Σύνδεση

Featured

33 χρόνια από το θάνατο των Toivonen- Cresto που άλλαξε τα ράλι

Μπορεί ο θάνατος του Ayrton Senna να άλλαξε τα δεδομένα στη Φόρμουλα 1 και την έκανε πιο ασφαλή περνώντας τον οδηγό στο επίκεντρο 8 χρόνια όμως πριν το θάνατο του μεγάλου Βραζιλιάνου η απώλεια δύο ζώων έφερε τα πάνω κάτω στους αγώνες ράλι. Ο λόγος φυσικά για το θάνατο των Henri Toivonen και Sergio Cresto, στο Ράλι της Κορσικής στις 2 Μαΐου του 1986, που έχει σαν αποτέλεσμα την κατάργηση του Group B και των αυτοκινήτων- θηρίων που το αποτελούσαν.

Το πόσο δύσκολα ήταν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα φαίνεται χαρακτηριστικά από τα λόγια του ίδιου του Toivonen για τη Lancia S4, που καθυστέρησε να παρουσιαστεί και την οδήγησε για πρώτη φορά στο Ράλι RAC του 1985. «Υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα, καθώς τραβούσε είτε από τη μια πλευρά, είτε από την άλλη. Επίσης κάθε φορά που έβαζα 4η στην ευθεία εμφάνιζε μια τάση να φύγει από το δρόμο». Παρά τα προβλήματα πάντως είχε κερδίσει το συγκεκριμένο αγώνα, ειδικά με την εγκατάλειψη του άλλου οδηγού της Lancia, του Markku Alen.

Μέχρι και σήμερα πάντως τα αίτια του πραγματικά τραγικού ατυχήματος στην Κορσική δεν έχουν διευκρινιστεί. Στη μοιραία στροφή δεν υπήρχαν σημάδια για κάτι περίεργο, ξαφνικό ή ασυνήθιστο που είχε συμβεί, ενώ φυσικά και εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε τηλεμετρία, που ενδεχομένως να έδινε κάποιες απαντήσεις.

toivonen-6

Βέβαια υπάρχουν κάποιες πληροφορίες που λένε πως ο Henri Τoivonen ήταν κρυωμένος και τα φάρμακα που του είχε χορηγήσει το ιατρικό επιτελείο της Lancia ίσως να τον είχαν επηρεάσει, ενώ υπάρχουν και κάποιες αναφορές πως υπέφερε από blackouts με ελάχιστη διάρκεια. Φυσικά φημολογία υπάρχει και για το αυτοκίνητο, μιας και γίνεται λόγος πως στο συγκεκριμένο αγώνα η Lancia Martini S4 δεν είχε τα προστατευτικά για το ρεζερβουάρ βενζίνης της. Ενδεχόμενα να ήταν αυτός ο λόγος της ολοσχερούς καταστροφής της από πυρκαγιά στο λιβάδι που κατέληξε αμέσως μετά την έξοδό της από τη μοιραία στροφή, με το πλήρωμά της ακόμα δεμένα στα μπάκετ του.

Η αντίδραση της διεθνούς ομοσπονδίας της FISA ήταν άμεση, καταργώντας τo Group B. Μάλιστα οι Audi και Ford είχαν αποσυρθεί αμέσως, ενώ οι Lancia και Peugeot συνέχισαν μέχρι τη λήξη της σαιζόν, που είχε ξεκινήσει με φαβορί τους Toivonen και Cresto.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο εδώ είναι πως ένα μόλις χρόνιο πριν, στον ίδιο αγώνα, είχε χάσει τη ζωή του o Attilio Bettega, όταν η Lancia 037 του προσέκρουσε σε δέντρο, χωρίς η διεθνής ομοσπονδία να προχωρήσει σε κάποιες αλλαγές. Συνοδηγός του Bettega σε δύο προηγούμενους αγώνες εκείνης της σαιζόν ήταν ο Ιταλο-αμερικανός Cresto…

Ο θάνατος του στο δεξί μπάκετ της Lancia S4, δίπλα από τον Henri Toivonen έβαλε τέλος σε μια άνευ προηγούμενου κόντρα, η οποία ήταν και χωρίς νόημα, για την παρουσίαση του πιο δυνατού, πιο γρήγορου και βέβαια πιο δύσκολου στον έλεγχο rally car…

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η οδήγηση με σαγιονάρες τιμωρείται με πρόστιμο; Και αν ναι με πόσο;

Featured

Ποιο λέτε πως είναι το πιο αγαπημένο χρώμα αυτοκινήτων παγκοσμίως;

Featured

Τι σημαίνει το χρώμα του καπνού για τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας; (Video)

Featured

Τέλος εποχής για τα τζιπ Mercedes του Ελληνικού Στρατού. Απόσυρση μέχρι και το 2022

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup