Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΝΕΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ

Δεν υπάρχει περίπτωση να μη σας έχει συμβεί τουλάχιστον μια φορά: λόγω κούρασης να κλείσουν τα μάτια σας και να κοιμηθείτε λίγα δευτερόλεπτα πάνω στο τιμόνι. Αυτός λοιπόν ο λεγόμενος ύπνος των δευτερολέπτων είναι υπεύθυνος για 1 στα 5 ατυχήματα, με βάση τις στατιστικές που υπάρχουν και φυσικά τόσο οι κατασκευαστές όσο και ανεξάρτητοι φορείς προσπαθούν να εξελίξουν συστήματα που θα προστατεύουν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.

Ένα από τα πιο πρόσφατα συστήματα του είδους είναι αυτό που έχει εξελίξει το πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison και το οποίο προσδιορίζει τον ενδεχόμενο κίνδυνο το αργότερο 6 δεύτερα από τη στιγμή που έχει αποκλίνει το αυτοκίνητο από τη λωρίδα κυκλοφορίας του. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιεί δεδομένα από αισθητήρες που καταγράφουν τη γωνία του τιμονιού, ενώ τα πρώτα αποτελέσματα από δοκιμές που έχουν γίνει σε περισσότερους από 70 οδηγούς είναι ιδιαίτερα θετικά.

Από πλευράς κατασκευαστών η Volvo διαθέτει ένα σύστημα που παρακολουθεί τις κινήσεις των ματιών του οδηγού προκειμένου να αντιληφθεί τη συγκέντρωση και την κούρασή του, ενώ συστήματα με αισθητήρες στο τιμόνι χρησιμοποιούν και οι Mercedes με τη VW, που όμως σε σχέση με το καινούργιο των Αμερικανών καθυστερούν πιο πολύ να προειδοποιήσουν. Σε κάθε περίπτωση πάντως ακούγεται κάποιο ηχητικό σήμα και μια ενδεικτική λυχνία προτρέπει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα για να ξεκουραστεί.

Το θέμα είναι, όπως καταλαβαίνετε, ο οδηγός να ακολουθήσει όντως την προτροπή και να σταματήσει κάπου για όσο χρειάζεται προκειμένου να συνέλθει.

Φυσικά ο ύπνος των δευτερολέπτων πριν προκύψει έχει δώσει σημάδια. Αν λοιπόν νοιώθετε τα μάτια σας βαριά, τα ανοιγοκλείνετε συνεχώς και αναγκάζεστε να τα τρίβετε και όλα αυτά συνοδεύονται και από συχνό χασμουρητό, τότε πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε μια στάση για να γλιτώσετε τα χειρότερα. Όπως στο πρώτο βίντεο που ακολουθεί, ενώ στο δεύτερο θα δείτε μια πιο χιουμοριστική προσέγγιση που όμως δείχνει ξεκάθαρα την επικινδυνότητα της κατάστασης.

Γιάννης Σκουφής

SLEEP-FOR-SECONDS-2

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured

Δείτε πόσο κοστίζει το νέο Peugeot 2008 στη Γερμανία

Featured

Πόσο κοστίζουν τα Scala και Kamiq της Skoda που καταναλώνουν το φτηνό φυσικό αέριο;

Featured

To νέο Peugeot 2008 έγινε πιο SUV και πολύ πιο upper class

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup