Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

SUPER SPORT ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η οικονομία δεν είναι μόνο θέμα των μικρών ή των οικογενειακών αυτοκινήτων. Αφορά, όσο και αν ακούγεται περίεργο, ακόμα και τα σούπερ σπορ μοντέλα με την τελική πολύ πάνω από τα 300 και το 0-100 πολύ κάτω από τα 4 δεύτερα.

Αυτό φυσικά έχει να κάνει και με τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, από τις οποίες φυσικά και δεν εξαιρούνται τα super cars, που όσο περνά ο καιρός γίνονται όλα και πιο αποτελεσματικά στη διαχείριση της αμόλυβδης. Από τη σκοπιά αυτή λοιπόν η χρήση συστήματος start stop για το θηριώδη V12 της Lamborghini Aventador δεν αποτελεί έκπληξη, κι ας χρειάζεται μίζα ισχύος 2,4 kW και μια μικρή συστοιχία συσσωρευτών για να εξασφαλίζεται η άμεση εκκίνηση των 6.500 κυβικών του.

Παράλληλα οι ίδιος κινητήρας διαθέτει και σύστημα απομόνωσης μια ολόκληρης σειράς κυλίνδρων του V του, με αποτέλεσμα όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις –ταχύτητα μικρότερη των 135 χλμ./ ώρα, χαμηλό φορτίο και στροφές κάτω από τις 3.000 σ.α.λ.- να λειτουργεί ως 6κύλινδρος σε σειρά. Οι άλλοι 6κύλινδροι σε ύπνωση επανέρχονται άμεσα στη ζωή με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού.

Η Ferrari από την άλλη από την άλλη χρησιμοποιεί την εμπειρία που έχει συλλέξει από το σύστημα KERS της Φόρμουλα 1 για να κάνει τα μοντέλα παραγωγής της τόσο πιο οικονομικά όσο και ακόμα πιο γρήγορα και ισχυρά. Φυσικά το start stop περιλαμβάνεται και στα δικά της πλάνα, όπως και σε αυτά της Porsche που σε πολύ σύντομο διάστημα θα παρουσιάσει το νέο της super super car, την 918 με τη υβριδική τεχνολογία.

Ένα άλλο σημείο επαφής όλων των κατασκευαστών που ασχολούνται με τα super cars είναι η προσπάθεια τους να μειώσουν το βάρος των μοντέλων τους. Εδώ το αγαπημένο υλικό όλων είναι τα ανθρακονήματα, που ναι μεν απαιτούν μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία αλλά προσφέρουν εξαιρετική ακαμψία και βάρος που μπορεί να είναι και 50% πιο χαμηλό σε σχέση με το χάλυβα.

Τα ανθρακονήματα χρησιμοποιούνται τόσο για τα πλαίσια –μονοκόκ στην περίπτωση αυτή- όσο και για τα στοιχεία του αμαξώματος –η Aston Martin π.χ. έχει αλουμινένιο πλαίσιο συγκολλημένο με εποξικές ρητίνες και αμάξωμα 100% από ανθρακόνημα– ή και για τα δύο. Παράλληλα εξοικονόμηση βάρους γίνεται απ’ όπου μπορεί να φανταστεί κανείς. Από τα φρένα –και εδώ το ανθρακόνημα είναι μόδα- μέχρι τις ζάντες και τα καθίσματα.

{gallery}photos/31/news/SUPER-SPORT-OIKONOMIA{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup