Σύνδεση

Audi

28 Ιανουαρίου 1938: Η Mercedes W 125 με τον Caracciola πετυχαίνει ρεκόρ ταχύτητας με 432,7 χλμ./ ώρα που άντεξε 80 χρόνια!

Σαν σήμερα και πριν από 81 ολόκληρα χρόνια γράφτηκε ταυτόχρονα μια από τις πιο λαμπρές και μια από τις πιο μαύρες σελίδες της παγκόσμιας αυτοκινητικής ιστορίας. Στις 8 το πρωί της 28ης Ιανουαρίου του 1938 η Mercedes W125, με το σταρ της εποχής Rudlof Caracciola στο τιμόνι της πετύχαινε στο αυτοκινητόδρομο που οδηγούσε από τη Φρανκφούρτη στο Νταρμσταντ ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας σε δημόσιο δρόμο, με απίστευτα 432,7 χλμ./ ώρα. Το ρεκόρ αυτό άντεξε πάνω από 8 δεκαετίες μιας και καταρρίφθηκε μόλις το Νοέμβριο του 2017 από το Koenigsegg Agera RS.

Η ταχύτητα που πέτυχε η Mercedes W125, που ήταν η αεροδυναμικά εξελιγμένη έκδοση -συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,170- του αντίστοιχου ασημένιου βέλους των τότε Γκραν Πρι είναι ο μέσος όρος και προς τις δύο κατευθύνσεις, ως είθισται ακόμα και σήμερα προκειμένου να είναι έγκυρο το ρεκόρ.

Η W125 εκτός από την εξαιρετική αεροδυναμική της είχε και άλλες ιδιαιτερότητες. Όπως για παράδειγμα το κύκλωμα ψύξη της, καθώς το ψυγείο -ακριβώς επειδή τα ανοίγματα στο αμάξωμα ήταν λόγω της αεροδυναμικής σχεδίασης εξαιρετικά μικρά- βρισκόταν μέσα σε μια δεξαμενή που περιείχε 48 λίτρα νερού και 5 κιλά πάγου. Αν χρειαζόταν επιπλέον ψύξη υπήρχε διαθέσιμος και ξηρός πάγος.

Ο κινητήρας, ένας V12 5.577 κυβικών απέδιδε συνολικά 765 ίππους, ενώ το εντυπωσιακό είναι πως σε σχέση με τις δοκιμές που είχαν γίνει στις 6 Ιανουαρίου του ίδιου έτους κέρδισε άλλους 29 ίππους με τη χρήση επιπλέον πλευρικών καρμπυρατέρ. Επίσης οι μηχανικοί της Mercedes είχαν εξασφαλίζει τη σταθερή παροχή κάθε κυλίνδρου με καύσιμο.

Μερικές ώρες αργότερα, στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, παίχτηκε μια τραγωδία, όταν το Auto Union Stromlinienwagen με το Bernd Rosemeyer στο τιμόνι και στην προσπάθειά του να καταρρίψει το ρεκόρ που μόλις είχε πετύχει ο Caracciola, βγήκε από το δρόμο έχοντας φτάσει μια ταχύτητα 430 χλμ./ ώρα -η θεωρητική τελική του ήταν 447 χλμ./ ώρα. Ο Rosemeyer, το μεγάλο αστέρι εκείνης της εποχής, έχασε ακαριαία τη ζωή του.

Η επίσημη δικαιολογία για το τραγικό συμβάν ήταν μια ριπή ανέμου, αλλά τότε γινόταν  λόγος και για πολλές τεχνικές παραλείψεις στην προσπάθεια των ανθρώπων της Auto Union, προκατόχου της Audi, να απαντήσουν άμεσα στο ρεκόρ της Mercedes.

Η προσπάθεια τους αυτή εντάσσεται στο κλίμα της τότε εποχής, τον ανταγωνισμό των δύο εταιρειών σε όλα τα αγωνιστικά επίπεδα αλλά και στην προσπάθεια της τότε ναζιστικής Γερμανίας να αποδείξει την υπεροχή της άριας φυλής και μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup