Σύνδεση

Featured

ΠΟΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΚΡΥΒΕΙ Ο KOMPRESSOR ΤΟΥ VOLVO Τ6;

Ο τετρακύλινδρος βενζίνης των 2.000 κυβικών της Vovo έχει στην έκδοσή του T6 διπλή υπερ- πλήρωση. Δηλαδή ένα turbo καυσαερίων και ένα μηχανικό υπερσυμπιεστή, προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή απόδοση.

Για να επιτυγχάνεται από την άλλη η όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοπιστία οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρείας υιοθέτησαν έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη στο συμπιεστή τύπου Roots που σχεδίασε η γνωστή εταιρία Eaton.

Ο συμπλέκτης αυτός βρίσκεται ανάμεσα στον άξονα εισόδου και τους ρότορες και στις φάσεις χαμηλού φορτίου ανοίγει και απομπλέκει τον kompressor. Όταν χρειαστεί, είτε προκειμένου να αυξηθεί το φορτίο ή για να εξαλειφθεί η υστέρηση (lag) η κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) δίνει σήμα για σύμπλεξη, η οποία ολοκληρώνετται μέσα σε 80-500 χιλιοστά του δευτερολέπτου!

O συμπλέκτης ανοίγει ξανά από τις 3.500 σ.α.λ. και πάνω προκειμένου να μπει στο παιχνίδι της υπερ- πλήρωσης το κλασικό turbo καυσαερίων. Παράλληλα προκειμένου το σύστημα να προστατεύτεται στις ψηλές σ.α.λ. η σχέση μετάδοσης είναι 6:1, αντί για 3:1, ώστε ο kompressor, που είναι από τους πιο γρήγορους παραγωγής που έχει κατασκευάσει η Eaton, να έχει όριο στις περίπου 24.000 σ.α.λ.

Γιάννης Σκουφής

D

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota