Σύνδεση

Featured

Tο «Αυτοκίνητο του 2018 για την Ελλάδα» είναι το Ford Fiesta

Μετά από μια ψηφοφορία που είχε πολλές συγκινήσεις το «Αυτοκίνητο του 2018» για την Ελλάδα είναι το Ford Fiesta που συνολικά πήρε 338 βαθμούς από τους συνολικά 25 δημοσιογράφους- μέλη του θεσμού.

Τα άλλα 9 καινούργια μοντέλα που διεκδικούσαν τον επίζηλο τίτλο ήταν τα Honda Civic, Hyundai i30, Kia Stonic, Nissan Micra, Renault Megane, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, Toyota C-HR και VW Polo.

Φέτος και για πρώτη φορά η ψηφοφορία από την οποία προέκυψε το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018 για την Ελλάδα ήταν φανερή και κάθε μέλος έπρεπε να κατανείμει υποχρεωτικά ένα σύνολο 100 βαθμών στα 10 μοντέλα φιναλιστ που μετείχαν στη ψηφοφορία. Κανένα αυτοκίνητο δεν επιτρεπόταν να βαθμολογηθεί με λιγότερους από 5 βαθμούς και κανένα με περισσότερους από 20. Ο μεγαλύτερος αριθμός βαθμών (20 ή λιγότεροι, κατά την κρίση κάθε μέλους) μπορούσε να δοθεί μόνο σε ένα αυτοκίνητο. Εκτός από το αυτοκίνητο στο οποίο θα δοθεί ο μεγαλύτερος αριθμός βαθμών, επιτρεπόταν να δοθεί ίδιος αριθμός βαθμών σε δύο ή περισσότερα από τα υπόλοιπα.

Γεγονός είναι πως η φετινή 10άδα των φιναλιστ ήταν η πιο αμφίρροπη στην ιστορία του θεσμού του Αυτοκινήτου της Χρονιας, μιας και κάθε ένα, εφόσον δεν υπήρχε η χρονική συγκυρία να παρουσιαστούν στην ελληνική αγορά αλλά και διεθνώς την ίδια περίοδο, θα ήταν σε κάθε άλλη περίπτωση φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου.

Έτσι και τα 10 είναι ποιοτικά και ασφαλή, καθώς και απόλυτα εναρμονισμένα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα σε ότι αγορά τη διασύνδεση και την υποβοήθηση και όλα έχουν σύγχρονους κινητήρες, οπότε ο χαρακτηρισμός «πολύ καλό» ισχύει καθολικά. Από και κει πέρα μετρούν και άλλα κριτήρια, ανάλογα με τη φιλοσοφία και τη λογική της προσέγγισης κάθε μέλους του θεσμού στο θέμα της αυτοκίνησης συνολικά και στην Ελλάδα ειδικά. Σε ότι αφορά το τελευταίο και με δεδομένες τις συνθήκες στη χώρα μας είναι λογικό τα πιο μικρά και πιο προσιτά μοντέλα που πληρούν και τα χαρακτηριστικά που προαναφέραμε να έχουν αυξημένο ειδικό βάρος.

Προσωπικά έδωσα τη μεγαλύτερη βαθμολογία (14 βαθμούς) στο Nissan Micra, καθώς είναι μια από τις (πολύ) σπάνιες φορές που μια εταιρεία επιχειρεί μια τέτοια έκτασης αλλαγή σε ένα από τα βασικά μοντέλα της γκάμας της. Η τρέχουσα γενιά του Micra δεν έχει σχέση σε κανέναν τομέα με την προηγούμενη, ενώ οι νέοι κινητήρες που θα ακολουθήσουν αμβλύνουν το μείον των μέχρι τώρα περιορισμένων επιλογών.

Στη δεύτερη θέση και με 13 βαθμούς το Ford Fiesta, που είναι το πιο ευχάριστο στο δρόμο και πιο σπορτίφ μοντέλο της πολύ δημοφιλούς κατηγορίας των υπερ-μίνι. Παράλληλα το Fiesta έχει την πιο πλήρη γκάμα, καθώς είναι το μόνο που διατίθεται και με 3 πόρτες -ας μην ξεχνάμε πως τα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι εξ ορισμού νεανικά- έχει πιο σπορ και πιο πολυτελείς εκδοχές καθώς και μια crossover, ενώ πολλές είναι καιοι  επιλογές κινητήρων του. Αν κάτι μπορεί να του προσάψει κανείς είναι ότι οι σχεδιαστές της Ford δεν τόλμησαν σημαντικές αισθητικές αλλαγές, ενώ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά δεν βελτίωσαν αισθητά τους χώρους κυρίως στο πίσω κάθισμα.

Αυτό έκαναν οι συνάδελφοί τους στη Seat και τη VW με τα Ibiza και Polo αντίστοιχα, στα οποία έδωσα από 12 βαθμούς. Με δεδομένα τα στοιχεία που μοιράζονται το Ibiza είναι πιο σπορτίφ και άμεσο και το Polo πιο φροντισμένο και βέβαια και πιο ακριβό. Από την άλλη δεν είμαι πεπεισμένος πως τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας πρέπει να προσεγγίζουν χωροταξικά αυτά της επόμενης, που λόγω μεγέθους έχουν κατά κανόνα ένα πιο ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ.

Δέκα βαθμούς έδωσα στο Kia Stonic, που διαθέτει όπως όλα τα σύγχρονα μοντέλα της μάρκας μια ενδιαφέρουσα εξωτερική εμφάνιση και ένα ανάλογο εσωτερικό. Θα προτιμούσα όμως μια λιγότερο σφιχτή ανάρτηση, ενώ σε συνδυασμό με το σύγχρονο 3κύλινδρο turbo βενζίνης των 1.000 κυβικών είναι αρκετά ακριβό.

Επίσης 10 είναι οι βαθμοί για το Skoda Kodiaq, που έχει να επιδείξει μια ιδιαίτερα καλή σχέση τιμής απόδοσης για το μέγεθος του αμαξώματός του, καθώς και μια γκάμα που μπορεί να καλύψει όλες τις απαιτήσεις. Από την τετρακίνηση μέχρι τις θέσεις για 7.

Ακολουθεί με 9 βαθμούς το Honda Civic, που είναι με διαφορά το πιο ολοκληρωμένο Civic όλων των εποχών. Από όλες τις απόψεις. Πόντους και μάλιστα αρκετούς του κόβει η υψηλή τιμή εκκίνησής του.

Αντίστοιχα το Renault Megane, στο οποίο έδωσα 7 βαθμούς, αν ήταν πιο άνετο για όσους κάθονται πίσω, ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα εξ ορισμού οικογενειακό αυτοκίνητο θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει κάτι παραπάνω, ενώ στο Hyundai i30, στο οποίο έδωσα επίσης 7 βαθμούς θα ήθελα καλύτερη οικονομία για τον κατά τα άλλα δυνατό κινητήρα πετρελαίου του αλλά και για το turbo σύνολο βενζίνης του.

Τέλος 6 βαθμούς έδωσα στο Toyota C-HR, το οποίο είναι με διαφορά το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά αυτοκίνητο που έχει παρουσιάσει η ιαπωνική εταιρεία τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτή ακριβώς η ιδιαίτερη σχεδίασή του το καθιστά κλειστοφοβικό πίσω, ενώ ταυτόχρονα είναι και ιδιαίτερα ακριβό. Επίσης δεν βρίσκω το λόγο να μη διατίθεται και με κινητήρα πετρελαίου από τη στιγμή που η Toyota έχει κατάλληλο diesel στη γκάμα της.

Την αναλυτική τελική βαθμολογία και το τι ψηφισε κάθε εκλέκτορας μπορείτε να τα δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επιτέλους! Το Chaos είναι έτοιμο!

Featured

Toyota GR Yaris: Ειδικές εκδόσεις με βαριά ονόματα  

Featured

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda