Σύνδεση

Mazda

MAZDA: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΜΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ DIESEL

Η Mazda, όπως γράψαμε και στην αναφορά μας για το 2 με τον Wankel ως επαυξητικό κινητήρα, επιμένει σε πείσμα των καιρών και του downsizing να ποντάρει στα ατμοσφαιρικά σύνολα βενζίνης με σχετικά πολλά κυβικά. Η πολυπόθητη οικονομία καυσίμου σε αυτά θα έρθει από τον περιορισμό των εσωτερικών τους τριβών, αλλά και από την αυτανάφλεξη του καύσιμου μίγματος όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μερικά φορτία, δηλαδή στη μεσαία περιοχή των στροφών του. Δηλαδή αν και κινητήρας βενζίνης η λειτουργία του, υπό προϋποθέσεις, θα είναι ανάλογη με αυτήν των συνόλων πετρελαίου, προκειμένου να είναι αντίστοιχη και η οικονομία.

Τη νέα αυτή γενιά κινητήρων της, που προσδιορίζεται να είναι έτοιμη το 2018, η Mazda την ονομάζει HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition, σε ελεύθερη απόδοση ανάφλεξη υπό συμπίεση ομογενούς μίγματος), ενώ η βάση της θα είναι οι υπάρχοντες SkyActiv βενζίνης. Στους οποίους η ήδη μεγάλη σχέση συμπίεσης του 14:1 θα αυξηθεί κι άλλο, στο 18:1(!), υψηλότερη δηλαδή από πολλούς σύγχρονους diesel, προκειμένου ο βαθμός απόδοσης να βελτιωθεί κατά 30%, με αντίστοιχη φυσικά μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Για να δούμε αν η μοναχικός και μόνη (σχεδόν…) Mazda δικαιωθεί από τις εξελίξεις, ενώ στο σημείο αυτό θα πρέπει να της πιστώσουμε πως αυτή πρώτη ξεκίνησε δειλά δειλά την προσπάθεια μείωσης του βάρους των αυτοκινήτων, η οποία βρίσκει πλέον όλο και περισσότερους θιασώτες και μιμητές.

Γιάννης Σκουφής

MAZDA-SKYACTIV-HCCI-2

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured