Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μύλος και έμμεσες απειλές με την αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού. Λέει κάποιος την αλήθεια;

Ποιος θα το φανταζόταν πως μια αύξηση διοδίων, αδικαιολόγητη κατά την άποψή μας ειδικά από τη στιγμή που πληρώνει κανείς και για χιλιόμετρα που είναι αδύνατο να κάνεις, θα γινόταν σίριαλ…

Το οποίο ξεκίνησε όπως προαναφέραμε από την ανακοίνωση από την πλευράς της Αττικής Οδού της αύξησης των διοδίων καταρχήν στα 3,00 ευρώ -για τα ΙΧ- από 1ης Ιουλίους και στα 3,30 ευρώ από 1ης Ιανουαρίου.

Ακολούθησε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου της κυβέρνησης σύμφωνα με την οποία η αύξηση των διοδίων αναστέλλεται μέχρι την ολοκλήρωση του ελέγχου επί των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος και η υπηρέτηση των συμφερόντων των φορολογούμενων Ελλήνων πολιτών υπήρξε αταλάντευτα απόλυτη προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Κυβέρνησης», κάνοντας μάλιστα λόγο για «μονομερείς, αιφνιδιαστικές και καταχρηστικές ενέργειες κατά προδήλως καταχρηστική και αυθαίρετη ενάσκηση δήθεν δικαιωμάτων ιδιωτών».

Επίσης στην ανακοίνωση αναφέρεται πως «ο υπουργός (σ.σ. Χρήστος Σπίρτζης) έχει δηλώσει απερίφραστα και κατηγορηματικά ότι δεν θα μπορούσαν να γίνουν ανεκτοί καιροσκοπισμοί ιδιωτικών συμφερόντων αποπειρώμενοι να πλήξουν το δημόσιο συμφέρον οι οποίοι εκμεταλλεύονται την προεκλογική περίοδο για να εγκαθιδρύσουν ανυπόστατα δικαιώματα και οικονομικά οφέλη σε βάρος των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων».

Ο έλεγχος των οικονομικών παραμέτρων της σύμβασης έχει ανοίξει με εισαγγελική παραγγελία. Όπως επισημαίνεται στη ανακοίνωση «με αυτό τον τρόπο επιχειρούν να προκαταλάβουν τα αποτελέσματά του ελέγχου από τον οποίο και μόνο θα προκύψει ο χρόνος απόσβεσης του έργου, δηλαδή η πραγματική διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης και ο χρόνος λήξης της και συνεπώς επιστροφής της Αττικής Οδού στο Δημόσιο».

Η Αττική Οδός από την πλευρά της υποστηρίζει πως οι αυξήσεις που εξήγγειλε είναι «καθόλα νόμιμες» και πως θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της.

Ειδικότερα, η Αττική Οδός ΑΕ υπογραμμίζει πως με την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, «διαπιστώνεται πως πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου».

Επίσης σημειώνει πως «οι εν λόγω αυξήσεις, οι πρώτες μετά από 13 χρόνια, αρχικά στα 3,00 ευρώ την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια στα 3,30 ευρώ την 1η Αυγούστου 2019 μετατέθηκαν χρονικά για τη 1η Ιουλίου 2019 και τη 1η Ιανουαρίου 2020, αντίστοιχα, και στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Χρηματοοικονομικό μοντέλο και στις Χρηματοοικονομικές αναφορές που υποβάλλονται στον Κύριο του Έργου, το Ελληνικό Δημόσιο», προσθέτοντας πως έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης κι ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018.

Αναφορικά με την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργείου, η Αττική Οδός ΑΕ σημειώνει πως «η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ενημερωθεί, με επίσημη επιστολή από την «Αττική Οδός Α.Ε.» από τις 28/12/2018, για τις νέες τιμές, ουδέποτε είχε εκφράσει υπηρεσιακά την παραμικρή αντίρρηση ή είχε ζητήσει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικό στοιχείο».

Παράλληλα, η εταιρεία υπογραμμίζει πως δεν έχει επιτευχθεί η συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο. «Μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του Συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%» αναφέρει χαρακτηριστικά η Αττική Οδός ΑΕ.

Τέλος, όπως σημειώνει η εταιρεία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, «οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες -στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο- θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει φυσικά οι τελευταία παράγραφος που στην ουσία λέει πως αν η εταιρεία δικαιωθεί οι καταναλωτές είναι αυτοί που θα πληρώσουν αναδρομικά τα πάντα. Αν πάντως γίνει κάτι τέτοιο καλό θα είναι να υπάρξει και αντίδραση από την πλευρά των πολιτών και χρηστών της Αττικής Οδού. Άλλωστε για αυτό υπάρχουν και οι εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης των προορισμών που καλύπτει.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup