Σύνδεση

Porsche

PORSCHE 918 SPYDER: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ

Ηλεκτροσόκ. Αυτή είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό γυρνώντας το κλειδί για να σβήσει το «εργοστάσιο» που κρύβεται κάτω από το αμάξωμα από συνθετικά υλικά με ανθρακόνημα της Porsche 918 Spyder και βγαίνοντας από την πολύ ωραία σχεδιασμένη καμπίνα της.

Ηλεκτροσόκ γιατί έχεις καταλάβει στο πετσί σου, τι σημαίνει το ηλεκτρικό boostάρισμα σε ένα σύγχρονο hypercar όπως η 918 και θέλεις το συντομότερο δυνατό να το ζήσεις ξανά. Ηλεκτροσόκ γιατί κατανοείς πόσο δίκιο έχει ο μεγάλος Walter Roehrl, που εξελίσσει όλες τις Porsche, όταν λέει πως «μόλις αδειάσουν οι μπαταρίες νοιώθεις σα σταματημένος». Κι όλα αυτά έχοντας πίσω ακριβώς από την πλάτη σου έναν V8 4.600 κυβικών με 608 άλογα, που στο pedigree του γράφει πως είναι ο ατμοσφαιρικός με τη μεγαλύτερη ειδική ισχύ στον κόσμο και σε άλλες εποχές, όχι και πολύ μακρινές, θα αποτελούσε από μόνος του είδηση.

Κι όμως. Οι δύο e-κινητήρες –ο μπροστά με 125 άλογα και 210 Nm, ο πίσω με 156 και 375 Nm αντίστοιχα- δίνουν αυτήν την επιπλέον ώση, που σε κάνουν να νομίζεις πως η συνολική ισχύς είναι τετραψήφια και όχι «μόνο» 887 άλογα. Ήδη η εκκίνηση της 918 είναι ένα μικρό show. Ένα αθόρυβο μικρό show, που σου δίνει την αίσθηση πως το Hyperloop του Elon Musk είναι ήδη πραγματικότητα.

Το μεγάλο show όμως αρχίζει μόλις πατήσεις βαθιά το δεξί πεντάλ και ξυπνήσουν τα ηλεκτρόνια, τα μόρια της αμόλυβδης και ότι άλλο έχει εδώ χρησιμοποιηθεί. Δεν σηκώνεις το πόδι και το 0-100 ολοκληρώνεται σε 2,6 δεύτερα, το 0-200 σε 7,7, τα 300 στο κοντέρ –αν δεν σκιαχτείς- τα βλέπεις σε σχεδόν 20, ενώ αν επιμείνεις κι άλλο έρχονται και τα 345 της τελικής.

Φυσικά με αυτόν το ρυθμό της επιτάχυνσης τα επίσημα 3,1 λίτρα της κατανάλωσης για κάθε 100 χιλιόμετρα ανήκουν στη στρατόσφαιρα της φαντασίας και βάλε. Η πραγματικότητα θέλει την κατανάλωση –αν εκμεταλλευτείς όλες τις δυνατότητες- δεκαπλάσια, ενώ αν αναρωτιέστε εδώ πως πρόκυψε αυτό το νούμερο, απλά σημειώστε πως η 918 μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά για μέχρι και 30 χιλιόμετρα, καταναλώνοντας 0 λίτρα αμόλυβδης. Να λοιπόν πως προκύπτει η παραπάνω μαγική τιμή, ενώ αν ζαλιστήκατε από την επιτάχυνση να δείτε πως θα ζαλιστείτε περισσότερο από τις τιμές, στις οποίες θα αναφερθούμε παρακάτω.

Πάντως για να οδηγήσεις την 918 δεν χρειάζεται να έχεις το θάρρος του Evel Knievel ή τις δυνατότητες του Roehlr, αρκεί να μην ασχοληθείς με το διακόπτη Map στο τιμόνι. Αν το κάνεις και έχεις τις δυνατότητες του γερμανού πολύ-πρωταθλητή τότε στο τέλος ενός πολύ γρήγορου γύρου στην πίστα θα δεις ότι το ενεργειακό περιεχόμενο των συσσωρευτών έχει αυξηθεί, καθότι το σύστημα κατευθύνει προς τα εκεί την πλεονάζουσα ενέργεια. Αυτό προϋποθέτει να είσαι συνεχώς με φουλ γκάζι και να μην αγγίζεις το φρένο, οπότε για τους νορμάλ οδηγούς αυτό είναι μάλλον απίθανο…

Αντίθετα πιο πιθανό είναι να πατά κανείς το φρένο, έστω που και που και να προσέχει τα πολύ όμορφα στρογγυλά όργανα στον πίνακα, την εντυπωσιακή κονσόλα που ανεβαίνει προς το ταμπλό, αλλά και τους περιστροφικούς διακόπτες στο τιμόνι. Στην περίπτωση αυτή αν μπορείς να οδηγήσεις σταθερά με 100 για ένα χιλιόμετρο –δύσκολο αυτό με τόσα άλογα κάτω από το δεξί πόδι- και πάλι θα δεις το φορτίο της μπαταρίας να έχει αυξηθεί κατά 3 με 4%, ενώ αν εμπιστευτείς την όποια ΔΕΗ για πλήρη φόρτιση θα χρειαστείς σχεδόν 4 ώρες στο οικιακό δίκτυο, δυόμιση σε ταχυφορτιστή –κι αυτό γιατί οι συσσωρευτές της 918 έχουν τη μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα που υπάρχει σε χρήση αυτοκινήτου- ή 20 λεπτά σε στήλη συνεχούς ρεύματος που παρέχει η ίδια η Porsche προς 20.000 ευρώ.

Μάλλον δεν θα ζαλιστήκατε από το συγκεκριμένο ποσό, οπότε και συνεχίζουμε: η βασική τιμή της 918 Spyder –στη Γερμανία- είναι 768.026 ευρώ, ενώ από εκεί και πέρα η βαφή υγρού μετάλλου που εφαρμόζεται σε 9 στρώσεις κοστίζει 47.600 ευρώ, οι δερμάτινες επενδύσεις 23.800, το σετ με τις ειδικές βαλίτσες 17.731, το κλειδί βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος 972 ευρώ, το πατάκι από ανθρακονήματα για την πλευρά του συνοδηγού 1.190, ενώ το πακέτο Weissach, το οποίο μάλιστα το επιλέγει ο ένας από τους δύο αγοραστές της κορυφαίας Porsche, κοστίζει 71.400 ευρώ. Όσο δηλαδή η Cayman S με κάποια εξτρά στην ίδια αγορά.

Και αν στο σημείο αυτό αναρωτιέστε τι περιλαμβάνει το πακέτο Weissach σημειώστε: τροχούς από μαγνήσιο, βίδες από τιτάνιο και κεραμικές πλήμνες, προκειμένου να εξοικονομηθούν συνολικά 41 κιλά. 1.741 ευρώ η αφαίρεση του κάθε κιλού δηλαδή…

W. Haverkamp

PORSCHE 918 SPYDER
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.643×1.940×1.167 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.730 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 110 λίτρα
Βάρος: 1.674 κιλά
Κινητήρας: 4.593 κ.εκ., V8 + 2 e-κινητήρες
Ισχύς (συνδυαστική): 887 PS/ 8.500 σ.α.λ.
Ροπή (συνδυαστική): 917- 1.240 Nm, ανάλογα με τη σχέση στο κιβώτιο
0-100, Τελική: 2,6”, 345 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 3,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 72 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή (Γερμανία): από 768.026  €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup