Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

META THN ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΛΕΥΣΗ

Η αυτόνομη οδήγηση είναι το νέο μεγάλο θέμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά όχι μόνο, καθώς δείχνει να επεκτείνεται και σε άλλους τομείς. Όπως στη ναυτιλία, μιας και γερμανικά ναυπηγεία θέλουν να εξελίξουν ένα καράβι που θα κινείται με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα και δεν θα έχει καθόλου πλήρωμα.

Ήδη δοκιμάζεται ένα μοντέλο του στη διάσταση 1:20, ενώ στο μέλλον το κανονικό πλοίο –το μήκος του θα είναι 60 μέτρα και το πλάτος του 14,5- θα κινείται κατά μήκος της ακτογραμμής της Νορβηγίας και φιλοδοξεί να αντικαταστήσει τις οδικές μεταφορές, μειώνοντας το συνολικό κόστος, καθώς θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 100 κοντέινερ. Ή βέβαια άλλα είδη, ακόμα και αυτοκίνητα.

Selbstfahrendes Containerschiff

Το κόστος μειώνεται φυσικά κατά κύριο λόγο από την απουσία του πληρώματος, ενώ οι ειδικοί λένε πως με την αυτόνομη πλεύση θα περιοριστούν και τα ατυχήματα. Τα οποία σε ποσοστό 85% οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη. Ο έλεγχος του καραβιού και των συστημάτων του γίνεται από έναν άνθρωπο ή από μια μικρή ομάδα ανθρώπων μέσω δορυφόρου, οι οποίοι επεμβαίνουν όταν και όποτε χρειάζεται. Η αυτονομία είναι περίπου 100 ναυτικά μίλια, δηλαδή 180 χιλιόμετρα, ενώ η επαναφόρτιση της μπαταρίας, η χωρητικότητα της οποίας είναι 3.000 kWh, διαρκεί περίπου 4 ώρες.

Selbstfahrendes Containerschiff

Ενδιαφέρον έχει πως το ReVolt, έτσι ονομάζεται το καράβι, κινείται με εξαιρετικά χαμηλή ταχύτητα, μόλις 6 κόμβων, κάτι που έδωσε στη δυνατότητα στους ναυπηγούς να το εξοπλίσουν με κάθετη πλώρη, γεγονός που αυξάνει και τις μεταφορικές του δυνατότητες. Κάτι που ισχύει λόγω και της απουσίας γέφυρας αλλά και χώρων ενδιαίτησης.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς ειδικών και για μια διάρκεια ζωής 30 μέτρων η εξοικονόμηση χρημάτων από το κόστος λειτουργίας αγγίζει τα 34 εκατομμύρια δολάρια.

Γιάννης Σκουφής 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured