Σύνδεση

F1

ΠΟΣΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΡΕΞΕΙ ΣΤΗ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1;

Η Φόρμουλα 1 είναι ένα ανδροκρατούμενο σπορ, τόσο σε διοικητικό επίπεδο όσο και από πλευράς πιλότων. Στα 62 χρόνια που υπάρζει οι άντρες οδηγοί είναι συνολικά 822, ενώ οι γυναίκες μόλις που ξεπερνούν τα δάχτυλα του ενός χεριού. Κι αυτό γιατί μόνο 6 έχουν δώσει το παρόν σε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο -ελεύθερα δοκιμαστικά, προκριματικά, αγώνας. Από αυτές στον αγώνα έχουν προκριθεί μόνο δύο και βαθμολογηθεί έχει μια και μοναδική.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή της γυναικείας παρουσίας στην F1, η οποία πηγαίνει πίσω στα τέλη της δεκαετίας του ΄50. Πιο συγκεκριμένα στο 1958, όταν η πρωτοπόρος Μaria Teresa de Filippis, που πέθανε πριν λίγο καιρό σε ηλικία 89 ετών, προκρίθηκε στο Βελγικό Γκραν Πρι με μια ιδιωτική Maserati. Στο Βέλγιο τερμάτισε 10η, ενώ στη Μόντζα, στο 2o αγώνα που προκρίθηκε, δεν τερμάτισε, λόγω προβλημάτων στον κινητήρα της. Το 1959 η de Filippis αποσύρθηκε λόγω του θανάτου του φίλου της Jean Behra, ενώ για να εμφανιστεί και πάλι γυναίκα στη γραμμή εκκίνησης πέρασε μια 15ετία.

Η δεύτερη κυρία- πιλότος ήταν η Lela Lombardi που από το 1974 ως το 1976, μετείχε συνολικά σε 12 Γκραν Πρι, 11 φορές με μονοθέσιο της March, 1 με μια ιδιωτική Brabham και 1 με μια Williams. Στο Ισπανικό Γκραν Πρι του 1975 η Lombardi τερμάτισε 6η και είναι ακόμα η μόνη γυναίκα που έχει βαθμολογηθεί.

Το 1976 η βρετανίδα Ολυμπιονίκης του σκι Divina Galina (όνομα για πορνοστάρ και όχι για οδηγό αγώνων…) δεν μπόρεσε να προκριθεί στο Βρετανικό Γκραν Πρι με μια Surtees TS1, ενώ το 1978, με μια Hesketh 308Ε απέτυχε να μετάσχει στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς και αποχώρησε.

Το 1980 η Desire Wilson από τη Νότιο Αφρική με μια απηρχαιωμένη Williams FW07 δεν προκρίθηκε στο Brands Hatch, ενώ το 1992 η Ιταλίδα Giovanna Amati μετείχε σε 3 Γκραν Πρι (Νότιας Αφρικής, Μεξικό, Βραζιλία) με την Brabham, στα οποία και δεν προκρίθηκε με αποτέλεσμα να αντικατασταθεί από τον Damon Hill, που στην πορεία κατέκτησε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Χρειάστηκαν 22 χρόνια για να εμφανιστεί η Σκωτσέζα Suzie Wolff στα (ελεύθερα) δοκιμαστικά του Βρετανικού Γκραν Πρι, κάτι που έγινε και στο Γερμανικό της ίδιας χρονιάς. Η Wolff, σύζυγος του Toto Wolff, επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, ήταν από το 2012 οδηγός εξέλιξης της ομάδας της Williams, συνέχισε και τη σαιζόν 2015, πάλι με δύο παρουσίες σε ελεύθερα δοκιμαστικά και στη συνέχεια ανακοίνωσε το τέλος της καριέρας της.

Παράλληλα με τη Wolff οδηγός εξέλιξης στη Marussia ήταν η άτυχη και αδικοχαμένη Maria de Vilota, ενώ πλέον η μόνη γυναίκα- οδηγό είναι η Carmen Jorda. Η Ισπανίδα, που εκτός από γρήγορη είναι και όμορφη, είναι από το 2015 δοκιμαστής στην Lotus, ενώ φέτος συνεχίζει στην Renault, η οποία εξαγόρασε τη βρετανική ομάδα.

Από τα μονοθέσια της Sauber, ως οδηγός εξέλιξης έχει περάσει η Ελβετίδα Simona de Silvestro, ενώ πολλοί είναι αυτοί που θα ήθελαν να δουν και την Αμερικανίδα Danica Patrick να δοκιμάζεται, επίσης γρήγορη και όμορφη, η οποία όμως αρνείται να περάσει τον Ατλαντικό.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Πόσο κοστίζει η νέα, κορυφαία λιμουζίνα της Mercedes, η S-Class, στην Ελλάδα;

Featured

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup