Σύνδεση

Porsche

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ PORSCHE TOY ΚΟΣΜΟΥ

H Porsche είναι διάσημη για τα σπορ μοντέλα της, στο μακρινό παρελθόν έφτιαχνε και τρακτέρ, αλλά κάρα; Κι όμως κάρο είναι η πρώτη Porsche, ή καλύτερα η πρώτη δημιουργία του νεαρού Ferdinand Porsche στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν εργαζόταν στην εταιρεία Egger Lohner, με έδρα τη Βιέννη. Η εταιρεία κατασκεύαζε κάρα ή πιο σωστά άμαξες πολυτελείας και ο Porsche, μεγάλος οπαδός της ηλεκτροκίνησης, είχε αντικαταστήσει τα άλογα από έναν ηλεκτροκινητήρα που απέδιδε από 3 έως 5 ίππους. Το 1898 λοιπόν κατασκευάστηκαν 4 ηλεκτροκίνητα κάρα, που λέγονταν C2, εκ των οποίων το ένα διασώθηκε μέχρι τις μέρες μας κι από εδώ και στο εξής θα εκτίθεται στο εξαιρετικό μουσείο της εταιρείας στο Zuffenhausen.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο Porsche είχε μαρκάρει κάθε σημαντικό εξάρτημα του Lohner C2 με τον κωδικό P1, προκειμένου να μη μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το δημιούργημά του και να σφετεριστεί την πατέντα του.

Γενικά πάντως το C2 ήταν μπροστά από την εποχή του. Είχε οκταγωνικό ηλεκτροκινητήρα που κινούσε τους πίσω τροχούς και κατευθυντήριο άξονα το μπροστά –αν σας θυμίζει κάτι αυτό είναι ο Σκαραβαίος που ακολούθησε σχεδόν 50 χρόνια μετά και μετέπειτα όλες οι σπορ Porsche- κιβώτιο 12 σχέσεων, εκ των οποίων 2 ήταν για όπισθεν, ενώ οι συσσωρευτές του ήταν της Tudor, με 44 κελία και 120 αμπερώρια, που αρκούσαν για λειτουργία 3 έως 5 ωρών και μια αυτονομία 80 χιλιομέτρων. Όσο για την τελική του σημειώστε τα 35 χλμ./ ώρα, τιμή εξωπραγματική για την εποχή.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured