Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση τον Σεπτέμβριο, για πρώτη φορά σε δύο χρόνια, λόγω της οικονομικής στασιμότητας και της μείωσης της καταναλωτικής δαπάνης.
Η ACEA ανέφερε μείωση των νέων ταξινομήσεων κατά 4,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Παρότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν, η συνολική πτώση οφείλεται στη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis, είδαν πτώση έως και 26% στις ταξινομήσεις.
Παράλληλα, αυξήσεις παρατηρήθηκαν στις πωλήσεις EV στο Ηνωμένο Βασίλειο (24%) και τη Γερμανία (8,7%), κυρίως λόγω εκπτώσεων και συζητήσεων για νέα κίνητρα.
Η κατάσταση περιπλέκεται από τους σχεδιαζόμενους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικής κατασκευής EV, οι οποίοι μπορεί να φτάσουν το 45%.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να τονώσουν τις πωλήσεις με φθηνότερα μοντέλα, όπως το Renault 5 και το Citroën e-C3.
Ωστόσο, η Volkswagen εξετάζει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία λόγω της πτώσης ζήτησης, ενώ οι Porsche και Mercedes-Benz επαναπροσδιορίζουν τους στόχους τους για EV.
Η πτώση αυτή αυξάνει τον κίνδυνο προστίμων ύψους έως 15 δισ. ευρώ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αν δεν συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς εκπομπών.