Σύνδεση

Tesla

Πόσο «πέφτει» η μπαταρία των ηλεκτρικών με τα χρόνια;

Πολλά ακούγονται για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών και την -φυσιολογική- πτώση που έχουν μέσα από το πέρασμα του χρόνου και τις πολλές φορτίσεις.

Οι εταιρίες δίνουν συνήθως 8 χρόνια εγγύηση και πάνω-κάτω γύρω στα 150.000 χιλιόμετρα σταθερής λειτουργίας. Τι γίνεται όμως στην πράξη;

Ίσως ο πιο αξιόπιστος μάρτυρας για το τι συμβαίνει με τις μπαταρίες είναι η περίπτωση του Tesla Model S, η πρώτη γενιά του οποίου έχει κλείσει ήδη πάνω από δέκα χρόνια στην αγορά.

Είναι μία καλή ένδειξη επίσης γιατί έχει μπαταρίες λίγο παλαιότερης τεχνολογίας και με τα προβλήματα που όπως είναι γνωστό αντιμετώπιζαν όλα τα Tesla στα πρώτα χρόνια της εταιρίας.

Μία πρόσφατη περίπτωση μας δίνει μία τάξη μεγέθους. Ο ιδιοκτήτης το έχει από τις αρχές του 2013, και το φόρτιζε μέχρι το 90% κάνοντας λίγα ταξίδια τον χρόνο. Το αυτοκίνητό του είναι ένα Tesla Model S85 D με την μπαταρία των 85 kW και έχει κάνει περίπου 165.000 χιλιόμετρα.

Η χρήση αυτή έχει οδηγήσει σε μείωση της αυτονομίας από τα αρχικά 425 χιλιόμετρα στα περίπου 400 χιλιόμετρα μετά από δέκα χρόνια. Δηλαδή μιλάμε για μία πτώση της μπαταρίας κατά 6%.

Ένα άλλο Model S, πενταετίας αλλά με περισσότερα χιλιόμετρα (209.000) σημείωσε πτώση 12%. Ένας τρίτος οδηγός, με πάνω από 350.000 χιλιόμετρα σημειώνει ότι η μπαταρία του βρίσκεται στο 82%.

Σε γενικές γραμμές, ο ιδιοκτήτης ενός Tesla αυτής της γενιάς θα πρέπει να περιμένει μία πτώση της μπαταρίας μεταξύ 6 και 13% όταν θα φθάσει τα 200.000 χιλιόμετρα.

Όχι και άσχημα αν υπολογίσουμε ότι μιλάμε για αυτοκίνητα πρώτης γενιάς, ενώ τα σημερινά έχουν σαφώς πιο εξελιγμένες μπαταρίες αλλά και συστήματα διαχείρισης.

Και βέβαια αναμένονται οι εξελίξεις με τις μπαταρίες solid state που δεν παρουσιάζουν -σε τέτοιο βαθμό- αυτά τα φαινόμενα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Hyundai i10 1.0 Ν-Line: Ελιξήριο νεότητας και οδηγικής ευχαρίστησης

Featured

Θα υπάρξει και έκδοση κουπέ της Alfa Romeo Tonale;

Alfa Romeo

Δοκιμή: Citroën ë-C4 C-Cross

Citroen

Αυτό θα είναι το νέο Toyota C-HR

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup