πλάτης του πίσω καθίσματος, ενώ δεν χρειάζεται να ανησυχείς για το κουβάλημα. Το iQ παρκάρει παντού, ακόμα και δίπλα από την πόρτα του σούπερ-μάρκετ ή στα πιο στενά δρομάκια ης Κυψέλης. Παράλληλα με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης Multidrive, σαν κι αυτό που είχε το λιλιπούτειο Toyota της δοκιμής μας, γίνεται το απόλυτο town car για 3 άντε και για 4 αποφασισμένους, μιας και το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός του είναι να πατάει το γκάζι.

Από την άλλη όμως η έτσι κι αλλιώς τσιμπημένη τιμή του αυξάνεται κι άλλο, ενώ μαζί της αυξάνεται και η κατανάλωση του 3κύλινδρου των 1.000 κυβικών και των 68 ίππων. Ο κινητήρας αυτός καθ’ αυτός ούτε κακός είναι ούτε βενζινοβόρος. Και σύγχρονος είναι και για τα 1.000 κυβικά του ελαστικός (παρά το ότι η μέγιστη ροπή του εμφανίζεται στις 4.800 σ.α.λ.), ψυχωμένος και οικονομικός. Ο συνδυασμός του με το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι που τον επηρεάζει και δεν μπορείς, με ότι κι αν κάνεις, να πέσεις κάτω από τα 7 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Που δεν είναι λίγα, αλλά από την άλλη αν είσαι ακριβοδίκαιος και βάλεις στην εξίσωση και την αμόλυβδη που δεν σπαταλάς κάνοντας γύρους για να παρκάρεις το αποτέλεσμα βγαίνει υπέρ του iQ.

Του iQ που η Toyota θεωρεί εξίσου σημαντικό με το Prius, μιας και πρωτοποριακό κόνσεπτ είναι και σε ένα κοινό που δεν είναι το πλέον τυπικό της απευθύνεται. Και έχει απόλυτο δίκιο: Ένα αυτοκίνητο κάτω των 3 μέτρων είναι εξ ορισμού ευέλικτο και πρακτικό. Το δικό της είναι επιπλέον και έξυπνο και στυλάτο και μοδάτο και αυτό αν μη τι άλλο είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο σύγχρονης αστικής μετακίνησης. Που δικαιολογεί για όσους το αξιολογούν θετικά και την τιμή εκκίνησης των 13.200 € -12.287 € με απόσυρση- της έκδοσης City. Όσο για το αυτόματο Multidrive θα πρέπει να υπολογίζετε 14.400 και 13.480 € αντίστοιχα.

Γιάννης Σκουφής

Toyota iQ 1.0 VVT-I Multidrive
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 2.985×1.680×1.500 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.000 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 32- 240 λίτρα
Βάρος: 845 κιλά
Κινητήρας: 998 κ.εκ., 3 κύλινδροι
Ισχύς: 68 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 91 Nm/ 4.800 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 15,3”, 150 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 110 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 88 €
Τιμή: από 14.440 €από 13.480 € με απόσυρση

 

Φωτογραφίες: carzine.gr 

{gallery}photos/26/test/TOYOTA-IQ-1.0-MULTIDRIVE{/gallery}


Επόμενο:

OPEL CORSA 1.4 5Θ

Μη χάσεις:

HONDA JAZZ HYBRID

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup