Σύνδεση

Nissan

NISSAN MICRA 1.2

Μπορεί να μην του φαίνεται αλλά το Micra είναι ένα από τα μακροβιότερα –ως επωνυμία- μοντέλα της Nissan, οπότε λογικό είναι να είναι και ένα από τα πιο σημαντικά.

Το αξιοπερίεργο είναι πως αυτή εδώ η ολοκαίνουργια γενιά του της δοκιμής μας είναι μόλις η 4η στα 30 ολόκληρα χρόνια παρουσίας του. Ταυτόχρονα είναι και αυτή με την οποία άλλαξε η λογική της προσέγγισης, μιας και το νέο Micra είναι πλέον ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, που πωλείται σε περισσότερες από 160 χώρες ανά τον κόσμο και κατασκευάζεται σε 4 διαφορετικές.

Αυτός είναι άλλωστε και ο ένας λόγος που οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρείας επέλεξαν μια πιο συντηρητική προσέγγιση σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ο άλλος λόγος είναι η παρουσία του upper class Juke στην ίδια κατηγορία, που απευθύνεται σαφώς σε ένα διαφορετικό κοινό, με άλλου είδους προτεραιότητες.

Έτσι λοιπόν το παγκόσμιο και αποκλειστικά 5θυρο Micra έπρεπε να έχει μια εμφάνιση χωρίς ακμές, μεταφορικά και κυριολεκτικά, μιας και αυτό που πήρε σίγουρα από τον προκάτοχό του είναι οι καμπύλες, που δείχνουν πιο έντονες όταν παρατηρεί κανείς το προφίλ του.

Συνολικά έχει ένα σχήμα που γίνεται άμεσα αποδεκτό και συμπαθητικό, ενώ η λογική των καμπύλων συνεχίζεται και στο εσωτερικό του. Τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στο γενικότερο σχεδιασμό του ταμπλό. Από κει και πέρα οι χώροι για τους επιβάτες είναι απόλυτα ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας –εδώ παίζει ρόλο και το αυξημένο εσωτερικό ύψος λόγω του σχήματος της οροφής- το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ (265 τα λίτρα του), η περιφερειακή ορατότητα από τη θέση του οδηγού εξαιρετική, ενώ η ποιότητα κατασκευής δεν διαφοροποιείται από τα συνηθισμένα πολύ καλά στάνταρ της Nissan. Το τελευταίο αποδεικνύει πως τελικά, αν οι διαδικασίες είναι οι κατάλληλες και οι σωστές η χώρα κατασκευής –τα Micra που έρχονται στην Ευρώπη φτιάχνονται στην Ινδία– δεν παίζει στην ουσία σημαντικό ρόλο.

Αντίθετα σημαντικό ρόλο παίζει η προσπάθεια που κατέβαλε η Nissan να εναρμονίσει το νέο της υπερ-μίνι με τα σύγχρονα ζητούμενα στην κατηγορία και όχι μόνο. Έτσι το ESP είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα, γεγονός που στην κλάση κάθε άλλο παρά ο κανόνας είναι, ενώ υιοθετήθηκε και μια νέα γενιά κινητήρων, που χαρακτηρίζεται από περιορισμένη κατανάλωση και χαμηλούς ρύπους.

Μπορεί τα 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που ανακοινώνει επίσημα η Nissan να μην είναι εύκολο να επιτευχθούν τα 6,5 όμως έρχονται χωρίς ουσιαστική προσπάθεια από τον οδηγό, μιας και ο κινητήρας των 1.200 κ.εκ. είναι αρκετά ελαστικός από χαμηλά,  επιτρέποντας τις γρήγορες αλλαγές σχέσεων προς τα πάνω.

Αν δεν το ξέρεις θα καταλάβεις ότι δεν είναι τετρακύλινδρος αλλά τρικύλινδρος από το χαρακτηριστικό του κροτάλισμα και το θόρυβο «ραπτομηχανής» που κάνει. Θόρυβος που αρχικά θα σε ξενίσει αλλά στην πορεία όχι μόνο δεν θα σε ενοχλεί αλλά θα σου αρέσει κιόλας, μιας και υποστηρίζει ακουστικά τη ζωντάνια του 3κύλινδρου. Το οποίο αν εξαντλήσεις όλες τις δυνατότητες των 80 ίππων του και παρά το 5άρι κιβώτιο επιταχύνει το Micra που υποβλήθηκε και σε δίαιτα (τα στοιχεία που το συνθέτουν είναι 18% λιγότερα σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας) σε 13,7” από στάση μέχρι τα 100, ενώ τερματίζει την όλη του προσπάθεια στα 170 χλμ./ ώρα.

Όσο για τις εκπομπές ρύπων σημειώστε 115 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο, κάτι που σημαίνει ετήσια τέλη κυκλοφορίας 92 € –με τα σημερινά δεδομένα, γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζετε το μέλλον είναι άδηλο. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι ακόμα πιο χαμηλές είναι οι εκπομπές CO2 της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης των επίσης 1.200 κυβικών και των 98 ίππων, οι πωλήσεις της οποίας ξεκινούν σύντομα. Πιο συγκεκριμένα και με τη βοήθεια του άμεσου ψεκασμού είναι μόλις 95 γραμμάρια, που συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

To turbo όμως από την άλλη θα είναι αισθητά πιο ακριβό από αυτό εδώ τo απλό, που ξεχωρίζει και για την οδική του συμπεριφορά: μπορεί να γέρνει αρκετά στις στροφές με τις σχετικά μαλακές αναρτήσεις του, όμως τα περιθώρια πρόσφυσής του είναι ιδιαίτερα υψηλά. Αυτό οφείλεται και στην ακαμψία του πλαισίου στο οποίο βασίζεται και το οποίο η Nissan το ονομάζει πλατφόρμα V. Όπου V= versatile, δηλαδή ευέλικτο, κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι θα αποτελέσει τη βάση για πολλά νέα μοντέλα –και της Renault. Μεταξύ αυτών ένα σεντάν και ένα πολυμορφικό.

Τα διαπιστευτήρια του πλαισίου πάντως στο καινούργιο Micra είναι πολύ καλά, ειδικά δε από τη στιγμή που οι λύσεις που έχουν υιοθετηθεί για την ανάρτηση δεν είναι παρά οι κλασικές της κατηγορίας και όχι μόνο: γόνατα μπροστά και ημιάκαμπτος πίσω.

Αυτό που ενδεχομένως δεν είναι κλασικός είναι ο αριθμός των εκδόσεών του, μιας και το Micra άλλαξε προσέγγιση και σε αυτόν τον τομέα, προκειμένου, όπως δηλώνουν και οι Ιάπωνες, να διευκολύνεται ο καταναλωτής στην επιλογή του. Έτσι λοιπόν οι κινητήρες, μαζί με τον Turbo που αναμένεται, είναι δύο, τα κιβώτια επίσης δύο (πέρα από το χειροκίνητο υπάρχει και CVT), ενώ τα κύρια επίπεδα εξοπλισμού είναι 3, τα Motiva, Agenta και Techna.

Γεγονός είναι ότι εμείς δεν δυσκολευτήκαμε να επιλέξουμε, με τη ψήφο μας να πηγαίνει στο βασικό Motiva, στην εκδοχή του φυσικά με τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα. Κι αυτό γιατί  δεν του λείπει τίποτα – όπως ίσως θυμάστε είπαμε ότι υπάρχει και ESP– και γιατί έχει δελεαστική τιμή ακόμα και χωρίς απόσυρση (από 11.260 €). Πόσο μάλλον με (από 10.520 €).

Nissan Micra 1.2 Motiva
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.780×1.665×1.520 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.450 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 265 λίτρα
Βάρος: 915 κιλά
Κινητήρας: 1.240 κ.εκ., 3 κύλινδροι
Ισχύς: 80 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 110 Nm/  4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 13,7”, 170 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,5 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 115 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 92 €
Τιμή: από 11.260 € (με κλιματισμό και ηχοσύστημα)

από 10.520 € με απόσυρση

 

Φωτογραφία: carzine.gr

{gallery}photos/25/Test/NISSAN-MICRA-1.2{/gallery}


Επόμενο:

SEAT ALTEA 1.2 TSI

Μη χάσεις:

CHEVROLET CRUZE 1.6

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured