Σύνδεση

Featured

Ξέρετε τι δείχνει το λογότυπο της Skoda;

Σε ένα πολύ όμορφο βίντεο η Skoda μας δείχνει μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της και πως προέκυψε το λογότυπο της τσέχικης εταιρίας.

Στις αρχές Δεκεμβρίου του 1895, ο μηχανικός Václav Laurin και ο βιβλιοπώλης Václav Klement, και οι δύο τους μανιώδεις λάτρεις του ποδηλάτου, ξεκίνησαν να κατασκευάζουν ποδήλατα δικής τους σχεδίασης, με την πατριωτική ονομασία Slavia, σαφέστατα επηρεασμένοι από το εθνικιστικό κλίμα που κυριαρχούσε στα τέλη του 19ου αιώνα. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1899, η εταιρεία Laurin & Klement Co. ξεκίνησε την παραγωγή μοτοσικλετών, οι οποίες πολύ σύντομα σημείωσαν μεγάλη επιτυχία και κατέκτησαν αρκετές νίκες σε αγώνες. Μετά από κάποιους αρχικούς πειραματισμούς στην αλλαγή του αιώνα, η παραγωγή μοτοσικλετών αντικαταστάθηκε σταδιακά από αυτοκίνητα μετά το 1905.

Όπως και στην περίπτωση των μοτοσικλετών, το πρώτο αυτοκίνητο της Laurin & Klement Co., το Voiturette A, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, για να γίνει αργότερα το αρχέτυπο του κλασικού ευρωπαϊκού αυτοκινήτου. Χάρη στο μοντέλο αυτό, η εταιρεία κατάφερε πολύ γρήγορα να κατακτήσει μια σταθερή θέση στην τότε αναπτυσσόμενη διεθνή αγορά αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει σύντομα να δραστηριοποιείται σε ευρεία κλίμακα. Ο όγκος της παραγωγής αυξήθηκε και, πολύ σύντομα, ξεπέρασε τα στενά πλαίσια της δυναμικότητας μιας ιδιωτικής επιχείρησης.

skoda-logos

 

Έτσι, το 1907, οι ιδρυτές της εταιρείας ξεκίνησαν τη διαδικασία μετατροπής της σε συμμετοχικό σχήμα. Ο διεθνής χαρακτήρας των δραστηριοτήτων της SKODA άρχισε να γίνεται όλο και πιο σημαντικός. Οι εγκαταστάσεις παραγωγής επεκτείνονταν συνεχώς και, μετά το 1914, η SKODA έλαβε μέρος στην παραγωγή αυτοκίνητων για τις ένοπλες δυνάμεις.

Το λογότυπο με το περίφημο «βέλος με φτερά» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1926. Η προέλευσή του καλύπτεται από πέπλο μυστηρίου: ενίοτε λέγεται ότι ο δημιουργός της ιδέας (το στιλιζαρισμένο κεφάλι ενός Ινδιάνου που φοράει κορδέλα με πέντε φτερά) είναι ο εμπορικός διευθυντής της ŠKODA Plzeň, T. Maglic.

Με την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, η κοινοπραξία με έναν ισχυρό βιομηχανικό εταίρο έγινε επιτακτική ανάγκη τη δεκαετία του 1920, με σκοπό την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας, η οποία, την περίοδο εκείνη, παρήγε πάρα πολλούς τύπους επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγά, λεωφορεία, κινητήρες αεροσκαφών και γεωργικά μηχανήματα. Το 1925, ήρθε η συγχώνευση με την Pilsen SKODA Co., γεγονός που σηματοδότησε το τέλος της εμπορικής επωνυμίας Laurin & Klement. Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, η επιχείρηση αυτοκινήτων οργανώθηκε ξανά ως ξεχωριστή συμμετοχική εταιρεία εντός του Ομίλου SKODA (Automobile Industry Co.). Μετά την αλλαγή αυτή, η νέα Εταιρεία δημιούργησε ένα νέο σημείο αναφοράς με παραγωγή του μοντέλου SKODA Popular.

Η Γερμανική κατοχή, από το 1939 έως το 1945, επέφερε σημαντική αναστάτωση στη μέχρι τότε εξελισσόμενη πορεία της εταιρείας, η οποία ενσωματώθηκε στη βιομηχανική δομή της Γερμανικής Αυτοκρατορίας. Το πρόγραμμα παραγωγής οχημάτων για πολίτες περιορίστηκε αμέσως και η παραγωγή στράφηκε σχεδόν αποκλειστικά στην κάλυψη των αναγκών της αυτοκρατορίας.

Στα πλαίσια της μεγάλης κλίμακας εθνικοποίησης που ξεκίνησε αμέσως μετά το τέλος του πολέμου, η Εταιρεία περιήλθε στο κράτος με την ονομασία AZNP, το 1946. Υπό τις συνθήκες των οικονομικό-πολιτικών αλλαγών εκείνης της περιόδου, απέκτησε γρήγορα το μονοπώλιο στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων.

Skoda-History

Βασιζόμενη στις παραδοσιακές παραγωγικές διαδικασίες και στην επιτυχία του παρελθόντος, η Τσεχοσλοβακική οικονομία κατάφερε να διατηρηθεί σε ένα σχετικά καλό επίπεδο για αρκετές δεκαετίες στη διάρκεια της μετά-σοσιαλιστικής περιόδου, παρά τις αλλαγές που επέφεραν η σχεδιασμένη οικονομία και οι προσπάθειες για ταχεία ανάπτυξη. Αυτή η καλή κατάσταση της οικονομίας τέθηκε υπό αμφισβήτηση στα τέλη της δεκαετίας του 1960, λόγω της εξέλιξης νέων τεχνολογιών στο δυτικό κόσμο.

Η οριστική ανακοπή της οικονομικής ανάπτυξης επήλθε μετά τη δεκαετία του 1970, γεγονός που ασφαλώς επηρέασε και τον κατασκευαστή αυτοκινήτων Mladá Boleslav, παρά την ηγετική θέση της εταιρείας στην αγορά της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Η κατάσταση άρχισε να βελτιώνεται ξανά το 1987, όταν βγήκε στην παραγωγή η σειρά μοντέλων με την ονομασία Favorit.

Μετά τις πολιτικές αλλαγές του 1989, στα πλαίσια των νέων οικονομικών συνθηκών στην αγορά, η Κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Τσεχοσλοβακίας και η διοίκηση της SKODA άρχισαν να αναζητούν έναν ισχυρό ξένο εταίρο του οποίου η εμπειρία και οι επενδύσεις θα ήταν σε θέση να εξασφαλίσουν στην εταιρεία διεθνή ανταγωνιστικότητα σε μεγάλη κλίμακα. Το Δεκέμβριο του 1990, η Κυβέρνηση αποφάσισε να συνεργαστεί με το Γερμανικό Όμιλο Volkswagen. Η κοινοπραξία SKODA – Volkswagen ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στις 16 Απριλίου 1991 με την επωνυμία «SKODA a.s.», αποτελώντας έτσι την τέταρτη μάρκα του Ομίλου Volkswagen μαζί με τις VW, AUDI και SEAT.

Περικλής Στέφος

Πηγή: skoda.gr

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured