Μετά το diesel gate όλοι οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν πέσει με τα μούτρα στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων, με αιχμή του δόρατος τον όμιλο Volkswagen, ο οποίος έχει ήδη έτοιμο το ειδικά σχεδιασμένο για αυτόν το σκοπό πλαίσιο MEB. Τα πλάνα του περιλαμβάνουν το ελάχιστο 20 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξαφανιστούν. Ούτε πως το 2026 θα εμφανιστεί η τελευταία γενιά ΜΕΚ, όπως έλεγαν κάποια χρονοδιαγράμματα, μιας και όπως έσπευσε να διευκρινήσει το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ομίλου Frank Welsch και υπεύθυνος για τις πωλήσεις επιβατικών «είμαστε ακόμα δεσμευμένοι να αναπτύσσουμε ένα ευρύ φάσμα κινητήρων για τα οχήματά μας. Βενζινοκινητήρες, diesel, CNG, υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Θα υπάρχουν πολλές διαφορετικές λύσεις, που θα ποικίλουν ανάλογα με την περιοχή».
Μάλιστα με βεβαιότητα υποστήριξε πως οι συμβατικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης θα δίνουν το παρόν και πολύ μετά το 2040. Ισχύει δηλαδή αυτό που λέμε εδώ και καιρό, πως ναι μεν η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει, όχι όμως τόσο γρήγορα όσο ευαγγελίζονται κάποιοι.
Γιάννης Σκουφής