Αυτό είναι λοιπόν το καινούργιο VW Passat, που θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη του χρόνου. Η 8η κατά σειρά γενιά του μεσαίου VW θα υπάρχει και πάλι τόσο σα λιμουζίνα όσο και σαν στέισον, ενώ σε σχέση με το τρέχον μοντέλο θα είναι ελάχιστα μικρότερο (-2 χιλιοστά, συνολικά 4,767 μέτρα). Από την άλλη όμως θα είναι πιο χαμηλό και πιο φαρδύ κατά 14 και 12 χιλιοστά αντίστοιχα, γεγονός που σε συνδυασμό με το κατά 79 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο κολακεύουν τις αναλογίες του. Βάση του νέου Passat είναι το μεταβλητό πλαίσιο MQB, που έχει συμβάλλει και στη μείωση του βάρους κατά 85 κιλά.
Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, με μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (586 λίτρα το τετράθυρο, από 650 έως 1.780 το στέισον) και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Οι βασικές θα έχουν το κλασικό αναλογικό πίνακα οργάνων, χαρακτηριστικοί του design είναι οι αεραγωγοί που εκτείνονται κατά μήκος του ταμπλό, ενώ τόσο η ποιότητα όσο και η αίσθηση πολυτέλειας εμφανίζονται εδώ ενισχυμένες. Παράλληλα φουλ θα είναι και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, τόσο της ασφάλειας όσο και της διασύνδεσης.
Βασικός κινητήρας του νέου Passat θα είναι ο 1.4 TSI με σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων και 125 ίππους στην εισαγωγική του εκδοχή και 150 στην πιο δυνατή. Ο 1.8 TSI θα φτάνει τους 180 ίππους, ενώ ο 2.0 TSI θα είναι διαθέσιμος τόσο με 220 όσο και με 280 άλογα.
Ο πιο προσιτός diesel θα είναι ο 1.6 TDI με 120 άλογα, ενώ ο 2.0 TDI θα είναι διαθέσιμος με 150 και 190 άλογα και ως biturbo, όπως έχουμε προαναφέρει, με 240. Στην πορεία η γκάμα θα συμπληρωθεί και από μια υβριδική έκδοση με τον 1.4 TSI στην εκδοχή του με 156 άλογα και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW που οδηγούν σε μια συνδυαστική ισχύ 214 ίππων.
Γιάννης Σκουφής