Σύνδεση

Featured

ΤΟ ΝΕΟ MAZDA 3 ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΩΡΙΣ ΜΠΟΥΖΙ!

Μπορεί τα πράγματα να τα έφεραν έτσι ώστε η Mazda να είναι η μεγάλη απούσα αυτή την εποχή από την ελληνική αγορά, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η εταιρία δεν συνεχίζει την δραστηριότητά της στο εξωτερικό, και μάλιστα με τον τρόπο που εκείνη γνωρίζει καλύτερα, την έμφαση στην τεχνολογία των κινητήρων.

mazda3-sketches (1)

Φήμες λοιπόν θέλουν την ιαπωνική εταιρία να παρουσιάζει στην Φρανκφούρτη τη νέα γενιά Mazda 3 λανσάροντας και τον πρώτο βενζινοκινητήρα αυτανάφλεξης. Αν και η Infiniti είναι η πρώτη εταιρία που έβγαλε στην παραγωγή τον πρώτη VCR (μεταβλητής συμπίεσης) κινητήρα, ηMazda αναμένεται να είναι αυτή που θα παρουσιάσει τον πρώτο βενζινοκινητήρα με ανάφλεξη δίχως μπουζί. Ουσιαστικά ένας κινητήρας HCCI από αυτούς που έχει έτοιμους η ιαπωνική εταιρία λειτουργεί σε τόσο υψηλή σχέση συμπίεσης που το καύσιμο μείγμα αυταναφλέγεται (όπως στους κινητήρες diesel).

Εδώ να διευκρινίσουμε πως επειδή είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθεί αυτανάφλεξη στις χαμηλές σ.α.λ. (σε έναν VCR θα μπορούσε να γίνει αυτό) λόγω της χαμηλής συμπίεσης, λογικά θα υπάρχουν σπινθηριστές, με την λειτουργία HCCI (ή σύστημα ελεγχόμενης αυτανάφλεξης CAI – Controlled Auto Ignition) να επέρχεται στις υψηλότερες σ.α.λ. (μειώνοντας την κατανάλωση έως 30%).

mazda-skyactiv-g2-jpg300

Η Mazda εμμένει εδώ και χρόνια στην τεχνολογία SkyActiv (για αυτό η νέα γενιά κινητήρων θα ονομάζεται SkyActiv II, η οποία ουσιαστικά στοχεύει στην βέλτιστη απόδοση (σε κατανάλωση και ρύπους και λιγότερο σε ισχύ) παίζοντας με την σχέση συμπίεσης (αύξηση στους βενζινοκινητήρες, μείωση στους ντίζελ για λιγότερα NOx). Υπενθυμίζεται πως με τις ΜΕΚ τεχνολογίας HCCI ασχολούνται εδώ και χρόνια πολλές εταιρίες, όπως η Daimler που είχε παρουσιάσει τον DiesOtto.

Όπως και να έχει πάντως η Mazda δηλώνει το “παρών” στις εξελίξεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης (και δη εκείνους με βενζίνη), κάτι που συμβαδίζει με την γενικότερη άποψη που ακούγεται από πολλές πλευρές τελευταία ότι η βιαστική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση όχι μόνο δεν θα είναι εύκολη αλλά και από την άλλη δεν θα σταματήσει την παραγωγή και την εξέλιξη των κλασικών λύσεων, που όπως φαίνεται από τις επιλογές της Mazda έχουν πολλά ακόμα να δώσουν.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured