Πέρα από το δίχρονο δικύλινδρο turbo diesel, η Renault παρουσίασε σε τεχνολογικό συμπόσιο στο Παρίσι κι έναν νέο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε πλήρως από την ίδια. Είναι περίπου 10% πιο μικρός σε διαστάσεις από αυτόν που χρησιμοποιείται ήδη με απόδοση 65 kW και 220 Nm ροπής.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και μια διάταξη με έναν υπερ-τροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα διπλού καυσίμου (dual-fuel) που καταναλώνει αμόλυβδη ή υγραέριο (LPG). Σύμφωνα με την Renault, πέρα από το μειωμένο κόστος χρήσης, υπάρχει και έως 25% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το εξυπνότερο start/stop, ένα eco πρόγραμμα κ.α.
Η 3η καινοτομία είναι το HYDIVU (Hybrid Diesel για LCV) είναι ένα πρωτότυπο που βασίζεται σε ένα Master van και η διάταξη του περιλαμβάνει τον εξαιρετικό dCi 165 Energy με τα διπλά turbo , έναν ηλεκτροκινητήρα/ εκκινητήρα 48V και μία γεννήτρια που μειώνει το φορτίο του κινητήρα και προσφέρει έξτρα ροπή όποτε χρειαστεί. Επίσης, το εν λόγω concept εφοδιάζεται με μετάδοση Downspeeding με πιο μακριές σχέσεις για λειτουργία του κινητήρα σε πιο χαμηλές στροφές.
Γιάννης Σκουφής