Σύνδεση

Featured

Αττική Οδός: μεγάλες αυξήσεις στα διόδια. Γιατί δεν εφαρμόζεται η χρέωση ανά χιλιόμετρο;

Σε λίγες μέρες από τώρα όσοι χρησιμοποιούν την Αττική Οδό θα πρέπει να ξεχάσουν το 2,80 -στην περίπτωση των επιβατικών αυτοκινήτων- που πλήρωναν για 9 χρόνια που είναι ομολογουμένως ένας αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.

Και αυτό γιατί σε πρώτη φάση το 2,80 (για τις κατηγορίες 2, 3 και 4) θα γίνει 3,0 ευρώ, ενώ οι μοτοσικλετιστές (κατηγορία 1) θα καλούνται να πληρώνουν πλέον 1,50 ευρώ, έναντι 1,40. Για τις κατηγορίες 5 και 6, που είναι τα μεγάλα οχήματα οι χρεώσεις θα είναι αντίστοιχα 7,50 (από 7,10) και 12,00 (από 11,30) ευρώ αντίστοιχα.

Και πάνω που θα έχουμε συνηθίσει θα υπάρχει και μια δεύτερη και τελική αύξηση που θα γίνει την πρώτη Ιανουαρίου του 2020. Σε αυτήν τη χρέωση για τα οχήματα κατηγορίας 1 θα ανέβει επιπλέον 10 λεπτά, στα 1,60 ευρώ. Οι κατηγορίες 2,3 και 4 από τα 3,0 ευρώ θα ανέβουν στα 3,30 και οι κατηγορίες 5 και 6 θα φτάσουν στα 8,20 και 13,20 ευρώ αντίστοιχα.

Στη σχετική ανακοίνωση της Αττικής οδού, σημειώνεται ότι οι τιμές που θα ισχύσουν με τη νέα χρονιά είναι κατά 20% χαμηλότερες από το όριο που προσδιορίζεται στη σύμβαση παραχώρησης, καθώς το άνω συμβατικό όριο διοδίων τελών ανέρχεται σήμερα σε 3,77 ευρώ. Αντίστοιχα, γίνεται λόγος για τη σταθερή τιμή των 2,80 ευρώ (για τα αυτοκίνητα) που διατηρήθηκε επί 9 ολόκληρα χρόνια (τον Ιούλιο του 2010 υπήρξε η τελευταία αύξηση, από 2,70 σε 2,80 ευρώ), παρά την αύξηση του πληθωρισμού και τη μείωση του αριθμού των διελεύσεων.

Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί δεν γίνεται χρέωση με το χιλιόμετρο. Οι πιθανές απαντήσεις των αρμοδίων μάλλον θα είναι ότι το σημείο χρέωσης είναι στην είσοδο και όχι στην έξοδο και γιατί θα δημιουργούνταν καθυστερήσεις και μποτιλιαρίσματα στην περίπτωση μιας μη σταθερής τιμής. Το βέβαιο είναι πως με τον ισχύοντα τρόπο πληρώνουμε και για χιλιόμετρα που δεν πρόκειται ποτέ να κάνουμε, κάτι που δεν ισχύει σε κανέναν άλλο αυτοκινητόδρομο της χώρας και φυσικά ούτε του εξωτερικού.

Αν για παράδειγμα μπει κανείς στην είσοδο 10 της Αττικής Οδού με κατεύθυνση προς αεροδρόμιο δεν πρόκειται να διανύσει ποτέ τα χιλιόμετρα από Ελευσίνα μέχρι την είσοδο 10 αλλά θα τα πληρώσει.

Το πιο λογικό, σωστό και δίκαιο προκειμένου να μην ισχύουν και αυτά περί καθυστερήσεων ή σχεδίασης του τρόπου πληρωμής), δεν θα ήταν να πληρώνει κάποιος το πόσο που αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα από την είσοδο 10 μέχρι το αεροδρόμιο (ή αντίστοιχα προς Ελευσίνα) που μπορεί θεωρητικά να διανύσει και ας βγει στην αμέσως επόμενη έξοδο. Ή και ας πάει προς τον περιφερειακό του Υμηττού ή με κατεύθυνση προς Ραφήνα;

Ούτε δύσκολοι είναι οι υπολογισμοί, ούτε αλλάζει κάτι στη χρέωση που θα είναι και πάλι σταθερή. Σταθερή μεν αλλά διαφορετική σε κάθε είσοδο… Αφήστε που θα αυξάνονταν πιθανότατα και οι διελεύσεις που όπως λένε οι αρμόδιοι της Αττικής Οδού έχουν πέσει τελευταία…

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota