Σύνδεση

Featured

Η Volvo παρουσίασε το νέο, μικρό ηλεκτρικό SUV της, το EX30

Το νέο EX30 είναι το καινούργιο και πιο μικτό SUV της Volvo και θα αποτελεί μια πιο προσιτή επιλογή σε σχέση με τα επίσης ηλεκτρικά XC40 και C40 Recharge, ενώ μετά το EX90 είναι το δεύτερο EV νέας γενιάς της σουηδικής εταιρείας.

Η οποία περιμένει τα 3/4 των αγοραστών του να είναι νέοι για τη μάρκα και με την πλειοψηφία να το αγοράζει ως δεύτερο αυτοκίνητο.

Ο σχεδιασμός του EX30 ακολουθεί την αισθητική των μεγαλύτερων Volvo, με το εμπρός του μέρος να είναι ιδιαίτερα μοντέρνο και κομψό με χαρακτηριστικούς προβολείς που συνδυάζονται με ορθογώνια φώτα ημέρας LED.

Στο πίσω μέρος υπάρχουν τα κλασικά για Volvo φώτα σχήματος C, ενώ στο σπορ στυλ συμβάλλει και η αεροτομή στο χείλος της οροφής.

Με μήκος 4,23 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος 1,55 μέτρα, το EX30 είναι το πιο κόμπακτ Volvo. Το μεταξόνιο του είναι 2.650 χιλιοστά γεγονός που προϊδεάζει για άνετους χώρους για έως και πέντε επιβάτες.

Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 234 έως 904 λίτρα, ανάλογα με τη διαμόρφωση, ενώ επιπλέον 7 λίτρα υπάρχουν κάτω από το καπό (frunk).  

Το εσωτερικό του EX30 είναι πολυτελές και minimal και την προσοχή έλκει η κάθετη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών του συστήματος infotainment. Από κει και πέρα και όπως είναι αναμενόμενο για Volvo, η ασφάλεια στο EX30 γράφεται με κεφαλαία.

Έτσι υπάρχει προηγμένη τεχνολογία καμερών και αισθητήρων που χρησιμοποιείται για να καταγράφει το περιβάλλον του οχήματος και να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανούς κινδύνους.

Το EX30 βασίζεται στο πλαίσιο Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely και έχει αρκετά κοινά με το Smart #1.

Έτσι και το μικρό Volvo είναι διαθέσιμο με κίνηση είτε στους πίσω τροχούς (RWD) είτε σε όλους τους τροχούς (AWD), μαζί με δύο διαφορετικού μεγέθους μπαταρίες.

Η έκδοση RWD διαθέτει έναν κινητήρα τοποθετημένο πίσω, ο οποίος αποδίδει 200 kW (272 PS) και 343 Nm ροπής, ενώ η AWD διαθέτει συνολική απόδοση 315 kW (428 PS) και 543 Nm, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα. Και οι δύο έχουν μπαταρία NMC 69,0 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία από 460 έως και 480 χιλιόμετρα.

Η επιτάχυνση του EX30 είναι πραγματικά εντυπωσιακή, με την έκδοση AWD να ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,6 δεύτερα, ενώ η RWD χρειάζεται 5,3 δεύτερα και 5,7 με τη στάνταρ μπαταρία LFP των 51,0 kWh.

Σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα του EX30 περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Για τη φόρτιση του EΧ30 υπάρχει ένας on board φορτιστής 11,0 kW για τη βασική έκδοση και έως 22,0 kW για τις πιο πλούσιες. Ο χρόνος πλήρους φόρτισης κυμαίνεται από 4 (σε wallbox) έως 40 ώρες (σε οικιακή πρίζα). Επιπλέον, είναι δυνατή η ταχεία φόρτιση με έως και 153 kW, που σε μόλις 26 λεπτά φορτίζει τη μπαταρία από το 10 έως το 80%.   

Οι παραδόσεις του νέου Volvo EX30 αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2024, ενώ η λίστα παραγγελιών του έχει ανοίξει και στην Ελλάδα, με την  τιμή του να ξεκινά από τις 37.572 ευρώ (χωρίς την τυχόν κρατική επιδότηση).

Για την τετρακίνητη έκδοση ένδειξη αποτελεί η τιμή της των 41.790 ευρώ στη Γερμανία (η βασική κοστίζει εκεί 36.950 ευρώ), ενώ μέσα στο 2024 στη γκάμα του EX30 θα προστεθεί και η έκδοση Cross Country.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured