Η Porsche προειδοποίησε ότι η απόφασή της να επαναφέρει μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά μοντέλα θα πλήξει την κερδοφορία της το 2025.
Η εταιρεία πρόκειται να δεχτεί πλήγμα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς επεκτείνει τη γκάμα των προϊόντων της για να καλύψει τη ζήτηση των πελατών για μη ηλεκτρικά οχήματα.
Ως αποτέλεσμα, η Porsche αναμένει ότι τα περιθώρια κέρδους της θα πέσουν στο 10-12% φέτος, μια σημαντική μείωση από την προηγούμενη πρόβλεψή της για 15-17%.
Η αλλαγή αυτή έρχεται καθώς η Porsche, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αντιμετωπίζει προκλήσεις στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ειδικά στην Ευρώπη και την Κίνα, όπου η ζήτηση για EV είναι χαμηλότερη από την αναμενόμενη.
Η εταιρεία έχει δει μείωση 28% στις παραδόσεις στην Κίνα το 2024. Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, η Porsche αποφάσισε να αναπτύξει νέες εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης μοντέλων όπως η Cayenne, η Macan και η Panamera, τα οποία αρχικά σχεδιάζονταν να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά σε μελλοντικές γενιές.
Η απόδοση της μετοχής της εταιρείας ήταν επίσης απογοητευτική, με τις μετοχές να πέφτουν 27% πέρυσι και την κεφαλαιοποίησή της να μειώνεται στο μισό από τα 109,5 δισ. ευρώ τον Μάιο του 2023.
Αυτό, σε συνδυασμό με τις εσωτερικές επικρίσεις για την ηγεσία της Porsche, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής απομάκρυνσης του οικονομικού διευθυντή και του επικεφαλής πωλήσεων, έχει τροφοδοτήσει περαιτέρω την αβεβαιότητα.
Καθώς η Porsche προχωρά με αυτή τη στρατηγική, σχεδιάζει επίσης να μειώσει το κόστος και ενδέχεται να περικόψει έως και 8.000 θέσεις εργασίας μέσω εθελούσιων απολύσεων.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, η Porsche παραμένει επικεντρωμένη στον μακροπρόθεσμο στόχο για περιθώριο κέρδους 20%.
